Hoi,
Ik ben van plan om mijn eerste grote backpack reis te plannen.
Ik heb hier echt niks ervaring in. Reizen is iets wat ik al heel lang wil doen, maar er nooit van is gekomen.
Bij deze wil ik losbreken en 4 weken India doen. Sowiso informeer ik mij nog voldoende hiervoor maar ik zat nog met een hoop vragen en zeker over de planning van mijn route. Ik zoek wat advies, aanraders, en of de keuze van m'n route goed zit voor de aantal dagen.
Ik heb een beetje bang dat ik in tijdsnood ga zitten en loop te stressen om terug optijd te zijn. Dat wil ik juist vermijden.
Ik denk zelf aan om 1 oktober te vertrekken tot 26 oktober.
Aankomen in Delhi. Dan volgende route:
Bikaner - jodhpur - pushkar - jaipur - agra.
Vanuit Agra zou ik nog graag Varanasi doen, maar dat lijkt me een hele afstand en vanuit Varanasi (eventueel nog bodhgaya ertussen) wil ik weer
naar Delhi.
Is van Agra naar Varanasi te doen met trein / bus of wordt dat vliegen? Idem voor Varanasi - Delhi.
Liefst wil ik de reis heel budget vriendelijk houden en binnenlandse vluchten vermijden.
Ook met trein, best dat ik dat op voorhand wel regel, maar hoe begin je daaraan? Is dat iets wat ik ginder nog allemaal kan?
Hoe gaan jullie meestal te werk. Ik veronderstel dat je via internet wel je verblijfplaats en trein kunt regelen éénmaal ginder. Maar vraag me af of je daar effectief wel aan toe komt om dat op die manier te doen.
Zoals je hoort, ik zoek advies en tips
Alvast bedankt!
India : 26 dagen - route planning
Re: India : 26 dagen - route planning
Het is goed te doen met de trein van agra naar varanasi. Er zijn nachttreinen dus dat spaart een hostel. dan kan je best 3 AC nemen dat is nog comfortabel. Treinen boeken doe je best op voorhand. dit moet online maar kan niet zonder indische gsmnr. Daarom inloggen op Cleartrip. Hebben ook een handige app. Daarmee kan je indische treinticketten kopen en de beschikbaarheid checken. Ben zelf in jaipur, jodhpur en pushkar geweest en meer dan 2 of max 3 dagen is niet nodig omdat je alles wel gezien krijgt. Nu, ik was er in low season en oktober is al high season dus zal groot verschil maken.
Varanasi was niet mijn favoriete stad maar wel belangrijk onderdeel van India!
Tussen agra en varanasi ligt ook Khujarao, erotische tempels
Wij hebben op vier weken dit gedaan
Delhi -Rishikesh - Badrinath - Haridwar -Delhi -Varanasi - Khajurao - Agra -Jaipur - Jaisalmer -Jodhpur - Pushkar -Udaipur.
Wij vlogen dan naar Mumbai voor maand twee
Hopelijk ben je hier wat mee!
Groetjes,
Nathalie
Ps: je kan onze route bekijken en volgen op: [verwijderd]
Varanasi was niet mijn favoriete stad maar wel belangrijk onderdeel van India!
Tussen agra en varanasi ligt ook Khujarao, erotische tempels
Wij hebben op vier weken dit gedaan
Delhi -Rishikesh - Badrinath - Haridwar -Delhi -Varanasi - Khajurao - Agra -Jaipur - Jaisalmer -Jodhpur - Pushkar -Udaipur.
Wij vlogen dan naar Mumbai voor maand twee
Hopelijk ben je hier wat mee!
Groetjes,
Nathalie
Ps: je kan onze route bekijken en volgen op: [verwijderd]
Re: India : 26 dagen - route planning
Je route is best realistisch voor 26 dagen, dat heb je al goed bedacht.timporo schreef:Ik denk zelf aan om 1 oktober te vertrekken tot 26 oktober.
Ook met trein, best dat ik dat op voorhand wel regel, maar hoe begin je daaraan? Is dat iets wat ik ginder nog allemaal kan?
Hoe gaan jullie meestal te werk. Ik veronderstel dat je via internet wel je verblijfplaats en trein kunt regelen éénmaal ginder. Maar vraag me af of je daar effectief wel aan toe komt om dat op die manier te doen.
In India kun je prima af zonder hotelreserveringen. Ik reserveer altijd alleen de eerste overnachtingen in Delhi en daarna pik ik een adres uit Lonely Planet (of Rough Guide, Trotter, etc) en vraag daar of ik een kamer mag zien alvorens te beslissen. Veel kleine guesthouses in India hebben geen website of mogelijkheid om online te reserveren. Soms werkt het ook wel om als je onderweg bent, even te bellen met een guesthouse en te vragen of ze een kamer vrij kunnen houden tot een bepaalde tijd.
Van Agra naar Varanasi kun je inderdaad met de nachttrein reizen, dit is best comfortabel in 2AC of 3AC. Ik vond het verschil in die twee klassen nog best groot, 2AC is echt heel fijn reizen omdat het aparte coupés zijn voor vier personen. 3AC is wat rumoeriger, er is weinig afscheiding tussen je bed en het looppad en je ligt drie hoog gestapeld.
In Varanasi worden in hotels en guesthouses vaak dagtrips naar Bodhgaya aangeboden, dan hoef je niet per sé een tussenstop te maken met de trein.
Alle treintickets kun je vooraf via Cleartrip reserveren, maar ook op het treinstation zijn er twee dagen van te voren nog kaartjes te koop. Er is een bepaald quotum voor 'last minute tickets' die een x-aantal uur voor vertrek in de verkoop gaan (ik dacht 48 uur?). Het kost wat wachttijd op het station, een boel loketten en formulieren, maar het kan zeker. Als je vrouw bent, kun je bij een aparte balie terecht, dat scheelt vaak een lange rij mannen
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com