Hoe spullen vervoeren

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
pvink

Hoe spullen vervoeren

Bericht door pvink »

Hallo,

Aangezien ik binnenkort twee maanden op reis ga richting Thailand/Cambodja heb ik nog enkele vragen met betrekking tot het vervoeren/meenemen van mijn spullen. Momenteel heb ik de volgende cameratas die ik mee ga nemen:
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1382 ... rproof.jpg
en
[verwijderd]

In deze cameratas passen in het onderste gedeelte al mijn camera benodigdheden (dslr, 3 lenzen, opladers, evt flitser, etc) en aan de rugzijde kan ik mijn laptop kwijt. Ik heb de bovenste ruimte over voor andere belangrijke benodigdheden die ik ten alle tijden bij mij wil dragen zoals DEET, contactlenzen, kopie paspoort, en dergelijke. Nu ben ik rond aan het kijken voor een daypack om mijn kleding, muskietennet en mijn sandalen in te stoppen. Aan hoeveel liter zou ik hier genoeg aan hebben en is het wel praktisch hoe ik dit aanpak? Mijn andere oplossing zal zijn om een (harde) koffer aan te schaffen, die ik ook kan gebruiken om mijn waardevolle spullen in op te bergen ipv. mijn stoffen cameratas hiervoor te gebruiken.

Alvast bedankt! *O*
Erik
Site Admin

Re: Hoe spullen vervoeren

Bericht door Erik »

Een cameratas vind ik vaak net te klein om naast je camera ook spullen mee te nemen voor een paar dagen. Hoeveel liter je nodig hebt hangt vooral af van hoeveel je mee wilt nemen en met hoeveel verschillende weer types je te maken krijgt. Voor Thailand en Cambodja zal dit wel meevallen. Misschien geeft dit artikel je een idee voor welke keuze je moet gaan:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si589.html
ketting
Reisexpert

Re: Hoe spullen vervoeren

Bericht door ketting »

Ik heb mijn Dslr in een softwrap en 1 of 2 extra lenzen in een losse lenscase en die zitten in mijn daypack. Laptop neem ik nooit mee. Enige wat in al die jaren gesneuveld is, is één uv-filter omdat mijn tas een keer hard op de grond viel. Cameratas vind ik onhandig op reis.
Plaats reactie