Reizen door Peru & Bolivia in 4 weken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
ketting
Reisexpert

Re: 4 wkn Peru & Bolivia

Bericht door ketting »

Ik had/heb niet heel veel interesse in de Nazca lijnen maar wilde het toch gezien hebben. Het is best een aparte gewaarwording. Het is goed te doen op een reisdag zoals ik heb aangevuld in mn post, zodat het je weinig tijd kost.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Het is heel veel proppen in 4 weken tijd. Een vriend van mij heeft jouw route gedaan (inc. vliegen van Cusco naar Lima) in 4 weken tijd, maar heeft Sucre, Potosi overgeslagen en is met de trein naar Machu Picchu gegaan.

De vraag is: hoe graag wil je Paracas/Huacachina/Lima zien? Alle drie totaal niet boeiend namelijk. Op doorreis zou ik ze niet overslaan, maar als je toch maar 4 weekjes hebt wel.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

ubiytsa schreef:Het is heel veel proppen in 4 weken tijd. Een vriend van mij heeft jouw route gedaan (inc. vliegen van Cusco naar Lima) in 4 weken tijd, maar heeft Sucre, Potosi overgeslagen en is met de trein naar Machu Picchu gegaan.

De vraag is: hoe graag wil je Paracas/Huacachina/Lima zien? Alle drie totaal niet boeiend namelijk. Op doorreis zou ik ze niet overslaan, maar als je toch maar 4 weekjes hebt wel.
Ja Lima kom je natuurlijk aan dus even aclamatiseren. En vast wel iets te zien toch? Iets van een stadstoer of view.
Paracas zou opzich wel weg kunnen.
En huacachina leek mij cool in verband met die woestijn.

Mis ik trouwens nog iets wat ik echt zou moeten doen.
Vind jij trouwens de dagindeling goed? Qua hoeveel tijd er nodig is?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

kevinmp schreef:
ubiytsa schreef:Het is heel veel proppen in 4 weken tijd. Een vriend van mij heeft jouw route gedaan (inc. vliegen van Cusco naar Lima) in 4 weken tijd, maar heeft Sucre, Potosi overgeslagen en is met de trein naar Machu Picchu gegaan.

Ja Lima kom je natuurlijk aan dus even aclamatiseren. En vast wel iets te zien toch? Iets van een stadstoer of view.
Paracas zou opzich wel weg kunnen.
En huacachina leek mij cool in verband met die woestijn.

Mis ik trouwens nog iets wat ik echt zou moeten doen.
Vind jij trouwens de dagindeling goed? Qua hoeveel tijd er nodig is?
Lima heeft een plaza dat wel oké is en een kerk met een erg toffe catacombe met duizenden schedels. De rest stelt niks voor. Voor beide heb je een uurtje of 2 nodig.

Huacachina is wel leuk voor een dag, maar niet echt een indrukwekkende woestijn.

Je mist Trujillo en Huaraz, maar dat is wel echt buiten je route ;) Bovendien vind ik Isla del Sol een interessanter deel van Titicaca dan Puno. De Uros-eilanden zijn eerder hilarisch nep dan interessant. Verder is Arequipa - Uyuni wel een ontzettend lange reis met de bus en duurt de hike in de colca canyon an sich al 2 dagen. Maar is ook best lastig te zeggen hoor, ik had alleen voor Peru al niet genoeg aan een maand. Bolivia 3 weken. Laat ik het zo zeggen: je zit heel veel in de bus en hebt overal vrij kort.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

ubiytsa schreef:
Lima heeft een plaza dat wel oké is en een kerk met een erg toffe catacombe met duizenden schedels. De rest stelt niks voor. Voor beide heb je een uurtje of 2 nodig.

Huacachina is wel leuk voor een dag, maar niet echt een indrukwekkende woestijn.

Je mist Trujillo en Huaraz, maar dat is wel echt buiten je route ;) Bovendien vind ik Isla del Sol een interessanter deel van Titicaca dan Puno. De Uros-eilanden zijn eerder hilarisch nep dan interessant. Verder is Arequipa - Uyuni wel een ontzettend lange reis met de bus en duurt de hike in de colca canyon an sich al 2 dagen. Maar is ook best lastig te zeggen hoor, ik had alleen voor Peru al niet genoeg aan een maand. Bolivia 3 weken. Laat ik het zo zeggen: je zit heel veel in de bus en hebt overal vrij kort.
Goed dat je het zegt dat de hike al 2 dagen duurt. Is daar in die omgeving niet wat anders te regelen, iets met vervoer. Waarmee je wel een goede indruk krijgt van de omgeving? Lijkt me wel mooi namelijk. Mijn vriendin is anti hike geworden haha. Dus dat wordt hem niet.
Dat deel willen we ook graag vliegen.

Ja als het teveel uit de buurt is schiet het niet op inderdaad. We zijn wel snelle reizigers trouwens.

Super bedankt voor je hulp iig
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik ben ook snel, maar het gebied is groot en de reizen duren lang. Colca canyon kan sneller ja, maar zonder de canyon in te gaan (en dan ben je gewoon wel even bezig) zou ik het niet waard vinden.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

ubiytsa schreef:Ik ben ook snel, maar het gebied is groot en de reizen duren lang. Colca canyon kan sneller ja, maar zonder de canyon in te gaan (en dan ben je gewoon wel even bezig) zou ik het niet waard vinden.
Is het een hike van meerdere dagen lopen ofzo. Of gewoon met een busje ergens naar toe ergens slapen en weer verder.
Zoals dat volgens mij met salar de uyuni ook is
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

kevinmp schreef:
ubiytsa schreef:Ik ben ook snel, maar het gebied is groot en de reizen duren lang. Colca canyon kan sneller ja, maar zonder de canyon in te gaan (en dan ben je gewoon wel even bezig) zou ik het niet waard vinden.
Is het een hike van meerdere dagen lopen ofzo. Of gewoon met een busje ergens naar toe ergens slapen en weer verder.
Bus naar de canyon. Dan de canyon in lopen, lang stuk erin blijven en dan weer omhoog. Je slaapt dan aan het eind van de dag in de canyon en loopt dan in een uur of twee weer omhoog. Dus niet 2 volledige dagen.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

ubiytsa schreef:
kevinmp schreef:
Bus naar de canyon. Dan de canyon in lopen, lang stuk erin blijven en dan weer omhoog. Je slaapt dan aan het eind van de dag in de canyon en loopt dan in een uur of twee weer omhoog. Dus niet 2 volledige dagen.
Slaap je dan in een tentje die je mee moet nemen of wel in een redelijke lodge?
Dat lang stuk erin blijven is dat veel lopen? En het stuk omhoog? Zwaar en waar kom je dan uit of moet je nog terug?

Voor mij geen probleem maar mijn vriendin heeft het nu afgezworen. Die gaat echt nooit meer uren lopen haha.
Anders wordt het maar overslaan als er geen simpel iets is hahaha.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Je slaapt in 1 van de hostels in de oase (ben de naam even kwijt). Je kan hem georganiseerd doen of alleen.

Alles is veel lopen. Het stuk omhoog is gewoon heel steil. Je stijgt geloof ik 2000 meter in minder dan 2 uur. Als je niet wil lopen dan weet ik niet of Peru de juiste keuze is, zelfs Machu Picchu zonder enige hike is nog heel veel lopen.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

ubiytsa schreef:Je slaapt in 1 van de hostels in de oase (ben de naam even kwijt). Je kan hem georganiseerd doen of alleen.

Alles is veel lopen. Het stuk omhoog is gewoon heel steil. Je stijgt geloof ik 2000 meter in minder dan 2 uur. Als je niet wil lopen dan weet ik niet of Peru de juiste keuze is, zelfs Machu Picchu zonder enige hike is nog heel veel lopen.

Hey,

Ja gaat er meer om dat het niet elke dag is. Of een paar dagen achterelkaar helemaal afgemat.. Zie bijvoorbeeld Jungle tours of de bromo en iljen op Java. Mijn vriendin gaat dat niet meer doen haha. Kijk een keertje maakt niet zo veel uit. Machu Pichu kan je natuurlijk ook een groot gedeelte naar boven met de bus. Althans dat las ik ergens
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

kevinmp schreef:
ubiytsa schreef:Je slaapt in 1 van de hostels in de oase (ben de naam even kwijt). Je kan hem georganiseerd doen of alleen.

