Omdat meer mensen dit soort vragen hebben heb ik hem even naar het Forum gesleept om er hier antwoord op te geven.
Hi Sandy,Ten eerste wil ik even zeggen dat dit hele goede informatie is, ik ga namelijk april 2007 voor een half jaar naar Turkije en wil dus ook mijn appartement gemeubileerd verhuren. Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik dus geen toestemming van mijn hypotheekverstrekker krijg, maar ik heb informatie opgevraagd over gemeubileerd verhuren bij "Direct Wonen"en daar staat in dat zij het niet voor mij kunnen verhuren als ik geen schriftelijke toestemming heb van de bank?? Mijn andere vraag is, hoe zit het met inkomstenbelasting bij gemeubileerd verhuren? Ik ben namelijk niet zeker van een baan als ik in Turkije ben, heb wel gratis onderdak.
Groetjes,
Sandy
Ja, dat is inderdaad een veel voorkoment probleem. Dat je geen toestemming krijgt en dat Direct wonen die inderdaad nodig heeft!.
de enige oplossing is "illegaal" onderverhuren ...maar daar zijn wel risico's aan verbonden. Als je heel veel pech hebt, hele grote risico's! Gelukkig gaat het meestal goed. Maar denk hier echt even 10 keer goed over na!
Ik weet niet precies wat je bedoeld met inkomsten belasting of dat je ook je afvraagt wat voor gevolgen het heeft voor de hypotheekrente terug gave.
ik ben niet helemaal een belasting expert dus ik zou als ik jou was gewoon eens lekker aan de telefoon gaan hangen met de belasting dienst!
En als ik je nog een advies mag geven....doe dit gerust 2 keer. ik heb namelijk wel eens 4 keer verschillende info van de belastingdienst jongens gekregen over hetzelfde onderwerp!

huur inkomsten....nou, ja...het woord zegt het al...het zijn inkomsten. Er is een bepaald bedrag dat je niet op hoeft te geven maar alles boven dat bedrag wel. En daar ga je dus inderdaad belasting over betalen!
Ik ga er even vanuit dat je hypotheek betaald en gewend bent rente terug te krijgen. Hoeveel je terug krijgt is geralteerd aan je inkomsten ( salaris). Verdien je dus in een jaar veel minder dan eht jaar daarvoor dan krijg je dus minder belasting terug. Per saldo betaal je dan dus per maand meer voor je huisje.
ken je niet iemand heel goed die in je huisje zou willen en die er ook zeker weten weer uit gaat als je terug komt? EN ook financieels stabiel en betrouwbaar genoeg is om de huur te betalen?
bij de rechtwinkel kun je standaard contracten halen voor "huur voor bepaalde tijd".
Let op dat woord Bepaalde tijd...is het er 1 voor onbepaalde tijd dan kan je de huurder er niet meer uit krijgen
ik hoop dat ik je zo wat geholpen heb.
groetjes rudi[/url]