Hoe gezond kwam jij terug van je reis?
Hoe gezond kwam jij terug van je reis?
Hallo allemaal!
In een ander topic heb ik al eerder advies gevraagd over mijn (of eigenlijk onze, aangezien ik met mijn vriend ga) reis naar ZO-Azie in januari. Nu wilde ik deze vraag eerst daar stellen, maar ik bedacht dat dit misschien wel passender was.
Dus hierbij mijn vraag:
Hoe gezond kwam jij terug van je reis? Had je nog last van (ernstige) kwaaltjes, of ging het eigenlijk meteen goed met je?
Toen ik eerder twee maanden in Azie heb doorgebracht, had ik namelijk nergens last van bij thuiskomst, maar ik hoorde laatst een verhaal van een meisje dat nog duizenden euro's in NL heeft uitgegeven aan ziekenhuisonderzoeken i.v.m. maagproblemen. Met in mijn achterhoofd het kiezen van een nieuwe zorgverzekering (ja, het is weer die tijd van het jaar), bedacht ik dat het misschien best wel handig is om hier een klein beetje rekening mee te houden, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.
In een ander topic heb ik al eerder advies gevraagd over mijn (of eigenlijk onze, aangezien ik met mijn vriend ga) reis naar ZO-Azie in januari. Nu wilde ik deze vraag eerst daar stellen, maar ik bedacht dat dit misschien wel passender was.
Dus hierbij mijn vraag:
Hoe gezond kwam jij terug van je reis? Had je nog last van (ernstige) kwaaltjes, of ging het eigenlijk meteen goed met je?
Toen ik eerder twee maanden in Azie heb doorgebracht, had ik namelijk nergens last van bij thuiskomst, maar ik hoorde laatst een verhaal van een meisje dat nog duizenden euro's in NL heeft uitgegeven aan ziekenhuisonderzoeken i.v.m. maagproblemen. Met in mijn achterhoofd het kiezen van een nieuwe zorgverzekering (ja, het is weer die tijd van het jaar), bedacht ik dat het misschien best wel handig is om hier een klein beetje rekening mee te houden, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Re: Hoe gezond kwam jij terug van je reis?
Volgens mij heb ik nooit iets opgelopen tijdens reizen. Natuurlijk ben ik wel eens misselijk geweest in de minder hygiënische landen, maar dat was dan altijd voor een dag (of twee in Cuba ). Als het goed is kwam ik altijd gezond terug, zonder kwaaltjes. Ik moet dan ook zeggen dat ik niet het type ben die bij het minste of geringste naar de huisarts ga om me na te laten kijken. Meestal een klein beetje moe, maar dat is een kwestie van twee/drie dagen wennen.
Wat betreft inentingen neem ik enkel de 'verplichte' vaccinaties. Hepetitus A/B heb ik volgens mij nu voor 25 jaar en natuurlijk ook de DTP-prik. Verder heb ik wel een keer de buiktyfusprik genomen.
Oh ja, ik let vrij slecht op eten en drinken. In de meeste landen drink ik dan niet uit de kraan, maar eten op straat heb ik nooit gelaten.
Wat betreft inentingen neem ik enkel de 'verplichte' vaccinaties. Hepetitus A/B heb ik volgens mij nu voor 25 jaar en natuurlijk ook de DTP-prik. Verder heb ik wel een keer de buiktyfusprik genomen.
Oh ja, ik let vrij slecht op eten en drinken. In de meeste landen drink ik dan niet uit de kraan, maar eten op straat heb ik nooit gelaten.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ongeveer één man op de drie en één vrouw op de vier lopen het risico om kanker te krijgen voor hun 75ste verjaardag.
En dan vraag jij of je een goede zorgverzekering nodig hebt ???
Het leven bestaat uit meer dan reizen alleen en je kan beter op de beste manier zijn voorbereid op wat je allemaal kan overkomen.
Risico berekening speelt bij mij daarom een grote keuze in mijn beslissingen hoe ik met mijn eigen veiligheid om ga.
Zo neem ik bvb geen malaria preventie als ik naar de tropen ga omdat ik de kans te klein vind dat ik het zou krijgen en ik mij ook op andere manieren kan beschermen, maar ik heb wel een dure verzekering lopen die dingen dekt waar de meesten niet eens aan denken.
