Rondreis - Sri Lanka en Malediven

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
jitsketje
Wereldreiziger

Rondreis - Sri Lanka en Malediven

Bericht door jitsketje »

Hallo,

Op de Djoser site heb ik een geweldige reis gezien.
21 dagen rondreis in Sri Lanka met als afsluiting een paar dagen heerlijk relaxen op de Malediven.
Zijn er mensen die deze reis weleens hebben gedaan?
Hoe is het bevallen? (Mag ook ervaring zijn van andere organisatie)

Hoe is het weer in begin augustus daar? Vooral op de Malediven. Ik ben er dan 4/5 dagen op Fun Island, is het daar dan wel lekker strand weer? Met het oog op de moesson.

Hoe zijn de ervaringen met Djoser?
Ik ben een meisje die alleen reist van 22 jaar.
Had al gecheckt dat er in elk geval één ander iemand alleen mee reist en verder een familie en een stel.
Dus klonk opzich wel leuk.
Ben je ook goed bereikbaar doormiddel van zo'n organisatie? (Mijn moeder is ernstig ziek en ik wil goed bereikbaar zijn mocht er thuis iets fout gaan).

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.

Groetjes,
Jitske.
Jenny
Reisexpert

Re: Rondreis - Sri Lanka en Malediven

Bericht door Jenny »

Een reisorganisatie is NIET verantwoordelijk voor jouw bereikbaarheid.

Als je moeder ziek is, kun je het best ervoor zorgen dat je een mobiele telefoon hebt met bereik in het buitenland. Dit kan je checken bij je eigen provider. Bij de meeste abonnementen is het geen probleem, bij een prepaid foon soms wel. Controleer dit. Elke provider heeft specifieke afspraken.

De dekking is in Aziatische landen niet altijd 100%, soms doet je telefoon het niet. Tegen vergoeding kun je vaak wel bellen in hotels. Ook zal er vaak, maar niet altijd, internet beschikbaar zijn. Bellen via het internet is goedkoper.

Zorg verder dat je een goede reisverzekering hebt. Als er thuis iets gebeurt, kunnen zij de kosten op zich nemen. Voor specifieke vragen en voorwaarden moet je contact opnemen met de desbetreffende verzerkering. Maar ook hier ben je ZELF verantwoordelijk voor het boeken van een ticket terug.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

sluit me HELEMAAL aan bij jenny. Je bereikbaarheid is je eigen verantwoordelijkheid!

Natuurlijk zal een organisatie ook een steentje bijdragen als ze kunnen. Maar de kortste klap is een eigen telefoon. Word je niet liever zelf direct gebelt door een familielid dan dat zij Djoser moeten bellen, die de reisbegeleider moet bellen, die het jou dan mag vertellen??? Dan gaat er veel kostbare tijd verloren.
Op verre reizen bestaat altijd de mogelijkheid dat je even niet bereikbaar bent omdat je in een afgelegen gebied bent. Vergeet ook niet dat je niet altijd snel weg kunt komen. Soms zit je vlak bij een internationale luchthaven en soms moet je bijna 2 dagen reizen.

Sluit een goede verzekering af maar besef je ook dat die vaak niet uitkeren wanneer je voor vertrek redelijkerwijs had kunnen weten dat er een kans bestond dat je terug moest komen!!!
Vaak helpen ze wel met de organisatie maar krijg je de rekening thuis gestuurd. Kunnen ze niet helpen dan moet je zelf een ticket regelen. Zorg dat je een creditcard bij je hebt voor dit soort gevallen.

