Vliegervaringen RyanAir
Vliegervaringen RyanAir
Eindhoven - Londen, februari 2009, Eindhoven - Dublin, februari 2011
Prima maatschappij, ik vind de onmogelijke proefballonnetjes die ze iedere keer weer oplaten wel grappig: betalen voor de wc, staanplaatsen etc. Ze zetten de branche wel aan het denken, onder druk en voor lul.
Het is wel waar dat Ryanair het chagrijnige gezicht van een stewardess een nieuwe dimensie heeft gegeven, wat kunnen die meiden verveelt kijken zeg, en soms kijken ze je zo weer de vliegtuigtrap af.... Maar ja, Ryanair is dan ook zeker niet de beste werkgever voor zijn personeel....
Maar die ene stewardess, ik denk een Italiaanse, op de terugvlucht van Dublin. Nog nooit heb ik zo'n enthousiaste dame meegemaakt, ze verkocht de krasloten of haar leven ervan afhing en het lukte haar ook nog. Hoevaak ze wel niet heeft gezegd dat de mensen aan boord fantastisch waren en dat ze van ons hield. Echt fantastisch!!!
En dat hele circus en de kleuren aan boord, daar moet ik hard om lachen!!
Een boek of tijdschrift op schoot vind ik niet zo erg, ik vind het mooi om te zien waar maatschappijen op kunnen bezuinigen.
Prima maatschappij, ik vind de onmogelijke proefballonnetjes die ze iedere keer weer oplaten wel grappig: betalen voor de wc, staanplaatsen etc. Ze zetten de branche wel aan het denken, onder druk en voor lul.
Het is wel waar dat Ryanair het chagrijnige gezicht van een stewardess een nieuwe dimensie heeft gegeven, wat kunnen die meiden verveelt kijken zeg, en soms kijken ze je zo weer de vliegtuigtrap af.... Maar ja, Ryanair is dan ook zeker niet de beste werkgever voor zijn personeel....
Maar die ene stewardess, ik denk een Italiaanse, op de terugvlucht van Dublin. Nog nooit heb ik zo'n enthousiaste dame meegemaakt, ze verkocht de krasloten of haar leven ervan afhing en het lukte haar ook nog. Hoevaak ze wel niet heeft gezegd dat de mensen aan boord fantastisch waren en dat ze van ons hield. Echt fantastisch!!!
En dat hele circus en de kleuren aan boord, daar moet ik hard om lachen!!
Een boek of tijdschrift op schoot vind ik niet zo erg, ik vind het mooi om te zien waar maatschappijen op kunnen bezuinigen.
Vliegervaringen RyanAir
Weer een Ryanair vluchtje gedaan, weeze-sevilla en retour. Veel goedkoper dan andere maatschappijen op de route en vlucht was verder in orde. Op de terugweg was de vlucht wel helemaal uitverkocht. Dan is er echt geen plek voor de handbagage dus veel mensen zitten met bagage aan hun voeten. Ook wordt het personeel er niet aardiger van maar goed het is ook wel irritant als mensen in het gangpad blijven hangen, uiteindelijk daardoor ook te laat vertrokken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Vliegervaringen RyanAir
ik heb inmiddels al een paar keer met ryan-air gevlogen. idd, heeeeel weinig ruimte (ben zelf 1.83m), lekker dringen(collega passagiers meestal), lichte chaos en ook die verkopen. maar aan de andere kant, het is niet voor niets zo goedkoop. voor een korte vlucht is het do-able. laatst werd een vlucht naar londen gecanceld ivm een staking daar en toen konden we kosteloos een andere vlucht kiezen (wij gingen winkelen in londen.. dat werd marseille)
Vliegervaringen RyanAir
Van Eindhoven naar Dublin gevlogen en weer terug met RyanAir voor €50,- . Helft van de prijs dan andere luchtvaartmaatschappijen naar dezelfde bestemming. Vlucht is goed verlopen en netjes op tijd. Zoals de andere reacties al aangeven moet je weten waarvoor je betaalt wanneer je met Ryanair vliegt en de controles en extra pogingen om dingen te verkopen voor lief nemen.
