Honduras & El Salvador
Honduras & El Salvador
Wij vertrekken in januarie voor 3 1/2 maand naar midden Amerika, aankomst Guatemala City. Natuurlijk beginnen we met de Maya route. Ik vraag me af hoeveel tijd we hiervoor moeten uittrekken? Georganiseerde groepen doen dit in 3 weken. Wij gaan zelfstandig backpacken en willen ons ook niet gaan haasten. Laat ik er nou 6 weken voor uit trekken....; is dat realistisch?
Daarna dus verder...., maar waarheen? Als we afzakken komen we dus door Honduras en/of El Salvador. Nou vind ik niet veel interessante info over deze landen. Ze zijn blijkbaar weinig bereisd. Kan iemand mooie tips geven voor deze landen?
Of voor het vervolg van de mayaroute??
Daarna dus verder...., maar waarheen? Als we afzakken komen we dus door Honduras en/of El Salvador. Nou vind ik niet veel interessante info over deze landen. Ze zijn blijkbaar weinig bereisd. Kan iemand mooie tips geven voor deze landen?
Of voor het vervolg van de mayaroute??
Re: Honduras & El Salvador
Hoi,
Dat is moeilijk om in te schatten, omdat het er een beetje van af hangt wat voor reiziger je bent. In het geval je met de Maya route Mexico (zuiden), Belize en Guatemala bedoelt zou ik 4-5 weken nemen, waarvan het grootste deel in Guatemala.
Als je van duiken houdt, heeft Honduras een mooi eiland te bieden genaamd Utila. In El Salvador is er een populaire plek om te surfen. Verder hebben deze landen naar mijn mening weinig te bieden. Weet wel waar je heen gaat in deze landen, met name de grote steden zou ik proberen te vermijden, omdat het niet de veiligste plekken op aarde zijn.
Veel plezier!
Dat is moeilijk om in te schatten, omdat het er een beetje van af hangt wat voor reiziger je bent. In het geval je met de Maya route Mexico (zuiden), Belize en Guatemala bedoelt zou ik 4-5 weken nemen, waarvan het grootste deel in Guatemala.
Als je van duiken houdt, heeft Honduras een mooi eiland te bieden genaamd Utila. In El Salvador is er een populaire plek om te surfen. Verder hebben deze landen naar mijn mening weinig te bieden. Weet wel waar je heen gaat in deze landen, met name de grote steden zou ik proberen te vermijden, omdat het niet de veiligste plekken op aarde zijn.
Veel plezier!
Dus eigenlijk kun je beter Honduras doorreizen naar Nicaragua en Costa Rica en beter daar je tijd besteden?
Kun je ook iets over deze landen vertellen?
Kun je ook iets over deze landen vertellen?
Ik zou Honduras in z'n geheel overslaan en via El Salvador doorreizen naar Nicaragua. Ik ben zelf 5 jaar geleden van Guatemala naar Panama gereisd en ben toen door Honduras gegaan. Van alle landen die ik heb aangedaan heb ik me daar het minst veilig gevoeld. Daarnaast is er weinig bijzonders te zien en mee te maken. Tenzij je inderdaad wilt gaan duiken, dan is Utila aan te raden.
Ik zou dus vanuit Guatemala via El Salvador naar Nicaragua doorreizen. Neem vooral ook alle tijd voor Guatemala, want dat land is zo bijzonder!
Ik zou dus vanuit Guatemala via El Salvador naar Nicaragua doorreizen. Neem vooral ook alle tijd voor Guatemala, want dat land is zo bijzonder!
Bedankt voor jullie reacties.
Het is me wel duidelijk dat het inderdaad doorreizen word.
Ook wel weer jammer eigenlijk.....
Ik denk dat wij eerst een weekje Guatemala doen om de projecten te bezoeken waar we vrijwilligerswerk voor gedaan hebben (in NL).
Dan vliegen naar San Jose om vervolgens over land terug te reizen naar Guatemala.
Dan zijn we met de semana-week mooi in en rondom Antigua waar dan de hele week festiviteiten zijn.
Bedankt!
Het is me wel duidelijk dat het inderdaad doorreizen word.
Ook wel weer jammer eigenlijk.....
Ik denk dat wij eerst een weekje Guatemala doen om de projecten te bezoeken waar we vrijwilligerswerk voor gedaan hebben (in NL).
Dan vliegen naar San Jose om vervolgens over land terug te reizen naar Guatemala.
Dan zijn we met de semana-week mooi in en rondom Antigua waar dan de hele week festiviteiten zijn.
Bedankt!
Niet jammer hoor, genoeg leuks te doen en beleven in Costa Rica, Nicaragua en Guatemala. En El Salvador heb ik ook goede verhalen over gehoord, maar kan ik je zelf weinig over vertellen..
Kun je wel wat vertellen over Nicaragua en Costa Rica?
Hoe zou jij bijv. je tijd verdelen en onderverdelen onder de verschillende landen?
We hebben 14 weken de tijd.
We hebben 14 weken de tijd.
Ik zou Honduras niet overslaan. Heb er zelf gereisd en heb mij zeker niet onveilig gevoeld, zelfs in Tegucigalpa niet.
In de driehoek san Pedro sula, Tegucigalpa en Copan zijn een aantal leuke plekken om te hiken. Als je de grote steden vermijdt en de adviezen mbt Tegucigalpa in acht neemt heb je een leuke tijd in Honduras.
In de driehoek san Pedro sula, Tegucigalpa en Copan zijn een aantal leuke plekken om te hiken. Als je de grote steden vermijdt en de adviezen mbt Tegucigalpa in acht neemt heb je een leuke tijd in Honduras.