Indonesië kletstopic
Re: Indonesië kletstopic
@Sannie, thanks voor de tip voor die hut. Is de kans groot dat die al vol zit als iedereen die wilt?
Ja ik ga toch Jenny's advies volgen en vliegen op maumere en dan richting Labuan Bajo.
Ja lovina is niet helemaal zeker. Weet niet of die plek echt de moeite waard is.
@Jenny
Ok er vanuitgaande dat het idd zo lang is is het beter te splitten zoals je zegt.
Welke stops heb jij gemaakt op welke plekjes dan.
Vanaf maumere denk ik dat we sowieso riung dan stoppen. En dan nog een uiteraard
Hebben ze trouwens daar geen minivans zoals in Thailand?
Ja ik ga toch Jenny's advies volgen en vliegen op maumere en dan richting Labuan Bajo.
Ja lovina is niet helemaal zeker. Weet niet of die plek echt de moeite waard is.
@Jenny
Ok er vanuitgaande dat het idd zo lang is is het beter te splitten zoals je zegt.
Welke stops heb jij gemaakt op welke plekjes dan.
Vanaf maumere denk ik dat we sowieso riung dan stoppen. En dan nog een uiteraard
Hebben ze trouwens daar geen minivans zoals in Thailand?
Als je de boot naar lombok neemt zal de hut wel al vergeven zijn. Wij gingen heen en terug.
Maar een handje vol mensen namen de enkele reis.
Maar wij hebben 5 dagen van te voren pas geboekt en kregen zonder het te weten de hut. Een gezin wat al maanden van te voren had geboekt zat beneden. Heel vreemd.
Dus. .... gewoon vragen naar een van de twee hutten.
Ik vond lovina erg leuk.
De zwarte stranden, leuke straatjes met veel restaurantjes en winkeltjes. En natuurlijk de onvergetelijke ervaring om met een bootje heel vroeg in de ochtend de zee op te gaan en genieten van de honderden dolfijnen die elke ochtend door de baai zwemmen. Het waren er zo veel en zo ontzettend dicht bij. Wij hadden het geluk ook een walvis te spotten. Echt bijzonder.
Maar het kost wel weer extra tijd om daar te komen van uit kuta/ Den pasar.
Tip:
Als de de hectische drukte van Kuta op Bali wilt vermijden maar er wel op loop afstand vandaan wilt zitten, raad ik je aan een hotel in Legian (ten noorden van Kuta) te nemen.
Grenst aan strand en centrum van Kuta.
Ze hebben er schitterende beach resorts.
Maar een handje vol mensen namen de enkele reis.
Maar wij hebben 5 dagen van te voren pas geboekt en kregen zonder het te weten de hut. Een gezin wat al maanden van te voren had geboekt zat beneden. Heel vreemd.
Dus. .... gewoon vragen naar een van de twee hutten.
Ik vond lovina erg leuk.
De zwarte stranden, leuke straatjes met veel restaurantjes en winkeltjes. En natuurlijk de onvergetelijke ervaring om met een bootje heel vroeg in de ochtend de zee op te gaan en genieten van de honderden dolfijnen die elke ochtend door de baai zwemmen. Het waren er zo veel en zo ontzettend dicht bij. Wij hadden het geluk ook een walvis te spotten. Echt bijzonder.
Maar het kost wel weer extra tijd om daar te komen van uit kuta/ Den pasar.
Tip:
Als de de hectische drukte van Kuta op Bali wilt vermijden maar er wel op loop afstand vandaan wilt zitten, raad ik je aan een hotel in Legian (ten noorden van Kuta) te nemen.
Grenst aan strand en centrum van Kuta.
Ze hebben er schitterende beach resorts.
@kevin:
Ik heb de route Maumere - Moni - Bajawah - Labuan Bajo afgelegd. Zie mijn website voor details.
Minibussen rijden wel op Bali, o.a. van Perama (die van die boot ). Boeken kan de dag voor vertrek. Op Flores rijden bussen en travels/ shared taxi's.
Ik heb de route Maumere - Moni - Bajawah - Labuan Bajo afgelegd. Zie mijn website voor details.
Minibussen rijden wel op Bali, o.a. van Perama (die van die boot ). Boeken kan de dag voor vertrek. Op Flores rijden bussen en travels/ shared taxi's.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
@Sannie en Jenny wij zullen dan de boot nemen vanuit Flores naar Lombok
Lovina zullen we vanuit java bezoeken dus niet vanuit Denpasar. Globaal is dit de route yogya, bromo, iljen, boot naar lovina, ubud, denpasar, vliegen naar maumere, moni, triung, labuan bajo, komodo, lombok, gilis, kuta, denpasar.