Enige wat me wel een beetje verbaasde was het ingewikkelde en langdurige boekingsproces. Heb vele vinkjes moeten uitvinken om de extra opties niet af te nemen. Wat mij daarbij vooral opviel was als je per ongeluk wat aanklikt dat geld kost, de prijs wel omhoog gaan maar bij uitvinken niet altijd weer naar beneden gaat. Gelukkig hoef je uiteindelijk gewoon de prijs te betalen die je verwacht, maar je moet er wel alert op zijn. Ook bij het inchecken moet je opnieuw aangeven wat je NIET wilt.
Ik ben tevreden met de vlucht en de mogelijkheid om zo goedkoop op en neer te vliegen.
Enige wat me wel een beetje verbaasde was het ingewikkelde en langdurige boekingsproces. Heb vele vinkjes moeten uitvinken om de extra opties niet af te nemen. Wat mij daarbij vooral opviel was als je per ongeluk wat aanklikt dat geld kost, de prijs wel omhoog gaan maar bij uitvinken niet altijd weer naar beneden gaat. Gelukkig hoef je uiteindelijk gewoon de prijs te betalen die je verwacht, maar je moet er wel alert op zijn. Ook bij het inchecken moet je opnieuw aangeven wat je NIET wilt.
Ik ben tevreden met de vlucht en de mogelijkheid om zo goedkoop op en neer te vliegen.
Re: Vliegervaringen RyanAir
Klopt. Dat geklooi met dingen uitvinken vond ik ook nogal irritant. En dat lectuurnetje ontbreekt op stoel voor je vind ik ook overdreven....schijnt dat die dingen ontbreken omdat ook dat gewicht en dus brandstof scheelt (hoeveel kan het zijn....).
-
- Wereldreiziger
Vliegervaringen RyanAir
Voor een habbekrats willen vliegen? Oké, maar dan niet zeuren.
Vliegervaringen RyanAir
Eerder dit jaar een vlucht geboekt van Eindhoven naar Londen, ben uiteindelijk nooit met de vlucht meegegaan. Op de Eindhoven Airport bleek dat ondanks dat ik dacht ingecheckt te zijn dit niet het geval was. Dit ongetwijfeld doordat ik zelf niet goed opgelet heb. Ook mijn boarding pass had ik niet geprint (je wordt wat laks als je vaker vliegt). Uiteindelijke kosten voor Eindhoven naar Londen waren duurder dan de hele vlucht en alles bij elkaar. Goedkopere optie was een nieuwe vlucht boeken geweest, maar besloot niet mee te gaan.
Twee weken geleden opnieuw een vlucht met RyanAir gehad. Van Weeze naar Riga International. Prijs voor het ticket was opnieuw belachelijk goedkoop gezien de afstand. Vlucht vertrok een uur later dan gepland doordat er nog "onderhoud aan het vliegtuig gepleegd moest worden wat normaal s'nachts gebeurd". Dat geeft vertrouwen als je nog moet vliegen
Verder is de vlucht goed verlopen. Het is een voordeel bij RyanAir ten op zichte van andere prijsvechters dat je nog een extra "handtas" mag meenemen. Dit maakt het net wat fijner om je camera mee te nemen.
Heel het vliegtuig vloog met handbagage, dus bij veel passagiers belandde de bagage alsnog in het ruim (kosteloos).
De prijzen voor de vluchten van RyanAir zijn enorm goedkoop dus daar kun je het gewoon niet voor laten. De fratsen die daar bij komen kijken moet je voor lief nemen. Al met al best tevreden en je krijgt waar je voor betaalt.
Twee weken geleden opnieuw een vlucht met RyanAir gehad. Van Weeze naar Riga International. Prijs voor het ticket was opnieuw belachelijk goedkoop gezien de afstand. Vlucht vertrok een uur later dan gepland doordat er nog "onderhoud aan het vliegtuig gepleegd moest worden wat normaal s'nachts gebeurd". Dat geeft vertrouwen als je nog moet vliegen
Verder is de vlucht goed verlopen. Het is een voordeel bij RyanAir ten op zichte van andere prijsvechters dat je nog een extra "handtas" mag meenemen. Dit maakt het net wat fijner om je camera mee te nemen.
Heel het vliegtuig vloog met handbagage, dus bij veel passagiers belandde de bagage alsnog in het ruim (kosteloos).
De prijzen voor de vluchten van RyanAir zijn enorm goedkoop dus daar kun je het gewoon niet voor laten. De fratsen die daar bij komen kijken moet je voor lief nemen. Al met al best tevreden en je krijgt waar je voor betaalt.
