21 dagen Peru
21 dagen Peru
Hallo allemaal,
even een vraag betreffende onze reis die we willen maken. Mijn vriendin en ik willen in september 21 dagen naar peru en willen graag de volgende route doen:
-Aankomst Lima
-Lima
-naar Paracas
-Paracas
-naar Nasca
-Nasca
-naar arequipa
-Arequipa
-naar colca Canyon
-Colca Canyon
-naar Titicaca
-Titi caca
-naar Cusco
-Cusco
-naar aguas calientes
-MP
-aguas calientes
-naar Lima (vliegen)
-Lima
-Dag speling
We houden ervan om zo veel mogelijk te zien maar mijn vraag is of dit een beetje realistisch is? Of er een budget indicatie gegeven kan worden. Willen het liefste een privé kamer. Is het makkelijk reizen van A naar B?
Vast bedankt!
even een vraag betreffende onze reis die we willen maken. Mijn vriendin en ik willen in september 21 dagen naar peru en willen graag de volgende route doen:
-Aankomst Lima
-Lima
-naar Paracas
-Paracas
-naar Nasca
-Nasca
-naar arequipa
-Arequipa
-naar colca Canyon
-Colca Canyon
-naar Titicaca
-Titi caca
-naar Cusco
-Cusco
-naar aguas calientes
-MP
-aguas calientes
-naar Lima (vliegen)
-Lima
-Dag speling
We houden ervan om zo veel mogelijk te zien maar mijn vraag is of dit een beetje realistisch is? Of er een budget indicatie gegeven kan worden. Willen het liefste een privé kamer. Is het makkelijk reizen van A naar B?
Vast bedankt!
Re: 21 dagen Peru
Ik ben in een ander deel van Peru geweest, maar wil toch proberen te helpen. Het lijkt mij wel een realistische planning. Het kan zijn dat je misschien nog wat aanpassingstijd moet inbouwen richting Cusco omdat je daar op hele grote hoogte zit. Als je met de bus vanuit Colca naar Cusco stijg je volgens mij wel minder snel waardoor je ook meer tijd hebt om je aan te passen.
Budget is lastig te zeggen.
Budget is lastig te zeggen.
Ik denk dat het wel realistisch is, maar dat je beter kunt kiezen voor wat extra dagen in Cusco. Zowel voor de hoogte als de vele bezienswaardigheden om Cusco heen. Die nemen gewoon vrij veel tijd in beslag. Ook Colca Canyon is een beetje krap (als je er doorheen wil hiken, duurt in principe twee dagen). En dan nog het reizen ernaar toe.
Qua budget vind ik Peru erg lastig. Het ligt erg aan of je alles in tours wilt doen (alles kan zonder tour, behalve de floating islands van Titicaca), hoe goed je kunt onderhandelen en hoeveel je van straat gaat eten.
Qua budget vind ik Peru erg lastig. Het ligt erg aan of je alles in tours wilt doen (alles kan zonder tour, behalve de floating islands van Titicaca), hoe goed je kunt onderhandelen en hoeveel je van straat gaat eten.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reiziger
Dit is zeker wel realistisch als je het maar flexibel houdt en naar bevind van zaken eventueel iets laat vallen of inkort. Als je voor Machu Picchu niet van te voren reserveert is het wel zaak dat je redelijk van te voren in Cuzco bent. Het kan gebeuren dat je een enkele dag moet wachten voor toegangsbiljetten voor Machu Picchu en biljetten voor de trein naar Aguascalientes. De route die je vanuit Lima wilt volgen staat bekend als de "Gringo Trail" en wordt door velen gevolgd in ongeveer een dag of twintig. Dat betekent dat het goed te doen is en dat het ook niet problematisch zal zijn om van A naar B te komen.
hostellima(dot)nl
hostellima(dot)nl
-
Hoi,
wat leuk dat jullie naar Peru gaan! Wij zijn in de zomer van 2014 geweest. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk 's nachts te reizen, met de bus, was goed te doen. Hebben overal op privé kamers geslapen en was ook prima betaalbaar.
Ik weet alleen niet of de Colca Canyon realistisch is, maar ik weet dan ook niet wat jullie plan is: willen jullie een dagtrip met de bus? Willen jullie zelf wandelen (wat ik je wel kan aanraden!)? Want voor dat laatste heb je toch zeker 2 dagen nodig! Wij zijn vanuit Arequipa een 2-daagse trekking gaan doen door de Colca Canyon en van daaruit doorgereisd naar Puno (Titicacameer). Heb je een dag extra nodig in je planning.
Groetjes
wat leuk dat jullie naar Peru gaan! Wij zijn in de zomer van 2014 geweest. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk 's nachts te reizen, met de bus, was goed te doen. Hebben overal op privé kamers geslapen en was ook prima betaalbaar.
Ik weet alleen niet of de Colca Canyon realistisch is, maar ik weet dan ook niet wat jullie plan is: willen jullie een dagtrip met de bus? Willen jullie zelf wandelen (wat ik je wel kan aanraden!)? Want voor dat laatste heb je toch zeker 2 dagen nodig! Wij zijn vanuit Arequipa een 2-daagse trekking gaan doen door de Colca Canyon en van daaruit doorgereisd naar Puno (Titicacameer). Heb je een dag extra nodig in je planning.
Groetjes
-
- Reiziger
ik zou niet te veel tijd besteden in Nasca, wat was dat ontzettend saai. Die lijnen zijn ook saai om te zien, wel leuk hoor in zo'n klein vliegtuigje maar meer niet. Iedereen was ook super misselijk daarna.
Ik zou eerder naar Huacachina gaan naar de woestijn.
Verder kun je machupicchu tochten vaak de dag van te voren boeken. Maar inderdaad als je niet gewend bent aan de hoogte zou ik geen hike er naartoe nemen. Je kan ook met de trein etc.
veel plezier!
Ik zou eerder naar Huacachina gaan naar de woestijn.
Verder kun je machupicchu tochten vaak de dag van te voren boeken. Maar inderdaad als je niet gewend bent aan de hoogte zou ik geen hike er naartoe nemen. Je kan ook met de trein etc.
veel plezier!