Hoe begin ik?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
fabio14

Hoe begin ik?

Bericht door fabio14 »

Hoi Allemaal,

Ik wil samen met een vriend door Azie en Oceanie gaan reizen. Nu heeft geen van ons ooit zo een grote reis gemaakt en mensen in onze omgeving ook niet recentelijk. We zitten dus een beetje met een probleem wij weten niet waar we moeten beginnen. We hebben een route bedacht die ons erg gaaf lijkt om af te leggen.

Japan, Tokyo
Japan, Hiroshima
Zuid-Korea, Seoul
China, Shanghai
China, Honkong
door Laos naar Thailand, Bangkok
Malaysia, Singapore
Indonesie, Jakarta of Bali
Australie, Townsvile
Australie, Melbourne
New zeeland, Chrischurch
New zeeland, Auckland

Deze route hebben we bedacht,maar we weten helemaal niet wat het gaat kosten of wat er uberhaubt mogelijk is. Dus daarom dacht ik misschien is er iemand op internet die ons kan helpen, en die ons kan vertellen waar we het beste kunnen beginnen. Of als je denkt nou die plekken zou ik echt niet doen want... hoor ik het ook graag niks is bij ons nog definitief en we staan voor alles open

Alvast bedankt voor uw tijd en moeite!

gr,
Fabio
Ralph
Reisexpert

Re: Hoe begin ik?

Bericht door Ralph »

De belangrijkste vragen: wat is jullie budget en hoeveel tijd hebben jullie?
fabio14

Bericht door fabio14 »

we hebben een budget van ongeveer 7000 euro, en we dachten aan een periode van ongeveer 5 a 6 maanden.
Of denkje nou dat is allemaal wel heel krap?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zowel het budget als de tijd is krap.

Ik zou rekenen op ongeveer 1 land per maand, en in Azië op een budget van 750-1000 euro per persoon. In Australië en Nieuw-Zeeland ben ik nooit geweest, maar dat is stukken duurder (80 euro per dag, dus 2500 per maand?)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
fabio14

Bericht door fabio14 »

oké thanks voor de feedback ! :) maar wat voor tijd periode zou je dan adviseren voor zo een reis ? Want dan kunnen we beslissen of we langer weg moeten of dat we de route moeten aanpassen of heb je nog ander advies voor zo een reis ?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Mooi plan, Fabio!
Je zult wel óf korter op reis moeten, óf een andere route moeten kiezen, óf meer geld moeten sparen.
Japan, Australië en Nieuw Zeeland zijn extreem duur en zo te zien komt er ook een behoorlijk aantal vluchten bij.
Ik denk niet dat je dat allemaal redt met dit budget.
Ik zou keuzes gaan maken en gaan hakken in het lijstje.
Nog een andere vraag: Je noemt steeds alleen bepaalde plaatsen in sommige landen. Betekent dat dat je ook echt alleen die plaatsen wilt bezoeken of is dat alleen om een route aan te geven en wil je ook reizen tussen die plaatsen?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Kyoto in Japan sowieso niet overslaan. Mijn favoriete stad die ik ooit heb bezocht. Als je Japan erbij zou doen natuurlijk, wat ik niet aanbeveel tijdens ee lange reis.

Hoe je het aan kunt pakken:
Als je lang op reis gaat en je hebt een vrij klein budget, dan ben je verplicht om traag te reizen. Om die reden zul je al veel moeten schrappen. In China en Japan heb je sowieso een maand per land nodig om het fatsoenlijk te ervaren, zelfde geldt voor Java/Bali. Australië en Nieuw Zeeland heb je in principe meer dan een maand nodig. Met deze landen kom je al over de zes maanden heen. Behalve als je er doorheen wil rushen, maar daar is geen reden toe. Met Laos, Thailand en Cambodja, Maleisië en Singapore heb je alweer een paar maandjes extra ;)

Kijk wat je het meest interesseert en stem op basis daarvan je keuze af. Ik zou kiezen voor ZO-Azië + China of Indonesië en Oceanië. Anders zie je alles gewoon niet goed genoeg.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
fabio14

Bericht door fabio14 »

Hoi Allemaal,

Dankje voor de leuke reacties, uit jullie reacties maak ik op dat we wel wat dingen moesten schrappen uit onze route.
daarom ben ik even gaan zitten met die vriend waarmee ik de reis ga maken en hebben we 6 landen overgehouden die we so wie so wilden zien. het volgende lijstje is er uit gekomen.