Hey,

Ja gaat er meer om dat het niet elke dag is. Of een paar dagen achterelkaar helemaal afgemat.. Zie bijvoorbeeld Jungle tours of de bromo en iljen op Java. Mijn vriendin gaat dat niet meer doen haha. Kijk een keertje maakt niet zo veel uit. Machu Pichu kan je natuurlijk ook een groot gedeelte naar boven met de bus. Althans dat las ik ergens
Klopt, maar Machu Picchu zelf is ook veel klimmen en dalen, erg groot complex. Maar goed, dat doen ook bejaarden ;)

Je zou in principe Colca Canyon voor een uitzicht kunnen doen, daarvoor zijn genoeg tours, die mensen lopen geen meter. Verder blijft alles dan staan, behalve Huaraz die ik al eerder aan heb bevolen :) Dat is namelijk ver wandelen op grote hoogte ;)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Als de Bromo en Kawah Ijen al te veel is voor je vriendin, wat verwacht je dan in de Andes?
En 2 grote landen op 4 weken? Je gaat heel wat missen. Zonde !
Toen ik 20 jaar jonger was, was ik er ook zo fier op dat ik snel kon reizen.
Nu ben ik verschillende bestemmingen opnieuw aan 't doen omdat ik teveel heb gemist ...
Maar ja ... ik ben een echte bergliefhebber (bedwong daar de Huayna Potosi, El Misti en nog wat toppen in Huaraz),
dus ik weet niet of je wat hebt aan mijn raad.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

ubiytsa schreef:Klopt, maar Machu Picchu zelf is ook veel klimmen en dalen, erg groot complex. Maar goed, dat doen ook bejaarden

Je zou in principe Colca Canyon voor een uitzicht kunnen doen, daarvoor zijn genoeg tours, die mensen lopen geen meter. Verder blijft alles dan staan, behalve Huaraz die ik al eerder aan heb bevolen Dat is namelijk ver wandelen op grote hoogte
Ja een dagje door het complex slenteren is niet zo erg hoor. Moet alleen geen wandel vakantie worden zeg maar.

kohraya schreef:Als de Bromo en Kawah Ijen al te veel is voor je vriendin, wat verwacht je dan in de Andes?
En 2 grote landen op 4 weken? Je gaat heel wat missen. Zonde !
Toen ik 20 jaar jonger was, was ik er ook zo fier op dat ik snel kon reizen.
Nu ben ik verschillende bestemmingen opnieuw aan 't doen omdat ik teveel heb gemist ...
Maar ja ... ik ben een echte bergliefhebber (bedwong daar de Huayna Potosi, El Misti en nog wat toppen in Huaraz),
dus ik weet niet of je wat hebt aan mijn raad.
Ja ik weet zelf ook wat de andes inhoudt.
Alleen soms kan je bergen opgereden worden en soms niet..
In het geval van de Iljen was het ook dat we door pech in de bus en een opgeblazen motor echt niet geslapen hadden. Vanaf Yogja naar Bali in 72 uur echt maar 4 uur maximaal ofzo.

Daar heeft ze geen zin meer in, snap je?

Wellicht wordt het verstandig, op basis van jullie verhalen, om deze reis wat later te plannen en nu dan voor het iets meer relaxte Colombia te gaan.
Ik zal daar het schema wel even voor afmaken en in het topic posten.

Zou geweldig zijn als jullie daar ook je mening over kunnen geven.

Thanks alvast
liefehhmii
Reiziger

Bericht door liefehhmii »

Erik schreef:Nazca schijnt dan weer overrated te zijn en steeds meer reizigers slaan het over. Ben jij het daar mee eens @Ketting ? Of is het een plek die je gezien moet hebben?
Ik vond zelf de nazca lijnen erg saai en zonde van mijn geld. Dus zou het overslaan!
Plaats reactie