Nieuw zeeland in de winter

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
kullie10
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2015 10:07

Nieuw zeeland in de winter

Bericht door kullie10 »

Hallo forum genoten,

Ik wil in juli 2016 een maand gaan rondtrekken door Nieuw Zeeland.
Alleen is het dan winter daar... Nu lees ik overal terug dat het klimaat per streek kan verschillen.
Nu wil ik naar deze plaatsen gaan:

Noordereiland:
  • Tangonio National park
  • Wellington
  • Highway 43
  • Foxton
  • Auckland
  • Bay of Islands
  • Waipoua Forest Park
  • Coromandel peninsula (warmwater bronnen)
  • lake Taupo

Zuidereiland:
  • Steward Island
  • Mount Cook (gletsjer)
  • Tranzalpine Express
  • Banks of penisula
  • inland route 71
  • Kaikoura
  • Catlins
  • lake wanaka
  • Queenstown
  • fox glacier
  • Milford Sund
Mijn vraag is nu: is dit mogelijk om in een maand te doen per auto/camper of per openbaar vervoer.
Plus met het winterse weer???

Graag tips enzovoorts

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Nieuw zeeland in de winter

Bericht door Kims »

Hi,

Voor 4 weken reizen in de winter is dat erg veel om te doen, de afstanden zijn groot en de weersomstandigheden op sommige plekken extreem. Hou er rekening mee dat het vooral op het Zuidereiland kan sneeuwen, wegen afgesloten kunnen zijn dan en sommige bestemmingen niet bereikbaar. Ook de Tongariro Crossing zul je misschien niet kunnen wandelen door de sneeuw. Ik weet ook niet of je uberhaupt naar Stewart Island kan dan door de stormen en ruige zee, daarnaast weet ik niet of je dan daar kan verblijven. Het zal erg koud zijn. Hou zuidelijker hoe kouder over het algemeen.

Ik zou ter plekke kijken wat kan en niet kan, dat is niet goed te voorspellen namelijk. Zo lang je flexibel bent, goed vervoer hebt en van kou houdt, zul je een leuke tijd hebben. Lekker skieen is ook een optie :-)

Veel plezier!

P.s. Er zijn overal in Nieuw-Zeeland warmwater bronnen, dat zal heerlijk zijn in de winter!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: Nieuw zeeland in de winter

Bericht door Moira »

Hallo,

Winter in Nieuw Zeeland is gewoon koud over het hele land. Ik woon zelf in Auckland en in juli is het hier 5 graden elke dag en heeel veel regen. Zuidereiland is soms niet door heen te reizen vanwege de vele hoeveelheden sneeuw. Noordereiland heeft ook sneeuw maar niet overal.
Ik adviseer eigenlijk altijd iedereen om niet in de winter hier heen te komen doordat het hier koud is en regent. Wat wel heel mooi is is de natuur vanwege het regenen is het heel erg groen in Nieuw Zeeland.

gr van Moira
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten