Panama - Guatemala - Belize - El Salvador
Panama - Guatemala - Belize - El Salvador
In juli 2015 doe ik een lange trip in midden - Amerika
Ik heb nog enkele vrije dagen in te vullen
Misschien iemand ervaring met :
2 aparte dagen in Panama City . PANAMA
3 opeenvolgende dagen in Bocas del Toro . PANAMA
1 dag in Antigua . PANAMA
3 dagen in Ambergris Caye .Belize
1 dag in San Salvador . EL SALVADOR
Voor de resterende 5 weken zit mijn programma (stamp)vol
Maar dit zijn nog vrije dagen die ik graag nog zou op een respectabele manier invullen op mijn trip
Indien iemand ervaring met deze steden, zowel positieve, als negatieve ( te verwaarlozen bezoeken vb), laat maar iets weten.
Dank voor de respons
Taco
Ik heb nog enkele vrije dagen in te vullen
Misschien iemand ervaring met :
2 aparte dagen in Panama City . PANAMA
3 opeenvolgende dagen in Bocas del Toro . PANAMA
1 dag in Antigua . PANAMA
3 dagen in Ambergris Caye .Belize
1 dag in San Salvador . EL SALVADOR
Voor de resterende 5 weken zit mijn programma (stamp)vol
Maar dit zijn nog vrije dagen die ik graag nog zou op een respectabele manier invullen op mijn trip
Indien iemand ervaring met deze steden, zowel positieve, als negatieve ( te verwaarlozen bezoeken vb), laat maar iets weten.
Dank voor de respons
Taco
Re: Panama - Guatemala - Belize - El Salvador
Ik ben in Belize geweest, maar dan naar Caye Caulker. Dit is een prima plek om een paar dagen te verblijven. Met een uitstapje ook naar Ambergris Caye geweest en dit eiland is veel ontwikkelder dan Caye Caulker. Afhankelijk van wat je wilt zien (wat ik denk dat beide plekken erg mooi zijn) kun je voor een bepaald eiland kiezen.
Je zou daarna ook verder kunnen door reizen naar Mexico mocht je nog wat meer dagen willen invullen
Je zou daarna ook verder kunnen door reizen naar Mexico mocht je nog wat meer dagen willen invullen

Erik schreef:Ik ben in Belize geweest, maar dan naar Caye Caulker. Dit is een prima plek om een paar dagen te verblijven. Met een uitstapje ook naar Ambergris Caye geweest en dit eiland is veel ontwikkelder dan Caye Caulker. Afhankelijk van wat je wilt zien (wat ik denk dat beide plekken erg mooi zijn) kun je voor een bepaald eiland kiezen.
bedankt voor de tip
Mexico ga ik echter niet doen, vermits ik een aantal jaren geleden dit heb aangedaan gedurende een viertal weken
zodus is gans dit land reeds verkend en gekend
Nogmaals oprechte dank
Danny
Guatemala dan misschien? Weet niet precies wat je route is maar dat is dan ook weer gemakkelijk te combineren met Belize?
zie mijn programmaErik schreef:Guatemala dan misschien? Weet niet precies wat je route is maar dat is dan ook weer gemakkelijk te combineren met Belize?
1 week Panama Panama City en Bocas del Toro
4 dagen Guatemala Guatemala city + bezoek aan vrienden die ginds vrijwilligerswerk doen
1 week Honduras Copan + huwelijksfeest van mijn beste vriend
1 week Guatemala Livingston en Tikal
4 dagen Belize San Ignacio
2 weken Guatemala Tikal - Attitan en Antigua + bezoek aan vrienden die ook vrijwilligerswerk doen
4 dagen Belize Ambergris Caye
1 dag El Salvador San Salvador (wegens een tussenlanding een overnachting in El Salvador geboekt)
en volledig buiten de reis ga ik nadien naar Hawaii (moeder woont er)
in terugkeren een stop in San Francisco op bezoek bij zus
en .... nadien terug een beetje werken.... zal nodig zijn !!!!
Ik heb wel wat ervaring met de regio en zal je vragen proberen te beantwoorden.
