Duikbrevet (PADI) Malaysie (Perhentian) Iemand ervaring?
Duikbrevet (PADI) Malaysie (Perhentian) Iemand ervaring?
Begin juni wil ik vanaf KL naar Perhentian reizen om daar mijn PADI te behalen.
Nu heb ik totaal geen ervaring met duiken, Malaysie en de Perhentian eilanden. Is er hier iemand aanwezig die hier wel ervaring mee heeft en onderstaande vragen kan beantwoorden?
Welke van de twee eilanden zou je aanraden en waarom? Kecil of Besar
Is het aan te raden om vooraf alvast ergens te reserveren of contact op te nemen met een duik resort en welk resort zou je aanraden?
Hoeveel dagen moet ik inplannen om mijn PADI te halen en is het slim om de theorie alvast in Nederland te gaan leren, of kan dat daar ook in een middagje gedaan worden?
Let me know,
Jordy
Nu heb ik totaal geen ervaring met duiken, Malaysie en de Perhentian eilanden. Is er hier iemand aanwezig die hier wel ervaring mee heeft en onderstaande vragen kan beantwoorden?
Welke van de twee eilanden zou je aanraden en waarom? Kecil of Besar
Is het aan te raden om vooraf alvast ergens te reserveren of contact op te nemen met een duik resort en welk resort zou je aanraden?
Hoeveel dagen moet ik inplannen om mijn PADI te halen en is het slim om de theorie alvast in Nederland te gaan leren, of kan dat daar ook in een middagje gedaan worden?
Let me know,
Jordy
Re: Duikbrevet (PADI) Malaysie (Perhentian) Iemand ervaring?
Ik kan alleen de laatste vragen beantwoorden:
- Een enkele keer wordt de Open Water cursus in 3 dagen aangeboden, maar daar zou ik niet voor tekenen. Ik zou er echt 4-5 dagen voor uittrekken.
- Het boek is een beetje lastig. Meestal zit het boek bij de cursus in. (Bij het boek hoort een sticker die noodzakelijk is voor het aanvragen van het certificaat.) Als je in Nederland het boek aanschaft dan loop je het risico dat op vakantie nog een keer te moeten doen. Ik zou daarom even contact opnemen met de duikschool.
- Soms kun je met e-learning (online) al aan de theorie beginnen
- Je moet theorie-examen doen. Dat is niet al te moeilijk voor de meeste mensen, maar je moet op zijn minste het boek een keer doorlezen. Dat lukt niet in een middag(je)
- Een enkele keer wordt de Open Water cursus in 3 dagen aangeboden, maar daar zou ik niet voor tekenen. Ik zou er echt 4-5 dagen voor uittrekken.
- Het boek is een beetje lastig. Meestal zit het boek bij de cursus in. (Bij het boek hoort een sticker die noodzakelijk is voor het aanvragen van het certificaat.) Als je in Nederland het boek aanschaft dan loop je het risico dat op vakantie nog een keer te moeten doen. Ik zou daarom even contact opnemen met de duikschool.
- Je moet theorie-examen doen. Dat is niet al te moeilijk voor de meeste mensen, maar je moet op zijn minste het boek een keer doorlezen. Dat lukt niet in een middag(je)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Tegenwoordig wordt er geen manual meer verkocht zonder certificering. Makkelijkste is een e-manual, daar kan de duikschool in maleisie je aan helpen, met een online certificering. E-manual (manual online) kost niets extra's, e-learning (complete theorie online) kost een hoop extra. Je kunt ook kijken naar de Touch, maar die is (nog) niet in het Nederlands beschikbaar.Jenny schreef:Ik kan alleen de laatste vragen beantwoorden:
Ik zou dus vooraf met een duikcentrum contact opnemen en hen vragen naar de e-manual.
Veel plezier,
Steven
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Reken gewoon 5 dagen voor de cursus, dan zit je altijd goed. Het is erg intensief, dus reken er niet op dat je op die dagen verder veel van de eilanden kunt zien. Plan vrije tijd in de dagen voor of na je je padi gehaald heb.
Kecil is meer voor jongeren/backpackers, Besar is meer voor de watluxere resorts en gezinnen. Qua natuur zijn ze beide echt heel erg mooi, dus ik zou zeggen: bezoek ze gewoon alle twee.
Kecil is meer voor jongeren/backpackers, Besar is meer voor de watluxere resorts en gezinnen. Qua natuur zijn ze beide echt heel erg mooi, dus ik zou zeggen: bezoek ze gewoon alle twee.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Thanks voor de adviezen! Mijn voorkeur gaat uit naar Kesil, ik reken er gewoon 5 dagen voor uit en ik zal vantevoren alvast even dat boekje doornemen dan.
Zodra ik er geweest ben plaats ik wel eventjes een kleine review met daarin mijn ervaringen voor toekomstige reizigers.
Gr,
Zodra ik er geweest ben plaats ik wel eventjes een kleine review met daarin mijn ervaringen voor toekomstige reizigers.
Gr,
Dat 'boekje' is stiekem best dik 

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Hoi Jordy,
ik ben begin maart op de Perhentian (kecil) geweest. Aangezien ik mijn Padi al gehaald had heb ik hier alleen een ´fun´dive gedaan.
Dit was de beste ervaring ooit, dus ik raad je absoluut aan hier te gaan duiken. Er waren meerdere scholen aanwezig op het strand. Je ziet ze meteen, want het is mega klein.
Zelf heb ik de dive gedaan bij Angel Divers. Hele relaxte lui! Toen ik er was was het nog helemaal niet druk, dus kregen mensen persoonlijk les, waardoor het een stuk sneller ging dan de gegeven 4 dagen!
Ik zou je niet te druk maken om de theorie en het alvast leren hiervan. Deze tests zijn zo geschreven dat ook kinderen van 10 jaar deze kunnen halen, dus stel je er niet teveel van voor..
ik ben begin maart op de Perhentian (kecil) geweest. Aangezien ik mijn Padi al gehaald had heb ik hier alleen een ´fun´dive gedaan.
Dit was de beste ervaring ooit, dus ik raad je absoluut aan hier te gaan duiken. Er waren meerdere scholen aanwezig op het strand. Je ziet ze meteen, want het is mega klein.
Zelf heb ik de dive gedaan bij Angel Divers. Hele relaxte lui! Toen ik er was was het nog helemaal niet druk, dus kregen mensen persoonlijk les, waardoor het een stuk sneller ging dan de gegeven 4 dagen!
Ik zou je niet te druk maken om de theorie en het alvast leren hiervan. Deze tests zijn zo geschreven dat ook kinderen van 10 jaar deze kunnen halen, dus stel je er niet teveel van voor..
Thanks voor je bericht, nog meer zin in gekregen nu. Helaas nog 1.5 week wachten. (DUURT LANG)vincentdekolf schreef:Hoi Jordy,
Ik weet al wat ik ga doen; begin daar gewoon met leren op het strand met een cocktailtje erbij in het zonnetje, op zich ook geen slecht vooruitzicht.