Maand naar Argetinie

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Astrid1989

Maand naar Argetinie

Bericht door Astrid1989 »

Hallo,
ik heb een paar vragen:
Wij gaan 14september, en we gaan naar Iguazu vanuit Buenos Aires met vliegtuig op te terug weg willen we graag met de bus van Iguazu naar Salta(we zijn er inmiddels achter gekomen dat je altijd een tussenstop hebt).
Nu zien wij op verschillende forums dat deze tickets maand van te voren te boeken zijn en al paar sites gezien maar zijn niet echt duidelijk hoe en wat, dadelijk koop je verkeerd ticket met een on comfortabel zitgedeelte, of een bus die om de 100meter stopt bijv, dus omdat we daar niet echt uitkomen, bedachten we als we 14e aan komen in BA is het dan verstandig om naar het grote bus station te gaan en een ticket te boeken? het ticket is bestemd voor 18e/19e september..

Andere vraag is: onze vlucht is van Ams naar BA is en tussenstop in Amerika, verstandig om daar grote bedragen pinnen? en vervolgens in Buenos Aires inwisselen?
We kunnen in Amerika niet voor de hele reis pinnen, dus zullen in Argetinie sowieso nog moeten pinnen... of zijn er mensen die gelijk in Amerika voor de hele reis pinnen en vervolgens beetje bij beetje dit langzaam omwisselen?
Klopt het dat je bij elk hostel toeslag betaald voor creditcard? sommige hotels en hostels hebben we al geboekt via booking.com.

Ik hoor het wel!
Groetjes Astrid
Jenny
Reisexpert

Re: Maand naar Argetinie

Bericht door Jenny »

Ik heb een deel van je vragen al in het andere draadje beantwoord. Beetje herhaling dus :)

Ik ben vorige week teruggekomen, en alle hostels/hospepajas/hotels waar ik verbleef wilden cash geld. Ik verwachtte dat betaling via booking zou gaan, maar dat was niet zo. De meeste accommodatie kon geen creditcards authoriseren en daarom geen geld afschrijven. Dat stond er in booking niet altijd bij!

Met de bussen heb ik ook zitten klooien voor vertrek. Veel website gekeken, tips gevraagd, maar geen enkele accepteert Nederlandse creditcards dus ik kon nergens boeken. Je moet dus boeken op het station van vertrek. Mij lukte het niet vooruit te boeken (vanuit een andere stad). Op het busstation zijn veel bedrijven die kaartjes aanbieden, dus 1-2 dagen vantevoren is er wel plek. Ik heb twee nachtbussen gehad, cama en suite, en met name dat laatste was erg luxe! Semicama zou ik 's nachts niet doen.

Als je pint in Argentinië betaal je ongeveer 7 euro per 1000 pesos/per transactie, geld wisselen is stukken goedkopen (je betaalt dan 70 euro voor 1000 pesos ipv 105!). Euro's kun je ook wisselen, je hoeft niet perse dollars te hebben.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Astrid1989

Re: Maand naar Argetinie

Bericht door Astrid1989 »

Bedankt Jenny!!!
Plaats reactie