Dit zal wel de meest effectieve route zijn denk ik met alle hoogte punten.
Als iemand nog toevoegingen heeft, altijd welkom.
Oh ik wist niet dat legian er zo dichtbij lag ik denk dat is nog een paar uur
Is zo een travel/ shared taxi veel sneller trouwens?
Lovina zullen we vanuit java bezoeken dus niet vanuit Denpasar. Globaal is dit de route yogya, bromo, iljen, boot naar lovina, ubud, denpasar, vliegen naar maumere, moni, triung, labuan bajo, komodo, lombok, gilis, kuta, denpasar.
Dit zal wel de meest effectieve route zijn denk ik met alle hoogte punten.
Als iemand nog toevoegingen heeft, altijd welkom.
Oh ik wist niet dat legian er zo dichtbij lag ik denk dat is nog een paar uur
Is zo een travel/ shared taxi veel sneller trouwens?
Als een travel eenmaal rijdt, dan is deze sneller dan de bus. Er hoeven ook onderweg minder mensen te stoppen om uit te stappen.
Mijn travel van Maumere naar Moni deed er echter 1,5 uur over de stad uit te komen omdat we eindeloos rondjes bleven rijden om mensen en dingen op te pikken. Dat hoort er bij in Indonesië... Bussen doen dit wat minder, maar vertrekken ook vaak pas als ze écht vol zijn en niet volgens een vast tijdschema.
Mijn travel van Maumere naar Moni deed er echter 1,5 uur over de stad uit te komen omdat we eindeloos rondjes bleven rijden om mensen en dingen op te pikken. Dat hoort er bij in Indonesië... Bussen doen dit wat minder, maar vertrekken ook vaak pas als ze écht vol zijn en niet volgens een vast tijdschema.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
@Kevin
Legian ligt er echt tegenaan.
Wij liepen dit stuk altijd en waren soms zelfs nog sneller dan met de taxi. Omdat het verkeer er gigantisch druk kan zijn.
Wij zaten ooit in http://www.threebrothersbungalows.com
Ca. €30.- per bungalow.
En een keer in http://www.legianbeachbali.com.
De laatste is veel luxer en een stuk duurder en aan het strand.
Vond dit prettiger dan de plekken waar ik in kuta heb gezeten. Maar dat is persoonlijk.
Legian ligt er echt tegenaan.
Wij liepen dit stuk altijd en waren soms zelfs nog sneller dan met de taxi. Omdat het verkeer er gigantisch druk kan zijn.
Wij zaten ooit in http://www.threebrothersbungalows.com
Ca. €30.- per bungalow.
En een keer in http://www.legianbeachbali.com.
De laatste is veel luxer en een stuk duurder en aan het strand.
Vond dit prettiger dan de plekken waar ik in kuta heb gezeten. Maar dat is persoonlijk.
Ik heb even een soort van houvast reisschemaatje gemaakt. Uiteraard zal het wel anders lopen zoals altijd haha:D!
Is dit een beetje de logische route zeg maar? Ben benieuwd naar jullie mening. Vanaf de boot van LB naar lombok is het toch maar twee dagen? Ik heb er drie gerekend. Mocht iemand nog iets hebben van je moet dit of dat echt zien dan ben ik altijd benieuwd;)
16-jul Amsterdam-Yogyakarta
17-jul Yogyakarta aankomst 20.50
18-jul Yogyakarta Burubudur
19-jul Yogya Prambanan
20-jul Yogya extra dag
21-jul Yogya-Bromo
22-jul Bromo-iljen
23-jul Iljen-Bali
24-jul Lovina
25-jul Lovina
26-jul Ubud Monkey Forest
27-jul Ubud Jatiluwih Village
28-jul Ubud
29-jul Denpasar- Maumere
30-jul Maumere-Moni
31-jul Moni Mount Kelimutu
01-aug Moni-Riung
02-aug Riung
03-aug Riung 17 island park
04-aug Riung-Bajawah
05-aug Bajawah
06-aug Bajawah-Labuan Bajo
07-aug Labuan Bajo
08-aug Lubuan Bajo-Gili met Perama
09-aug Lubuan Bajo-Gili met Perama
10-aug Lubuan Bajo-Gili met Perama
11-aug Gili's
12-aug Gili's
13-aug Gili's
14-aug Kuta/LegianTanah Lot
15-aug Kuta/Legian
16-aug Denpasar-Amsterdam 12.50
