6 maanden van Argentinië naar Nicaragua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Johannesma

6 maanden van Argentinië naar Nicaragua

Bericht door Johannesma »

Op 1 oktober begint onze reis in Buenos Aires, onze terugvlucht is op 2 april vanuit Nicaragua. Het plan is nu om te reizen via Bolivia, Peru, Ecuador (galapagos), Colombia en vanaf daar per zeilboot naar panama en vervolgens Costa Rica en Nicaragua te gaan.

Hebben jullie nog must see tips voor deze reis? En weet iemand wat handig is om te doen qua aantonen in Buenos Aires dat je binnen 90 dagen het land verlaat. Vooralsnog hebben we namelijk alleen een retourticket na 6 maanden.
Wilco033

Re: 6 maanden van Argentinië naar Nicaragua

Bericht door Wilco033 »

Hi,

Zelf vlieg ik 14 oktober naar Buenos Aires om vrijwel dezelfde reis af te leggen, alleen zal ik waarschijnlijk Brazilië in gaan ipv de kant van Costa Rica en Nicaragua. Wat betreft must sees, lees ik graag met jullie mee, heb zelf natuurlijk ook nog niets gezien.

Wat betreft het aantonen dat je binnen 90 dagen Argentinië weer verlaat is volgens mij alleen mogelijk met een retourticket binnen die 90 dagen.. Dat heb ik me laten vertellen door het bedrijf dat mijn ticket heeft geboekt en lees ik ook op vele fora. Het retourticket zou dus in eerste instantie het beste binnen 90 dagen kunnen vallen, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt. Tegen de tijd dat je die retourdatum bereikt kun je bijna altijd, tegen een vergoeding,je retourdatum wijzigen. Check dit even met je vliegmaatschappij. Arriveren met jullie retourticket van 6 maanden later kan een probleem worden!

Ook las ik dat een busticket naar bijvoorbeeld Bolivia (die op voorhand geboekt is) ook voldoende kan zijn maar dat weet ik niet zeker.

Hopelijk kun je er wat mee!
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Johannesma schreef:Op 1 oktober begint onze reis in Buenos Aires, onze terugvlucht is op 2 april vanuit Nicaragua. Het plan is nu om te reizen via Bolivia, Peru, Ecuador (galapagos), Colombia en vanaf daar per zeilboot naar panama en vervolgens Costa Rica en Nicaragua te gaan.

Hebben jullie nog must see tips voor deze reis? En weet iemand wat handig is om te doen qua aantonen in Buenos Aires dat je binnen 90 dagen het land verlaat. Vooralsnog hebben we namelijk alleen een retourticket na 6 maanden.
Nou ja, must-sees lijken mij vrij Lonely Planet-achtig, maar ik kan ze wel benoemen in jouw volgorde.

1. Iguacu Falls
2. Buenos Aires
3. Colonia del Sacramento
4. Perito Moreno gletsjer
5. El Chalten
6. Ushuaia
7. Torres del Paine
8. Valparaiso
9. Paaseiland
10. Atacama-woestijn
11. Salar de Uyuni
12. Potosi
13. Machu Picchu
14. Colca Canyon
15. Huaraz/Laguna 69
16. Galapagos (Isabella, San Cristobal)
17. Cartagena
18. Villa de Leiva
19. San Blas
20. Corcovado Parque
21. Tortuguero
22. Volcan Arenal

Dat is tot Costa Rica. Nicaragua ben ik niet bekend mee ;)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Roodkapje
Reiziger

Bericht door Roodkapje »

Hoi!

Wat een super gaaf plan :)
Gaan jullie in Ecuador alleen naar de Galapagos eilanden?
Ik kom er net vandaan, het is een fantastisch land!
Mocht je nog op het vaste land van ecuador gaan rondreizen kan ik je aanraden: Cuenca (ga NIET naar ingapirca, zeker niet als je bij Machu Picchu bent geweest/daar nog naartoe gaat), National park Cajas, Baños, Laguna Quilotoa, de Amazone (Cuyabeno), Quito, en als het weer open is: Cotopaxi gebied (er is een fietstocht vanaf de Cotopaxi, die is erg gaaf!). Aan de kust schijnt het ook erg mooi te zijn, maar hebben we niet kunnen bezoeken vanwege tijdgebrek.
Ik heb (nog) geen ervaring met andere landen in Zuid- en midden Amerika, dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen..

Veel plezier nog met alle voorpret!

Groetjes
Plaats reactie