Handige tips voor eerste reis naar Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
basvanderende

Re: Handige tips voor eerste reis naar Australië

Bericht door basvanderende »

Ik ga zelf eind september, ga dan in eerste instantie rond kijken in de buurt van Brisbane/Gold Coast. M'n eerste Australië reis en ook de eerste keer in 15 jaar dat ik mijn familie daar weer zie. Iemand nog tips wat daar te doen.
DeBoer

Bericht door DeBoer »

Zelf ga ik een maand rondreizen in Australie. En het ziet er naar uit dat ik een camper ga huren bij Wicked. Heb je veel vrijheid en tegelijk kan je veel bekijken.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

hoi hoi iris.

Ik vlieg 22 okt naar sydney me een whv. En ook ik dacht eraan om het via australian backpacker te doen of een soortgelijke organisatie, maar naar wat lezen en horen heb ik besloten om het zelf te doen.
Heb ondertussen het adres van het kantoor voor een sofinummer en adres voor een bankrekening gevonden.
Verder ga ik de eerste nachten voor een hostel vanuit nederland regelen.
Ik heb 600,- (enkeltje) betaald voor me ticket, zo hou ik mooi geld in me zak om het daar aan andere dingen uit te geven.

Waarom heb ik dit besloten? omdat ik van mening ben dat het ook prima zelf te regelen valt en er daar genoeg mensen zijn die me dat kunnen vertellen mocht ik er niet uitkomen, dat is in mij ogen ook backpacken, vragen vragen en verder reizen :).

succes met het uitzoeken en mocht je vragen hebben, stel ze hier of stuur me een berichtje :).

Gr Tom
Saskia85
Vakantieganger

Bericht door Saskia85 »

Hoi Iris,

Ik heb maar 1 tip voor je:

boek geen startpakket via Kilroy. Dat heb ik namelijk gedaan en dat is de grootste afzetterij die je bedenken kunt.
Via andere organisaties hebben ze misschien wel leuke kennismakingsactiviteiten.
Dat was bij Kilroy helaas niet. Ik was helemaal alleen en kreeg dit:
airporttransfer + 4 nachten hostel + ontbijt + simkaart + 'hulp bij aanvragen bankrekening'

De trein nemen vanaf het vliegveld was misschien goedkoper geweest. Maar het transferbusje zette me wel voor de deur van het hostel af.
Dat hostel had ik ook zelf kunnen boeken. Dat ontbijt had ik ook zelf kunnen betalen bij het cafeetje van het hostel (dan had ik zelf kunnen kiezen wat te nemen).
De simkaart had ik zelf kunnen kopen/of moest ik uiteindelijk toch zelf kopen dat weet ik niet meer
en wat betreft de bankrekening: ze stuurden me gewoon zelf naar de bank aan de overkant van de straat (daar wordt je wel goed geholpen maar dat heeft niks met het 'startpakket' te maken.

Verder zou ik alles pas bij aankomst in Australië regelen. Echt, het reizen daar is daar zooo makkelijk.
Plaats reactie