Is dit een beetje de logische route zeg maar? Ben benieuwd naar jullie mening. Vanaf de boot van LB naar lombok is het toch maar twee dagen? Ik heb er drie gerekend. Mocht iemand nog iets hebben van je moet dit of dat echt zien dan ben ik altijd benieuwd;)
16-jul Amsterdam-Yogyakarta
17-jul Yogyakarta aankomst 20.50
18-jul Yogyakarta Burubudur
19-jul Yogya Prambanan
20-jul Yogya extra dag
21-jul Yogya-Bromo
22-jul Bromo-iljen
23-jul Iljen-Bali
24-jul Lovina
25-jul Lovina
26-jul Ubud Monkey Forest
27-jul Ubud Jatiluwih Village
28-jul Ubud
29-jul Denpasar- Maumere
30-jul Maumere-Moni
31-jul Moni Mount Kelimutu
01-aug Moni-Riung
02-aug Riung
03-aug Riung 17 island park
04-aug Riung-Bajawah
05-aug Bajawah
06-aug Bajawah-Labuan Bajo
07-aug Labuan Bajo
08-aug Lubuan Bajo-Gili met Perama
09-aug Lubuan Bajo-Gili met Perama
10-aug Lubuan Bajo-Gili met Perama
11-aug Gili's
12-aug Gili's
13-aug Gili's
14-aug Kuta/LegianTanah Lot
15-aug Kuta/Legian
16-aug Denpasar-Amsterdam 12.50
Trouwens Jenny en Sannie, wij zijn 31 dagen in indonesie. Wat adviseren jullie visum aanvragen in den haag of gewoon VOA en dan gewoon een dag overstay?
Ben totaal 30 dagen weg (vanuit nederland en terug).
Maar ik houd daar altijd rekening mee.
Ben er 29 dagen. Ga op dag 29 om 00.10 uur s'nachts weer terug naar Nederland.
Dus 1 dag speling.
Heb ook mijn terugvlucht van Kupang naar Jakarta zo geboekt dat ik ruim voor ik weer terug vlieg naar Amsterdam in Jakarta ben.
En met Garuda. Ben inmiddels wel gewend dat sommige vluchten te laat of niet gaan. Zelfs meegemaakt dat ze te vroeg gaan. werd via mail bevestigd maar had alleen wifi en mail gemist. Is toen gelukkig goed gekomen.
Garuda is iets betrouwbaarder (wel duurder) dan de meeste andere indonesische luchtvaartmaatschappijen.
Andere vluchten die ik binnenlands maak, pak ik wel de goedkopere vluchten.
Maar bedankt voor de tip. Ze kunnen goed lastig zijn als ze zien dat je VOA niet meer geldig is.
Dan ben je gewoon illegaal in het land.
Maar ik houd daar altijd rekening mee.
Ben er 29 dagen. Ga op dag 29 om 00.10 uur s'nachts weer terug naar Nederland.
Dus 1 dag speling.
Heb ook mijn terugvlucht van Kupang naar Jakarta zo geboekt dat ik ruim voor ik weer terug vlieg naar Amsterdam in Jakarta ben.
En met Garuda. Ben inmiddels wel gewend dat sommige vluchten te laat of niet gaan. Zelfs meegemaakt dat ze te vroeg gaan. werd via mail bevestigd maar had alleen wifi en mail gemist. Is toen gelukkig goed gekomen.
Garuda is iets betrouwbaarder (wel duurder) dan de meeste andere indonesische luchtvaartmaatschappijen.
Andere vluchten die ik binnenlands maak, pak ik wel de goedkopere vluchten.
Maar bedankt voor de tip. Ze kunnen goed lastig zijn als ze zien dat je VOA niet meer geldig is.
Dan ben je gewoon illegaal in het land.
Oh jij gaat dit jaar ook weer?
Ja inprincipe hebben wij KLM geboekt maar die laatste vlucht wordt uitgevoerd door Garuda.
Ja slim om er op tijd te zijn. het blijft azie he haha.
Ja probleem is met visa aanvragen dat doordeweeks voor mijn vriendin echt niet mogelijk is en buiten dat ze nemen niet eens op als er gebeld wordt. Want voor zover ik weet moet je er zelf zijn bij de aanvraag.
Wat vind jij trouwens van het schema wat ik hierboven postte?
Ja inprincipe hebben wij KLM geboekt maar die laatste vlucht wordt uitgevoerd door Garuda.
Ja slim om er op tijd te zijn. het blijft azie he haha.
Ja probleem is met visa aanvragen dat doordeweeks voor mijn vriendin echt niet mogelijk is en buiten dat ze nemen niet eens op als er gebeld wordt. Want voor zover ik weet moet je er zelf zijn bij de aanvraag.
Wat vind jij trouwens van het schema wat ik hierboven postte?
Ja ik ga begin september naar flores en timor.