Panama city - je kunt de sluizen van het Panama kanaal bezoeken. Met OV kun je daar wel een ochtend voor uittrekken. Er is altijd wel verkeer, maar de grootste activiteit ligt op ongeveer 10 à 11 uur. Andere opties zijn Panama viejo en casco viejo. Panama viejo is de eerste nederzetting van Panama city en ligt tussen casco en het vliegveld in. Casco viejo is het oude stad centrum wat na Panama viejo is gebouwd.
Bocas del toro - is niet zo veel te doen dan aan het strand liggen en snorkelen op de eilanden. Dat laatste is het makkelijkste te doen met een dagtourtje. Ik weet niet of je iets speciaal zoekt, maar je zou Bocas kunnen slippen en vanuit Panama city een aantal dagen san blas regelen (met boot) en dan weer terug. Een stuk specialer en gegarandeerd leuker dan Bocas.
Antigua - het ding te doen daar is de vulkaan beklimmen. Maar je kunt ook de dag ook gewoon door het centrum slenteren en 'terrasjes' pakken.
Ambergris - carribisch eiland en hetzelfde als caye caulker. Publiek is iets anders, caulker zijn jongere backpackers. Ik weet hoe je route gepland had. Maar het is handiger om van livingstone met de boot naar punta gorda te gaan en dan via Belize city naar tikal en onderweg ambergris & san ignacio aan doen.
San salvador - daar is niet zo veel te doen. Suchitoto is aardig te doen, maar is met eigen vervoer wel te doen. Per bus twijfel ik. Anders naar de surfplekken in de buurt van la libertad gaan.
Panama city - je kunt de sluizen van het Panama kanaal bezoeken. Met OV kun je daar wel een ochtend voor uittrekken. Er is altijd wel verkeer, maar de grootste activiteit ligt op ongeveer 10 à 11 uur. Andere opties zijn Panama viejo en casco viejo. Panama viejo is de eerste nederzetting van Panama city en ligt tussen casco en het vliegveld in. Casco viejo is het oude stad centrum wat na Panama viejo is gebouwd.
Bocas del toro - is niet zo veel te doen dan aan het strand liggen en snorkelen op de eilanden. Dat laatste is het makkelijkste te doen met een dagtourtje. Ik weet niet of je iets speciaal zoekt, maar je zou Bocas kunnen slippen en vanuit Panama city een aantal dagen san blas regelen (met boot) en dan weer terug. Een stuk specialer en gegarandeerd leuker dan Bocas.
Antigua - het ding te doen daar is de vulkaan beklimmen. Maar je kunt ook de dag ook gewoon door het centrum slenteren en 'terrasjes' pakken.
Ambergris - carribisch eiland en hetzelfde als caye caulker. Publiek is iets anders, caulker zijn jongere backpackers. Ik weet hoe je route gepland had. Maar het is handiger om van livingstone met de boot naar punta gorda te gaan en dan via Belize city naar tikal en onderweg ambergris & san ignacio aan doen.
San salvador - daar is niet zo veel te doen. Suchitoto is aardig te doen, maar is met eigen vervoer wel te doen. Per bus twijfel ik. Anders naar de surfplekken in de buurt van la libertad gaan.
bedankt voor de info
zal dit zeker en vast gebruiken
groetjes
zal dit zeker en vast gebruiken
groetjes
Hey,
Guatemala Livingston en Tikal
Een week is dan best veel.
Tikal is een dag of misschien 2. en Livingston is eigenlijk niet zo geel veel aan..
Wellicht een optie om semuc champey te bezoeken.. Erg leuk en super toffe hostels:D
Guatemala Livingston en Tikal
Een week is dan best veel.
Tikal is een dag of misschien 2. en Livingston is eigenlijk niet zo geel veel aan..
Wellicht een optie om semuc champey te bezoeken.. Erg leuk en super toffe hostels:D
bedankt voor de reply
zal dit zeker gebruiken in mijn reisprogramma
laat nog iets weten hoe het verlopen is
groeten
Danny
nb momenteel de eilanden van Hawaii aan het doorkruisen
de moeite na de super lange vlucht
thx

zal dit zeker gebruiken in mijn reisprogramma
laat nog iets weten hoe het verlopen is
groeten