Vliegervaringen RyanAir
In November voor ongeveer 50 euro van Eindhoven Airport naar Londen Stansted gevlogen met RyanAir. De vlucht werd eerder aangeboden voor 37 Euro maar op dat moment lagen de reisdata nog niet definitief vast.
Hoe dan ook voor dit bedrag op en neer vliegen is nog steeds erg goedkoop. Voor een eerlijke vergelijking moet je ook de prijs van 8 pond bij de ticket prijs optellen om van Stansted naar Londen centrum te reizen. Al heb je volgens mij voor alle luchthavens wel extra reiskosten. Voordat ik ging vliegen heb ik ook de EuroStar overwogen, maar een rit van Den Bosch naar Londen Stansted kost snel veel meer dan 100 euro. De goedkoopste optie met een trein is 59 euro voor een enkele reis. Uiteindelijk dus toch vliegen geworden.
De vlucht heen en terug was goed verlopen. Netjes op tijd en verder geen bijzonderheden. Wel opvallend voor Stansted is dat er pas 45 minuten voor vertrek de gate gecommuniceerd wordt. Wil je een beetje je handbagage kwijt kunnen zal je dus voor die tijd al door de douane controle heen moeten zijn.
Hoe dan ook voor dit bedrag op en neer vliegen is nog steeds erg goedkoop. Voor een eerlijke vergelijking moet je ook de prijs van 8 pond bij de ticket prijs optellen om van Stansted naar Londen centrum te reizen. Al heb je volgens mij voor alle luchthavens wel extra reiskosten. Voordat ik ging vliegen heb ik ook de EuroStar overwogen, maar een rit van Den Bosch naar Londen Stansted kost snel veel meer dan 100 euro. De goedkoopste optie met een trein is 59 euro voor een enkele reis. Uiteindelijk dus toch vliegen geworden.
De vlucht heen en terug was goed verlopen. Netjes op tijd en verder geen bijzonderheden. Wel opvallend voor Stansted is dat er pas 45 minuten voor vertrek de gate gecommuniceerd wordt. Wil je een beetje je handbagage kwijt kunnen zal je dus voor die tijd al door de douane controle heen moeten zijn.
-
- Wereldreiziger
Vliegervaringen RyanAir
RyanAir, je kan er over blijven babbelen op dit forum. Wat mij van het hart moet is, dat mensen voor een zacht prijsje willen vliegen en dan ook, nog comfort verwachten. Ben 14 dagen geleden van Tokio naar Amsterdam gevlogen met Cathay Pacific een 'normale' maatschappij. Been ruimte? Kan er net mee door. Eten? Niet meer als maagvulling. Ongeveer 8 jaar geleden ook met deze maatschappij gevlogen. Toen was de service aanmerkelijk beter. Vliegen is een massaproduct geworden en dat is te merken aan de service. Ook wij hadden drie uur vertraging omdat er een reparatie moest worden uitgevoerd en dank zij het feit dat de aansluitende vlucht naar Amsterdam ook vertraging had kon de vlucht naar Amsterdam doorgaan. Anders was het een nachtje hotel geworden en dan de volgende dag doorvliegen. In het verleden een dag extra dag in Nairobi door moeten brengen, dank zij de KLM. Geen straf overigens, omdat de weer radar kapot was. Amsterdam-Parijs, ook KLM, twee uur vertraging, het vliegtuig stonk naar kerosine. Vlieg minimaal 1x per jaar met RyanAir. Nooit geen problemen ondervonden met de maatschappij. Oordopjes in tegen de reclameboodschappen, boek in de bagage en gewoon de tijd uitzitten. Even goed uitkijken met boeken. Neem altijd mijn racefiets mee, tja dat kost geld. Bij wie niet. Bij Transavia betaal ik er €100,- voor, RyanAir € 80,-. Gooi dan wel mijn fietstas vol met spullen zodat ik alleen handbagage heb. Heenreis is inderdaad goedkoper als terugreis, maar als je dat weet en dat moet je weten want het staat op de site vermeld is dat geen probleem. Beste mensen, vliegen met RyanAir en andere prijsvechters is niet meer als busvervoer door de lucht. Als dat niet je hobby is, dan boek je toch een lijnvlucht in de businessclass. Wel een forse aanleg op je budget.