Om rechtstreeks te antwoorden op je vraag: "Hoe gezond kwam jij terug van je reis?"
Zelf ben ik ooit thuis gekomen met de Giardia lamblia parasiet als verstekeling in mijn lijf. Je wil niet weten hoe hij is binnen geraakt. Ik kan je alleen als tip geven dat je je mond dicht moet houden als er uitwerpselen in de buurt drijven.
Een kuur van 3 weken en de bezoekers waren dood. Verder geen last meer van gehad
Het leven bestaat uit meer dan reizen alleen en je kan beter op de beste manier zijn voorbereid op wat je allemaal kan overkomen.
Risico berekening speelt bij mij daarom een grote keuze in mijn beslissingen hoe ik met mijn eigen veiligheid om ga.
Zo neem ik bvb geen malaria preventie als ik naar de tropen ga omdat ik de kans te klein vind dat ik het zou krijgen en ik mij ook op andere manieren kan beschermen, maar ik heb wel een dure verzekering lopen die dingen dekt waar de meesten niet eens aan denken.
Om rechtstreeks te antwoorden op je vraag: "Hoe gezond kwam jij terug van je reis?"
Zelf ben ik ooit thuis gekomen met de Giardia lamblia parasiet als verstekeling in mijn lijf. Je wil niet weten hoe hij is binnen geraakt. Ik kan je alleen als tip geven dat je je mond dicht moet houden als er uitwerpselen in de buurt drijven.
Een kuur van 3 weken en de bezoekers waren dood. Verder geen last meer van gehad
Haha, ik heb niet gezegd dat ik op zoek ben naar de goedkoopste verzekering die er is he?kohraya schreef:Ongeveer één man op de drie en één vrouw op de vier lopen het risico om kanker te krijgen voor hun 75ste verjaardag.
Ik wil alleen weten of het handig is voor mij, met het oog op eventuele kwalen bij terugkomst, om nog speciale dingen in achting te nemen bij het kiezen van een (eventuele) nieuwe zorgverzekering en de aanvullende pakketten. Misschien dat ik wederom blijf hangen bij mijn huidige verzekeraar en huidige pakket, maar ik probeer er wel elk jaar even naar te kijken.
Maar weinig echte kwalen dus bij thuiskomst? Ik heb zelf in mijn omgeving namelijk ook nog weinig horrorverhalen gehoord (ik heb zelf ook weleens een voedselvergiftiging opgelopen, maar niets ernstigs dus) en vermoed eigenlijk dat het veelal wel meevalt.
Ik mag aannemen dat als je in NL woont je zorgverzekering ernstige dingen gewoon vergoed. Ik zou niet weten hoe iemand duizenden euro's kan uitgeven aan maagonderzoeken. Denk dat het de fabelachtige kant op gaat..
Ik heb eigenlijk nooit echt ergens last van gehad, maar na een aantal verre, lange reizen kan het geen kwaad om eens een keer bloed te prikken denk ik.
Ik heb eigenlijk nooit echt ergens last van gehad, maar na een aantal verre, lange reizen kan het geen kwaad om eens een keer bloed te prikken denk ik.
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
IK ben in Australië ziek geworden, daar veel onderzoeken gehad en uiteindelijk volgepompt met antibiotica waardoor ik bij thuis komt eindelijk beter was en dus geen onderzoeken hoefde te doen.. Ook in Australië hebben ze een vermoeden van de Giardia parasiet gehad, maar dat was het wss niet, wat het wel was zal ik wss nooit weten
Dus ja je kan wat oplopen, maar ook in NL kan er wat gebeuren waardoor je veel ziektekosten maakt..
Dus ja je kan wat oplopen, maar ook in NL kan er wat gebeuren waardoor je veel ziektekosten maakt..
ik ben in verschillende landen in azie en zuid oost azie geweest en nooit ergens last van gehad..
het ergste was een geinfecteerd muggenbultje op mijn been omdat ik tijdens het regenseizoen naar mijn hostel moest waden, maar ook dat heeft wel iets
het ergste was een geinfecteerd muggenbultje op mijn been omdat ik tijdens het regenseizoen naar mijn hostel moest waden, maar ook dat heeft wel iets
Ik krijg standaard 3 dagen buikpijn tijdens mijn verre exotische reizen, meestal na 1 week of na 2 weken.