Ben een aantal jaren geleden in labuan bajo geweest en toen weer terug naar lombok met de perama boot.
Vond labuan bajo een erg leuk plaatsje.
Geen irritante schreeuwende types die je van alles willen aansmeren etc etc.
Super relaxt
Dat is op Bali wel anders haha.
Je schema ziet er naar mijn idee goed uit.
Genoeg ruimte om ook bij te komen van het reizen.
en ik denk dat je blij mag zijn met garuda i p v KLM.
Beenruimte en service zijn echt veel beter.
Wij vliegen nu voor het eerst met emirates naar jakarta en terug. Was zo goedkoop.
En schijnt goed te zijn.
Ik boek altijd in januari al. Scheelt vaak heel veel.
Binnenlands van jakarta naar labuan bajo en vanuit kupang terug naar jakarta gaan we met Garuda.
Ik zelf weet dat ik in labuan bajo begin en eindig in kupang op timor.
De rest zie ik daar wel.
Heb nooit een strak schema. Het loopt bij mij altijd anders dan ik in gedachte heb.
En 29 dagen voor deze 2 relatief kleine eilanden laat dat ook toe om rustig rond te reizen.
Heel veel plezier.
Ben een aantal jaren geleden in labuan bajo geweest en toen weer terug naar lombok met de perama boot.
Vond labuan bajo een erg leuk plaatsje.
Geen irritante schreeuwende types die je van alles willen aansmeren etc etc.
Super relaxt
Dat is op Bali wel anders haha.
Je schema ziet er naar mijn idee goed uit.
Genoeg ruimte om ook bij te komen van het reizen.
en ik denk dat je blij mag zijn met garuda i p v KLM.
Beenruimte en service zijn echt veel beter.
Wij vliegen nu voor het eerst met emirates naar jakarta en terug. Was zo goedkoop.
En schijnt goed te zijn.
Ik boek altijd in januari al. Scheelt vaak heel veel.
Binnenlands van jakarta naar labuan bajo en vanuit kupang terug naar jakarta gaan we met Garuda.
Ik zelf weet dat ik in labuan bajo begin en eindig in kupang op timor.
De rest zie ik daar wel.
Heb nooit een strak schema. Het loopt bij mij altijd anders dan ik in gedachte heb.
En 29 dagen voor deze 2 relatief kleine eilanden laat dat ook toe om rustig rond te reizen.
Heel veel plezier.
Hoi Jenny,Jenny schreef:Ik was vorig jaar in Papua. Eerst een weekje duiken in Raja Ampat, toen naar Sentani en de Baliem-vallei en tot slot naar het eiland Biak. Papua is echt heel gaaf!
De gids die ik had was goed en (voor Papua) niet al te duur.
http://www.ikreis.net/p-463/papua.
ik heb je reiservaringen met plezier doorgelezen! Heb er nu nog meer zin in om te gaan
Dank je wel!sannie23 schreef:@ Piepert,
Ben erg benieuwd wat je van Papua gaat vinden.
Laat het maar weten als je weer terug bent.
Zoveel mensen komen daar niet.
Veel plezier!
Ik zal zeker wat laten weten van Papua! Komt goed
Dit bericht zag ik net op FB bij Garuda:
Visumvrijstelling voor Nederlanders.
Het is een week van geweldig nieuws!
Vorige week keurde de Indonesische president Joko Widodo de visumvrijstelling voor Nederlandse reizigers goed. Dit houdt in dat toeristen vanaf nu bij aankomst op Jakarta een inreisstempel in hun paspoort krijgen en niet langer een visum hoeven aan te schaffen.
Zo kunt u nu met Garuda Indonesia visumvrij genieten van alle binnenlandse bestemmingen in ons grote netwerk.
De visumvrijstelling geldt voor een verblijf tot maximaal 30 dagen, is niet verlengbaar en alleen geldig voor toeristisch bezoek.
Als dit echt zo is, misschien handig om uitgebreid op de site te zetten!
Visumvrijstelling voor Nederlanders.
Het is een week van geweldig nieuws!
Vorige week keurde de Indonesische president Joko Widodo de visumvrijstelling voor Nederlandse reizigers goed. Dit houdt in dat toeristen vanaf nu bij aankomst op Jakarta een inreisstempel in hun paspoort krijgen en niet langer een visum hoeven aan te schaffen.
Zo kunt u nu met Garuda Indonesia visumvrij genieten van alle binnenlandse bestemmingen in ons grote netwerk.
De visumvrijstelling geldt voor een verblijf tot maximaal 30 dagen, is niet verlengbaar en alleen geldig voor toeristisch bezoek.
Als dit echt zo is, misschien handig om uitgebreid op de site te zetten!