Reizen door Peru & Bolivia in 4 weken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
HendrikHerman
Reiziger

Re: 4 wkn Peru & Bolivia

Bericht door HendrikHerman »

Drie dingen vallen op in je lijstje:
1. Je noemt Aguascalientes en Machu Picchu apart terwijl men gewoonlijk alleen maar in Aguascalientes komt om Machu Picchu te bezoeken.
2. Waarom Ica? Of wil je misschien Islas Ballestas boottochtje vanuit Paracas maken? En misschien (kunstmatige) oase Huacachina bij Ica bezoeken?
3. Met deze route is het beter niet aan een beetje strand te denken. Peru en Bolivia zijn geen "strandlanden", tenzij je naar het uiterste noorden van Peru gaat, en dat is ver uit de route.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Bedankt voor je antwoord.

1. Ok is het zo dat Aguas Calientes gewoon een voorstad is van Machu Pichu waarvandaan je de excursie naar Machu maakt?
2. Ja het ging vooral om de oases ja. Islas ballestas ziet er leuk uit trouwens. Is dat makkelijk te combineren?
3. Klopt idd. Is meer bedoelt om gewoon ergens te chillen dus niet tot het eind toe volgas aant reizen.

thanks voor je hulp
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Vanuit Paracas is Islas Ballestas erg gemakkelijk te bereiken. We hebben er ook een artikel over.
Erik
Site Admin

Re: Route Peru en Bolivia

Bericht door Erik »

San Pedro de Atacama vond ik echt super gaaf! Dus zorg dat je daar ook een paar dagen blijft. :Y
HendrikHerman
Reiziger

Aguascalientes is een "voordorpje". De meeste bezoekers van Machu Picchu gaan vanuit Aguascalientes met een busje omhoog (je kunt het ook lopen) naar Machu Picchu. Machu Picchu is een archeologisch gebied dat verder alleen maar door trekkers te voet te bereiken is. Niemand gaat naar Aguascalientes voor Aguascalientes zelf, alleen maar om Machu Picchu te bezoeken. Hoewel, als je toch in Aguascalientes bent je daar wel bijvoorbeeld naar de hot springs kunt gaan (vandaar de naam "aguas calientes"). Aguascalientes is te bereiken per trein en te voet.
Bezoeken aan Islas Ballestas en Huacachina zijn goed te combineren. Ik zou daar zelf niet de hoogste prioriteit aan geven, maar zeer geïnteresseerden in natuur en dierenwereld (Islas Ballestas) of sandboarding, buggyriding, partying (Huacachina) zullen daar wellicht anders over denken.
En als je toch in de buurt komt en niet al te krap in de tijd zit, ach waarom niet. Je zou voor het "chillen" hieraan kunnen denken als je vanuit Lima terug vliegt.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Potosi, Sucre, La Paz en Arequipa zijn wel echte musts die je niet hebt genoemd.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

HendrikHerman schreef:Aguascalientes is een "voordorpje". De meeste bezoekers van Machu Picchu gaan vanuit Aguascalientes met een busje omhoog (je kunt het ook lopen) naar Machu Picchu. Machu Picchu is een archeologisch gebied dat verder alleen maar door trekkers te voet te bereiken is. Niemand gaat naar Aguascalientes voor Aguascalientes zelf, alleen maar om Machu Picchu te bezoeken. Hoewel, als je toch in Aguascalientes bent je daar wel bijvoorbeeld naar de hot springs kunt gaan (vandaar de naam "aguas calientes"). Aguascalientes is te bereiken per trein en te voet.
Bezoeken aan Islas Ballestas en Huacachina zijn goed te combineren. Ik zou daar zelf niet de hoogste prioriteit aan geven, maar zeer geïnteresseerden in natuur en dierenwereld (Islas Ballestas) of sandboarding, buggyriding, partying (Huacachina) zullen daar wellicht anders over denken.
En als je toch in de buurt komt en niet al te krap in de tijd zit, ach waarom niet. Je zou voor het "chillen" hieraan kunnen denken als je vanuit Lima terug vliegt.

Bedankt voor je reactie.
Is het verstandig om Aguas Calientes/Machu Pichu aan het aant te doen of aan het begin van de reis. Stel je voor dat het een paar dagen regent aan het einde van de reis en daardoor Machu pichu in het wat valt? Leuke beeldspraak trouwens.
ubiytsa schreef:Potosi, Sucre, La Paz en Arequipa zijn wel echte musts die je niet hebt genoemd.
Thanks. Het is allemaal zo moeilijk kiezen in maar een paar weken. Waarom vond jij deze echte musts en welke zou jij dan overslaan in mijn situatie die ik boven noemde?
Welke route heb jij genomen trouwens?

Thanks alvast
HendrikHerman
Reiziger

"Is het verstandig om Aguas Calientes/Machu Pichu aan het aant te doen of aan het begin van de reis. Stel je voor dat het een paar dagen regent aan het einde van de reis en daardoor Machu pichu in het wat valt? Leuke et beeldspraak trouwens".
Je hebt eerder geschreven dat je vriendin Juf is en dat je zo weet weet wanneer je op reis kunt. Ik neem aan dat dat dan juli / augustus is. Dat is de droge tijd in het Andes gebergte en Machu Picchu, dus letterlijk in het water vallen is heel onwaarschijnlijk. Er is wel wat voor te zeggen om een hoogtepunt voor het laatst te bewaren (ook het geval als je de "Gringo Trail" zou volgen). Ook ben je dan gedurende je reis wel aan de hoogte gewend.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