Ik weet nooit waarvan het komt en het gaat gelukkig ook altijd weer over.
Ik weet nooit waarvan het komt en het gaat gelukkig ook altijd weer over.
Dat is wel vreemd? Alleen buikpijn of echt last van je darmen?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ziek word je overal ik woon zelf in Nieuw Zeeland en ik was vorig jaar februari voor 4 weken in Nederland en ben daar 2 keer ziek geweest inclusief 1 keer iets verkeerd te hebben gegeten en daar dus flink ziek van geweest. Dus het maakt niet zoveel uit waar je bent in alle landen waar je ook bent kun je ziek worden.
In Azie waar ik heb rondgereisd ben ik ook regelmatig ziek geweest door voedsel en heb zelfs wel eens een week in bed gelegen doordat ik een zeer zware voedselvergiftiging had opgelopen.
In Azie waar ik heb rondgereisd ben ik ook regelmatig ziek geweest door voedsel en heb zelfs wel eens een week in bed gelegen doordat ik een zeer zware voedselvergiftiging had opgelopen.
ik heb eigenlijk nooit last van dingen gehad op me reizen naar azie.
Misschien omdat ik een goeie weerstand heb omdat ik veel buiten heb gewerkt? En daarbij drink ik altijd voldoende water (fles) op reis, en koop ik regelmatig lkkr fruit op de markt, om me vitamientjes toch binnen te krijgen.
En als je dan op straat loopt en je ruikt die overheerlijke kip in een grote schaal lkkr in de marinade en je begint al te watertanden bij de geur maar je ziet dat er allemaal vliegen op zitten, tuurlijk! ga je dat dan niet eten, gewoon je gezond verstand gebruiken en doorlopen.
Maar natuurlijk kan je het ook wel is mis hebben en er idd goed ziek van worden, dan maar een paar dagen aan de race om het eruit te krijgen en mij mening laat die race remmers liggen die houden het alleen maar tegen, vooral goed veel water blijven drinken en dan maar op elke hoek een keer naar de wc.
En ik denk dat de dokters daar ook wel weten dat als je binnenkomt met een gekke muggenbult met uitslag erom heen wat ze moeten doen, net zoals ze hier in nederland ook weten wat te doen als je met een bepaald iets binnen komt dat ze ook meteen zien wat het misschien kan zijn omdat je niet de eerste bent.
En ik ben van mening dat je geen mega reis verzekerings pakket hoef af te sluiten want ooow wat als als als. Vaak probeer ik me reis al een beetje in te delen van wat ik evt allemaal zou willen gaan doen ( sporten of jungle tracks ect) en pas me verzekering daarop aan.
Maar!! ga niet de hollander uithangen als het op verzekering aankomt om die ene euro maar te besparen. het is jou! gezondheid en daar moet je niet op bezuinigen
succes ermee
Misschien omdat ik een goeie weerstand heb omdat ik veel buiten heb gewerkt? En daarbij drink ik altijd voldoende water (fles) op reis, en koop ik regelmatig lkkr fruit op de markt, om me vitamientjes toch binnen te krijgen.
En als je dan op straat loopt en je ruikt die overheerlijke kip in een grote schaal lkkr in de marinade en je begint al te watertanden bij de geur maar je ziet dat er allemaal vliegen op zitten, tuurlijk! ga je dat dan niet eten, gewoon je gezond verstand gebruiken en doorlopen.
Maar natuurlijk kan je het ook wel is mis hebben en er idd goed ziek van worden, dan maar een paar dagen aan de race om het eruit te krijgen en mij mening laat die race remmers liggen die houden het alleen maar tegen, vooral goed veel water blijven drinken en dan maar op elke hoek een keer naar de wc.
En ik denk dat de dokters daar ook wel weten dat als je binnenkomt met een gekke muggenbult met uitslag erom heen wat ze moeten doen, net zoals ze hier in nederland ook weten wat te doen als je met een bepaald iets binnen komt dat ze ook meteen zien wat het misschien kan zijn omdat je niet de eerste bent.