En dan nu even een leuke reactie: Leuk plan!! klinkt als een zeer leuke reis! de Maladiven lijken me bijzonder!!
Ik ken de regio niet dus ik kan je er niets over vertellen. ik ken djoser wel en vind het een prima organisatie. Ik zou zeker gaan

Laten we hopen dat je een mooie vakantie hebt en sterkte met je moeder
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Jullie denken toch niet dat ik mijn telefoon thuis laat?
Natuurlijk zullen ze aller eerst persoonlijk contact zoeken met mij.
Wat voor mijn gevoel gewoon fijn is dat er vanuit djoser wel een noodnummer is die 24 uur per dag beschikbaar is en die ook in geval van nood dus contact op kan nemen.
Dat is wel een reden om voor een organisatie te kiezen ipv alleen te gaan reizen, je bent net iets beter bereikbaar.
bolletjeom
Reisexpert

ik kan je garanderen dat alle organisaties een noodnummer hebben en dat die in contact weten te komen met het lokale agenstschap en je reisbegeleider.
goed om te lezen dat je een eigen telefoon meeneemt. Maar.....check wel even of die daar ook werkt.
Lees anders eens: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si741.html
helemaal onderin staat welke systemen in welke landen werken. Voor de maladiven zou dit wel eens af kunnen wijken.
Het staat er niet expliciet genoemd maar omliggende eilandjes wijken wel af. Dus even goed nakijken kan geen kwaad.
google even op je telefoontype en welk band type. Check ook of je provider een overeenkomst heeft met deze landen.
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

bolletjeom schreef:ik kan je garanderen dat alle organisaties een noodnummer hebben en dat die in contact weten te komen met het lokale agenstschap en je reisbegeleider.
goed om te lezen dat je een eigen telefoon meeneemt. Maar.....check wel even of die daar ook werkt.
Lees anders eens: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si741.html
helemaal onderin staat welke systemen in welke landen werken. Voor de maladiven zou dit wel eens af kunnen wijken.
Het staat er niet expliciet genoemd maar omliggende eilandjes wijken wel af. Dus even goed nakijken kan geen kwaad.
google even op je telefoontype en welk band type. Check ook of je provider een overeenkomst heeft met deze landen.
Thanks.
Ja, als je met een organisatie weg gaat wel.
Maar als ik normaal reis doe ik dat gewoon zelfstandig.
Ticket boeken en kijken waar je uit komt..dat leek me voor deze keer iets minder handig.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb voor je gegoogeled maar kan niet heel snel info vinder over telefonie op de maladiven. Ook bij de info van Djoser staat er niets over in. Over sri lanka is wel makkelijk info te vinden maar het hangt dus oa af van je provider.
bolletjeom
Reisexpert

net even een collega gevraagd die daar een tijd heeft gezeten. Je nederlandse telefoon werkt op de malediven gewoon in de zin van dualband/triband ofzoiets.
Of je provider een overeenkomst heeft met een provider aldaar moet je bij je provider navragen
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Op De Malediven zit je in een resort op een eiland. Daar hebben ze gewoon telefoon, zo'n resort is dus direct bereikbaar door het thuisfront als dat nodig is.
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Dankjulliewel.
Heb Djoser zelf er ook even over gemaild en die geven ook aan dat de nood telefoon wel een goede optie is als het verder niet lukt.
Ook kan de reisbegeleiding me helpen met eventueel dingen regelen mocht ik opeens echt terug naar huis moeten.
Geeft in elk geval een wat fijner gevoel.
Nu nog kiezen of ik deze reis ga doen of toch nog iets anders, hahaha...
Ik ben de grote twijfelaar ;)
JoskaR

5 dagen Sri Lanka

Bericht door JoskaR »

Hallo,

In december heb ik een tussenstop in Sri Lanka voor 5 dagen. Daarna vlieg ik samen met een vriendin naar de Malediven. Nu weet ik niet zo goed waar ik deze 5 dagen naar toe moet en wat te halen is binnen deze korte tijd. Ik vlieg op Colombo maar heb al van verschillende mensen gehoord dat ik daar niet moet blijven.

Heeft er iemand tips over wat ik deze 5 dagen kan doen? Het liefst wil ik niet naar het strand omdat ik na Sri Lanka naar de Malediven ga. Ik zat zelf misschien te denken om de culturele driehoek te doen maar heb geen idee of dit haalbaar is qua tijd.