HendrikHerman schreef:"Is het verstandig om Aguas Calientes/Machu Pichu aan het aant te doen of aan het begin van de reis. Stel je voor dat het een paar dagen regent aan het einde van de reis en daardoor Machu pichu in het wat valt? Leuke et beeldspraak trouwens".
Je hebt eerder geschreven dat je vriendin Juf is en dat je zo weet weet wanneer je op reis kunt. Ik neem aan dat dat dan juli / augustus is. Dat is de droge tijd in het Andes gebergte en Machu Picchu, dus letterlijk in het water vallen is heel onwaarschijnlijk. Er is wel wat voor te zeggen om een hoogtepunt voor het laatst te bewaren (ook het geval als je de "Gringo Trail" zou volgen). Ook ben je dan gedurende je reis wel aan de hoogte gewend.
Klopt. Alleen afgelopen zomer in Indonesië ook het goede seizoen en een dag regen gezien op Flores en bij kelimutu, vandaar dus haha.

Wat bedoel je precies met gringo tour? De verkorte ofzo?
Het plan is iig niet om een meerdsagse Tour te doen maar gewoon vanuit aguas omhoog en terug.
Desnoods kan je ook een extra dag blijven? misschien wel leuk, of is machu pichu niet iets voor meerdere dagen?
HendrikHerman
Reiziger

"Gringo Trail" is de bijnaam voor de route die veel reizigers volgen: Lima - Paracas - Huacachina - Nasca -Arequipa (Colca canyon) -Lago Titicaca - Cusco (Machu Picchu) - Lima.
Nee, Machu Picchu is niet iets voor twee dagen. In één dag heb je het wel gezien (tenzij je een heel bijzondere belangstelling hebt). De toegangsbewijzen zijn maar voor één dag. Maar in Cusco en omgeving, inclusief Aguascalientes is veel te doen en te zien. Veel archeologische bezienswaardigheden, trails, steden/dorpen, enz.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

HendrikHerman schreef:"Gringo Trail" is de bijnaam voor de route die veel reizigers volgen: Lima - Paracas - Huacachina - Nasca -Arequipa (Colca canyon) -Lago Titicaca - Cusco (Machu Picchu) - Lima.
Nee, Machu Picchu is niet iets voor twee dagen. In één dag heb je het wel gezien (tenzij je een heel bijzondere belangstelling hebt). De toegangsbewijzen zijn maar voor één dag. Maar in Cusco en omgeving, inclusief Aguascalientes is veel te doen en te zien. Veel archeologische bezienswaardigheden, trails, steden/dorpen, enz.
En vaak heeft die route dan een reden, in de zin van de meest bijzondere plekjes. Waarmee zou jij naar eigen mening deze Route dan uitbreiden. Sowieso met salar de uyuni neem ik aan en la paz?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Potosi om de hele bijzondere en traditionele sfeer en de mijnen.

Sucre is een mooie witte stad.

La Paz heeft vette traditonele markten.

Arequipa is een leuke stad maar vooral uitgangsbasis voor Colca Canyon. Deze kan je in en uit hiken.

Ik ging van San Pedro de Atacama naar Uyuni - Potosi - Sucre - SamaipAta - Santa Cruz - cochabamba - la paz - copacabana - puno - cusco - arequipa - huacachina - lima - huaraz - trujillo - chiclayo - mancora - cuenca.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ik heb even een schema opgesteld, werkt altijd makkelijker
Zou dit een reële optie zijn?

1 Amsterdam-Lima
2 Lima
3 Lima
4 Lima-Paracas
5 Paracas
6 Paracas - Huacachina
7 Huacachina
8 Huacachina -Arequipa
9 Arequipa
10 Arequipa - Uyuni
11 Uyuni
12 Uyuni
13 Uyuni - Potosi
14 Potosi
15 Potosi - Sucre
16 Sucre
17 Sucre - La Paz
18 La Paz
19 La Paz
20 La Paz - Puno
21 Puno
22 Puno-Cuzco
23 Cuzco
24 Cuzco
25 Cuzco
26 Cuzco - Lima
27 Lima
28 Lima -Amsterdam

Een paar vraagjes

1.Is het wellicht een beter idee om van arequipa naar san pedro de atacama te vliegen en vanuit daar de meerdaagse tour door Salar de Uyuni te doen?
2. Als ik iets zou moeten skipper, zou dit het beste paracas kunnen zijn?
3. Mis ik hier nog iets, wat ik echt niet mag missen?
4. Kloppen de aantal dagen zoals ik ze heb ingedeeld een beetje? Of heb ik in een plaats juist meer of minder nodig? Wellicht een dagje Lima eraf
5. Zijn er stukken die ook te vliegen zijn, die anders erg lang duren met de bus?

Thanks alvast
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Het ziet er al goed uit (het Peru deel, ben zelf niet in Bolivia geweest). Ik zou zeggen dagje in het begin van Lima eraf en een dagje erbij voor de Colca Canyon (Arequipa).

Cuzco - Lima zou ik vliegen, is circa 2 uur i.p.v. 20+ uur in een bus.
Wil je de Nazca lijnen nog zien? Kun je ook op een reisdag plannen. Plaatsje zelf is niets te beleven en wil je zo snel mogelijk weer weg. Ik ben in de ochtend met de bus vertrokken uit Ica (taxi vanaf Huacachina) in de middag de Nazca lijnen bezocht en 's avonds de nachtbus (dacht ik) naar Arequipa.
Laatst gewijzigd door ketting op 02 okt 2015 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nazca schijnt dan weer overrated te zijn en steeds meer reizigers slaan het over. Ben jij het daar mee eens @Ketting ? Of is het een plek die je gezien moet hebben?
Plaats reactie