Hoe van Costa Rica naar Mexico?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Esterb92
Vakantieganger
Contacteer:

Hoe van Costa Rica naar Mexico?

Bericht door Esterb92 »

Hallo allemaal!

Volgend jaar is het eindelijk zo ver: mijn eerste reis als backpacker! Omdat Costa Rica redelijk veilig is en ik voor het eerst ga backpacken (in mijn eentje) begin ik hier. Daarnaast wil ik graag ook naar Mexico :-). Ik heb zelf een beetje zitten zoeken hoe je naar Mexico kunt komen en kwam op deze busreis organisatie: http://www.ticketbuscr.com/international-buses/

Mijn vraag is of iemand bekend is met deze busreizen en of dit een beetje betrouwbaar is? Ik wil graag zo low budget mogelijk reizen dus dat het lang duurt maakt me niets uit. Of is met het vliegtuig toch goedkoper? Ik weet zelf niet zo goed waar je het best kan zoeken voor dit soort tickets.

Ook vraag ik mij af of jullie adviseren om op en neer te gaan naar Mexico en dan terug naar NL via costa rica (dus een retour NL-CR boeken en dan met de bus op en neer naar Mexico) of een enkele vliegreis reis NL-CR en dan Mexico-NL? Van de vliegtickets heb ik dus nog niet zo veel verstand. Als mensen tips hebben waar ik deze zo goedkoop mogelijk vandaan kan trekken hoor ik ze ook graag!

Ik heb drie maanden en wil er sowieso één in CR blijven in het begin. Met de overige twee maanden weet ik nog niet zo goed wat ik moet... Tussendoor naar Mexico of aan het eind langs Mexico? Ben mij nu aan het oriënteren maar kom er dus niet helemaal uit wat handig is. Ik hoop dat iemand tips heeft :-)

Groetjes,
Ester
Lodder
Reiziger

Re: Hoe van Costa Rica naar Mexico?

Bericht door Lodder »

Hoi Ester,

Tussen Costa Rica en Mexico kan je prima met busvervoer reizen. Ik vroeg me alleen af, wil je nu alleen naar Costa Rica en Mexico, of wil je onderweg ook nog landen zoals Nicaragua en Guatemala aandoen? Daarnaast geef je aan een maand in CR te willen blijven, heb je toevallig al plannen wat je daar gaat doen? Ik lees namelijk ook dat je low budget wilt reizen, dan is CR niet het goedkoopste land in die regio om een maand te zitten ;)
Esterb92
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Esterb92 »

Hoi Lodder,

Bedankt voor je reactie! Is het dan het best om het busvervoer te plekke uit te zoeken? En welke manier is het beste om met de bus te reizen? Ik lees veel over shuttle bussen of grotere bussen met airco die je in een keer van CR naar Mexico rijden of plaatselijke bussen?

En klopt haha ik weet dat Costa Rica niet low budget is, maar binnen de landen waar ik heen wil en de reizen die ik daartussen moet maken, wil ik het graag zo low budget mogelijk houden ;-).

Omdat ik voor het eerst ga backpacken én in mijn eentje ga wil ik graag in Costa Rica beginnen. Ik wil graag veel van Costa Rica zien vandaar dat ik daar wel een maandje wil blijven. Naast de natuur van CR wil ik graag ook wat cultuur zien en daarvoor trekt Mexico mij heel erg. Het is inderdaad ook een idee om de tussenliggende landen nog te bezoeken als ik er doorheen reis met de bus... ik denk alleen dat ik liever de focus leg op twee landen en die dan goed zie, dan vluchtig (vluchtig is voor mijn begrippen 1/1,5 week per land) door de tussenliggende landen ga.

Maar goed het is dus mijn eerste keer... mocht je (of andere mensen) hier tips voor hebben of iets anders aanraden dan hoor ik dat graag!
Lodder
Reiziger

Bericht door Lodder »

Wij hadden een globaal idee hebt waar we heen wilden, maar we hadden genoeg ruimte om dit makkelijk kan aanpassen. Ik zou het vervoer dus ter plekke regelen/uitzoeken.

Misschien (de kans is naar mijn mening groot) kom je namelijk gezellige andere backpackers tegen en besluit je langer met ze op te trekken, of hoor je van backpackers die de route andersom doen dat een bepaalde plek waar je heen wilde helemaal niet leuk meer is. Er zijn genoeg grote bussen die internationaal rijden, maar ook in kleine shuttle busjes (zon 9 man max.) kun je zomaar 10 uur reizen. Wij hebben in ieder geval geen problemen gehad met het vervoer, dus daar zou ik me niet druk om maken!

Daarnaast zijn denk ik je vliegtickets het meest van belang voor je route/planning, dus daar zou ik het eerst achteraan gaan. Misschien een keer bij een bureautje (zoals Kilroy) langs om informatie in te winnen over je opties?
Esterb92
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Esterb92 »

Super fijn om te weten dat het vervoer regelen dus gemakkelijk gaat. En inderdaad ik zal ook even bij zo'n bureautje informeren :) bedankt voor je tips!

Zijn er nog andere mensen hier met ervaringen/tips/aanraders?
Plaats reactie