Groetjes Joska
Chantal1981
Reiziger

Re: 5 dagen Sri Lanka

Bericht door Chantal1981 »

Hoi Joska,

de culturele driehoek is wel haalbaar in vijf dagen. Je zou kunnen denken aan het volgende programma:
1. Aankomst, overnachting in Negombo,
2. Reisdag naar Anuradhapura
3 en 4 Vanuit Anu'pura omliggende plekken bezoeken, zoals Sigiriya en Dambulla, Polonaruwa
5. Terug naar Negombo

Als je een auto met chauffeur zou huren, zou je ook de eerste dag al door kunnen reizen direct vanaf het vliegveld. Het prikbord van http://srilanka.startpagina.nl/ heeft vaak goede tips voor betrouwbare chauffeurs.

De reisdag die kant op is wel lang, zo'n zes uur met OV. Of je kunt ook richting Kandy gaan, dit is het culturele hart van Sri Lanka. Leuk hieraan is, dat je vanuit Colombo met de trein naar Kandy kunt gaan. Niet alleen heb je onderweg supermooie uitzichten over theeplantages, het reizen met de trein (en dan niet 1e klas) is in Sri Lanka erg leuk. Kandy zelf heeft genoeg bezienswaardigheden om je even bezig te houden, maar ook kun je met een tuk tuk de omgeving in zoals het olifantenweeshuis van Pinnawela. Het ligt iets hoger en is daardoor wel wat koeler. Deze optie kost je minder reisuren dan naar de culturele driehoek, maar is wel toeristischer. Kijk ook nog even op dit forum onder het topic 'Tips voor Sri Lanka'. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Sri Lanka combineren met de Malediven of niet?

Bericht door lisette-van-beek »

Hallo!

In maart zal ik hoogstwaarschijnlijk met mijn vriend gaan backpacken in Sri Lanka. Nu lijkt het mij ook super om vanuit Sri Lanka nog een dag of 4 te genieten op de Malediven. Ik heb een goedkoop Open Jaw ticket gevonden (heen naar Colombo, terug vanaf Male) voor zo'n 700 euro.

Ik heb 3 weken de tijd en normaal gesproken houd ik ervan om niet al te gehaast door een land te reizen. Nu vraag ik me af of ruim 2 weken 'genoeg' tijd om in een fijn tempo een leuk rondje door Sri Lanka te maken? En is 4 volle dagen voldoende voor de Malediven? Of raden jullie het aan om de Malediven over te slaan en de volle 3 weken in Sri Lanka te besteden?
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
OdiliaEnMarcel

Re: Sri Lanka combineren met de Malediven of niet?

Bericht door OdiliaEnMarcel »

Hoi Lisette,

Wij zijn afgelopen zomer voor 5 weken in Sri Lanka geweest en zijn toen ook met een goedkope vlucht vanaf Colombo/Negombo naar de Malediven gegaan.
Daar hadden we (via internet) een lokaal hotel geboekt op een lokaal eiland, genaamd Maafushi en zaten dus niet bij een resort.
Wij hadden achteraf heel erg spijt dat we dat gedaan hadden.
Wij vinden de mensen in Sri Lanka veel vriendelijker en wij hadden heel veel pech met het weer (alleen maar regen).
Mocht je een duiker/snorkelaar zijn, is een paar dagen Malediven wel een aanrader want onder water is het daar erg mooi. Maar ga je om te zonnen, zou ik je adviseren om lekker in Sri Lanka te blijven want boven water is er (naar onze mening) weinig tot niets te doen op de Malediven.
Mijn advies zou zijn, blijf die 3 weken in Sri Lanka. Sri Lanka is verschrikkelijk mooi en er is veel te zien en te doen.
Veel plezier!
Groetjes,
Odilia en Marcel
Travelator
Reisexpert

Re: Sri Lanka combineren met de Malediven of niet?

Bericht door Travelator »

Nou, da's ook wat.
Gisteren heel toevallig een blogverhaal zitten lezen over de Malediven:

http://www.neverendingfootsteps.com/201 ... hoo-sucks/

Misschien heb je er wel iets aan : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie