Ik hoop dat iemand hier tips kan geven die helpen bij het maken van mijn keuze..
Ik ben namelijk net afgestudeerd en wil 2 tot 3 maanden op reis, maar het plan is om het laatste weekend van mei al te vertrekken..
Nu is het zo dat ik weinig wil plannen en op reis lekker wil kijken wat ik ga doen, maar ik moet natuurlijk wel de landen kiezen waar ik heen ga, maar zelfs het continent is al een probleem! Ik kan niet kiezen tussen Midden-Amerika, Zuid-Amerika of Azie. Waar ik naar op zoek ben: een reis met een mooie combinatie van natuur, cultuur, avontuur en relaxen. Ik wil sowieso graag afsluiten met een strandbestemming voor een echt 'vakantiegevoel'. Ik ben 1x eerder op reis geweest, maar dat was maar 3 weken in maleisie/indonesie, en dat was niet alleen, en dat was ook geen backpack vakantie.
Zaken die verder voor mij belangrijk zijn:
- Het weer: ik ben op zoek naar aangename temperaturen en het liefst niet al teveel regen (al is het wel bijna overal regenseizoen). In Zuid-Amerika is het natuurlijk winter, maar het is natuurlijk niet overal koud.
- Prijzen: Ik heb een niet al te groot budget, en ja, Azie is natuurlijk goedkoper..
- Veiligheid: Ik ga als vrouw alleen en heb geen zin om continu op mijn hoede te moeten zijn en me onveilig te voelen
- Contact met backpackers: Ik wil makkelijk andere backpackers kunnen ontmoeten
- Leeftijd backpackers: Ik heb geen zin in alleen maar hele jonge mensen (ik ben zelf 26), en hoor soms dat dat in azie wel zo is
- Niet TE toeristisch, ik wil wel het gevoel hebben dat ik op ontdekkingstocht ben
Ik weet het echt niet. Heb het idee dat de natuur in Zuid-Amerika veel indrukwekkender is.. Maar praktisch gezien lijkt Azie mij weer beter. Van Midden-Amerika weet ik nog heel weinig! Wie helpt?

Alvast bedankt!