Japan
China
Thailand
Indonesie
Oceanië

denken jullie dat dit wat realistischer is met de tijd en het budget dat we voor de reis hebben of denken jullie dit wordt als nog wel heel krap?
Ik kijk erg uit naar jullie reacties en alvast bedankt voor de tijd en moeite !!!

Gr,
fabio
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik zou dan zelf eerder Thailand, Laos, Cambodja pakken en dan kijken wat er nog mogelijk is m.b.t. Indonesie\Oceanie.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Er zijn mensen die een jaar naar Australië gaan, en sommigen zelfs twee. Ik heb alles bij elkaar ook meer dan een jaar van mijn leven in Indonesie gespendeerd.

Natuurlijk kun je de landen die je noemt in 5-6 maanden bezoeken. Ik zou er echter voor kiezen Australië te bewaren voor een volgende keer.
fabio14

Bericht door fabio14 »

Dankje voor de feedback, ik en die vriend willen japan, china, australië en nieuw-zeeland echt graag zien.
De landen die er tussen zaten hebben we erbij gedaan omdat die landen op de route lagen en hoorde dat het leuke landen waren. Als we die 4 landen pakken zullen we het dan beter ervaren of maakt het niet veel uit?

Gr.
Fabio
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je hebt 7000 euro, waarvan je wellicht 2000 euro aan vluchten kwijt bent. Houd je 5000 euro voor 4-5 maanden.

Je redt het daar niet mee.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Erg mooie plannen maar ik denk een beetje te ambitieus qua reistijd en financiën. Het zijn erg grote landen dus hou het bij minimaal een maand per land. Voor Japan, Australië en Nieuw-Zeeland moet je echt rekenen op minimaal 1500 euro per maand wat je daar kwijt zult zijn. China, Thailand, Laos en indonesië zul je zo'n 750 á 1000 euro per maand kwijt zijn. Ik zou kiezen tussen 3 á 4 maanden Oceanië of 5 á 6 maanden Azië.
Brasov
Wereldreiziger

Bericht door Brasov »

Eens met Jenny en ketting.

Ben trouwens wel benieuwd hoe ver de euro nog gaat kelderen (of toch weer stijgen). Op dit moment is de Thaise baht voor euro-bezitters al meer dan 25% duurder dan precies een jaar geleden... Ben je toch in 4 weken al kwijt waar je eerst 5 weken van kon reizen. luxeproblemen ;)
Saskia85
Vakantieganger

Bericht door Saskia85 »

Je moet ook rekening houden met het feit dat als je sneller reist, je ook meer geld kwijt bent aan activiteiten.
Want dan wil je in korte tijd alles zien en alles doen.

Het is trouwens ook leuk om de volgende keer als je gaat reizen (want ik weet zeker dat die er gaat komen) weer nieuwe landen te ontdekken. Als je nu 10 landen gaat doen dan ga je er te snel doorheen en daar krijg je later misschien spijt van.

Wat misschien een goed idee is, is om niet te beginnen in Japan/China.
Japan is het duurste land en China (of misschien Japan dat weet ik niet) is het moeilijkste om te reizen vanwege de taalbarrière en volgens sommigen cultuurshock. Bovendien kun je later altijd nog naar Japan.
Als je nog nooit een grote reis hebt gemaakt is het beter om ergens anders te beginnen zoals Thailand of Australie/NZ.
Ik weet niet hoe oud je bent maar daar is de leeftijd onder reizigers wat lager en is het misschien leuker om dit nu te doen. Australië is bovendien zo'n groot land (groter dan Europa!) en zo ver weg daar kom je in je latere leven niet meer zo snel.

In zou zeggen doe Australië (eventueel Nieuw-Zeeland) en een gedeelte van Zuid-Oost Azie.
Het voordeel van backpacken is, je begint gewoon ergens en dan bepaal je later pas wat je volgende bestemming gaat worden.
Plaats reactie