Doorreisticket Mexico

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
frankensarah

Doorreisticket Mexico

Bericht door frankensarah »

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een reis naar Midden-en-Zuid Amerika gepland en zullen hier begin van februari mee gaan starten.
Nu hebben wij een (enkel) vliegticket geboekt van Düsseldorf naar Cancun (begin Februari 2015).
Een enkeltje omdat wij door Mexico, Guatemala, Belize, terug naar Guatemala om met het vliegtuig door naar Ecuador te gaan, dan verder via het land door naar Peru en Bolivia willen reizen. Wij hebben nog geen idee wanneer we onze reis precies zullen eindigen.

Wie kan ons meer vertellen over het doorreisticket? Op onze vliegtickets staat namelijk aangegeven dat je moet kunnen aantonen dat je het land binnen de gestelde tijd weer zult verlaten.
Wij hebben al een hoop onderzoek hiernaar gedaan. Velen zeggen dat ze er niet/nauwelijks naar controleren, maar wij willen geen risico lopen. Of is het verstandigste om een completely refundable vliegticket te zoeken en deze weer te annuleren na binnenkomst van Mexico? Waar kunnen wij dit ticket het beste kopen?

Heeft iemand oplossingen betreft het doorreisticket? Of andere tips voor het reizen in deze landen?

Wij hopen graag iets van jullie te horen.

Groet,

Sarah en Frank
Metor
Wereldreiziger

Re: Doorreisticket Mexico

Bericht door Metor »

Door reisticket wordt door vliegmaatschappijen vaak op gecontroleerd is mijn ervaring, en soms door de douna bij binnenkomst.
Er zijn een paar mogelijkheden:
1. Volledig refundable ticket aanschaffem en daarna annuleren.
2. Goedkoop ticket kopen en niet gebruiken
3. Ticket reserveren (bij een reisburo) en als je de reservering hebt het ticket annuleren. Kost niets en je hebt een "ticket". Alleen de zeer alerte lezer zal zien dat het om een resevering gaat en niet om het daadwerkelijke ticket. Maar werkt voor ons tot nu altijd goed.
4. Creatief met photoshop

Succes met het maken van je keuze.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik sluit me aan bij Metor (met uitzondering van photoshop). Je kunt of een goedkoop ticket het land uit kopen en deze niet gebruiken / annuleren of je kunt een visum aanvragen.

Knoeien met papieren zou ik die landen niet aanraden. Als ze dát vinden dan heb je een groter probleem :)
Rico

Bericht door Rico »

Hey! Hoe is dit nu afgelopen? Mijn vriendin en ikzelf hebben hetzelfde plan. Landen in Cancún en daarna per fiets verder naar Zuid-Amerika zonder plan of tijdsschema.
frankensarah

Bericht door frankensarah »

Hoi Rico,

Wij zijn inmiddels al bijna vier maanden aan het reizen en we zijn een aantal landsgrenzen gepasseerd. Allemaal zonder problemen.
Ze hebben zelfs nog nooit naar het doorreisticket gevraagd.

Er blijft altijd een kleine kans bestaan dat ze er naar vragen, maar dan kan je altijd proberen om nog een hostel of busticket te boeken in of naar het volgende land. Dat ze kunnen zien dat je het land weer verlaat. Mocht dit nog niet voldoende zijn, dan kan je nog een refundable vliegticket proberen te boeken. Wij hebben uitgeprobeerd dit uit te zoeken hoe dit te boeken, maar konden dit niet echt vinden.

Het ligt er blijkbaar net aan wie je treft achter de balie.

Succes en veel plezier met jullie reis!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Bedankt voor de terugkoppeling en nog heel veel reisplezier.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Rico schreef:Hey! Hoe is dit nu afgelopen? Mijn vriendin en ikzelf hebben hetzelfde plan. Landen in Cancún en daarna per fiets verder naar Zuid-Amerika zonder plan of tijdsschema.
Check vluchtkosten van Jetairfly (BRU > CAN). Deze zijn vaak erg de moeite waard.
Plaats reactie