En ik ben van mening dat je geen mega reis verzekerings pakket hoef af te sluiten want ooow wat als als als. Vaak probeer ik me reis al een beetje in te delen van wat ik evt allemaal zou willen gaan doen ( sporten of jungle tracks ect) en pas me verzekering daarop aan.
Maar!! ga niet de hollander uithangen als het op verzekering aankomt om die ene euro maar te besparen. het is jou! gezondheid en daar moet je niet op bezuinigen
succes ermee
-
- Reisexpert
Ik heb in 2,5 jaar reizen toevallig heel vaak (5 x) gebruik moeten maken van m'n reisverzekering. Had over het algemeen niets met reizen te maken, behalve 1 keer 8 dagen in het ziekenhuis met dengue fever. De rest was niet reisgerelateerd, maar wel steeds dure/belangrijke onderzoeken. Ik kan je wel vertellen dat je op zulke momenten écht héél blij bent met een goeie reisverzekering!
Elke keer was alles perfect geregeld, afspraken waren voor me gemaakt en de betaling werd direct geregeld, zodat ik niets voor hoefde te schieten.
Ik ben waarschijnlijk een uitzondering, maar ik zou niet meer op reis gaan zonder zo'n goeie reisverzekering.
Elke keer was alles perfect geregeld, afspraken waren voor me gemaakt en de betaling werd direct geregeld, zodat ik niets voor hoefde te schieten.
Ik ben waarschijnlijk een uitzondering, maar ik zou niet meer op reis gaan zonder zo'n goeie reisverzekering.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reisexpert
- Contacteer:
[quote="Tomm"]ik heb eigenlijk nooit last van dingen gehad op me reizen naar azie.
Ja ik drink ook zeer veel water maar daar kun je ook ziek van worden. Ik heb namelijk een fles water gekocht in Cambodja met de seal erop en alles en ben doodziek er van geworden. Dus soms is het niet te voorkomen het overkomt je.
Tuurlijk moet je je verstand gebruiken maar zoals ik al schrijf soms overkomt het je gewoon kun je nog zo je best doen.
Het kan trouwens dus ook gewoon in Nederland gebeuren of waar ook ter wereld.
Ja ik drink ook zeer veel water maar daar kun je ook ziek van worden. Ik heb namelijk een fles water gekocht in Cambodja met de seal erop en alles en ben doodziek er van geworden. Dus soms is het niet te voorkomen het overkomt je.
Tuurlijk moet je je verstand gebruiken maar zoals ik al schrijf soms overkomt het je gewoon kun je nog zo je best doen.
Het kan trouwens dus ook gewoon in Nederland gebeuren of waar ook ter wereld.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Wat je beschrijft klinkt alsof je ziektekostenverzekering dit ook zou hebben vergoed allemaal. Moet je het soms misschien wel zelf voorschieten.Travelator schreef:Ik heb in 2,5 jaar reizen toevallig heel vaak (5 x) gebruik moeten maken van m'n reisverzekering. Had over het algemeen niets met reizen te maken, behalve 1 keer 8 dagen in het ziekenhuis met dengue fever. De rest was niet reisgerelateerd, maar wel steeds dure/belangrijke onderzoeken. Ik kan je wel vertellen dat je op zulke momenten écht héél blij bent met een goeie reisverzekering!
Maar misschien ben jij een uitzondering zonder ziektekostenverzekering?
-
- Reisexpert
Helaas niet, Steven.stevenl schreef: Wat je beschrijft klinkt alsof je ziektekostenverzekering dit ook zou hebben vergoed allemaal. Moet je het soms misschien wel zelf voorschieten.
Maar misschien ben jij een uitzondering zonder ziektekostenverzekering?
Ik heb zelfs een keer een onderzoek moeten laten doen bij terugkomst in Nederland. Mijn zorgverzekering vergoedde dit onderzoek niet, maar omdat het was uitgevoerd binnen 30 dagen (geloof ik) na terugkomst in Nederland, heeft mijn reisverzekering uiteindelijk alles vergoed.
Ook bepaalde kleine uitgaven, zoals medicijnen en vervoerskosten van en naar het ziekenhuis worden niet vergoed door mijn zorgverzekering en wel door m'n reisverzekering.
Ik ben er blij mee. Vind het een superverzekering!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,