Korte broek mee naar Argentinië & Brazilië ?
Korte broek mee naar Argentinië & Brazilië ?
Hoi allemaal,
In januari vertrek ik voor twee maandjes naar Zuid-Amerika en ben van plan Argentinië, Uruguay en Brazilië aan te doen.
Ik ben bezig met de paklijst en vraag me ineens af wat gepaste kleding is voor een vrouw (alleen) in deze landen?
Ik ben hier altijd best "streng" op en in Azië en Noord-Afrika zorgde ik er altijd voor dat knieën en schouders bedekt zijn (behalve op heel toeristische plekken). Dit uit respect voor de cultuur, maar ook om zelf niet al te veel op te vallen.
Heeft iemand hier advies over wat betreft Z-Amerika?
Alvast bedankt
In januari vertrek ik voor twee maandjes naar Zuid-Amerika en ben van plan Argentinië, Uruguay en Brazilië aan te doen.
Ik ben bezig met de paklijst en vraag me ineens af wat gepaste kleding is voor een vrouw (alleen) in deze landen?
Ik ben hier altijd best "streng" op en in Azië en Noord-Afrika zorgde ik er altijd voor dat knieën en schouders bedekt zijn (behalve op heel toeristische plekken). Dit uit respect voor de cultuur, maar ook om zelf niet al te veel op te vallen.
Heeft iemand hier advies over wat betreft Z-Amerika?
Alvast bedankt
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Re: Korte broek mee naar Argentinië & Brazilië ?
Ik heb zelf in het totaal 3 jaar in Peru gewoond, en zou eerlijk gezegd zelf nooit in blote benen hebben rondgelopen.. Toeristen doen dit wel, maar ik vond het niet zo gepast. De lokale bevolking doet dit niet (toch niet in Cusco). Aan de kuststreek denk ik dat dit wel anders is omdat het gewoon te warm is.
Ik zou het zeker wel meenemen in men valies, dan kan je ter plaatse nog bekijken of het past of niet..
Veel plezier!
Valerie
Ik zou het zeker wel meenemen in men valies, dan kan je ter plaatse nog bekijken of het past of niet..
Veel plezier!
Valerie
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Dank voor je info! Zal wel gewoon wat verschillende soort kleding in mijn backpack stoppen.
Ik kan me gewoon geen voorstelling van maken. Ik zie bij Brazilië ook wel veel schaars geklede dansende dames voor me
Als iemand nog ervaringen hier mee heeft, dan hoor ik het graag!
Ik kan me gewoon geen voorstelling van maken. Ik zie bij Brazilië ook wel veel schaars geklede dansende dames voor me
Als iemand nog ervaringen hier mee heeft, dan hoor ik het graag!
Ik vind het echt onzin dat je in Peru niet in korte broek zou lopen. Vrijwel alle toeristen lopen in korte broek en het is totaal niet respectloos tegenover de cultuur Over Brazilië en Argentinië: natuurlijk neem je een korte broek mee. Je moet je eerder afvragen of je een lange broek meeneemt.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Dit is geen argument. Ook in Aziatische landen zie je soms iedereen halfnaakt lopen waar het absoluut not-done is.ubiytsa schreef:... Vrijwel alle toeristen lopen in korte broek en het is totaal niet respectloos tegenover de cultuur ...
Maar er is een verschil tussen kort en kort. Een rok of broek tot op de knie kan vaak wel, terwijl ik korter niet snel zou doen (buiten het strand).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Zo zie je maar dat iedereen het weer anders beleefd! Ik zou graag meer ervaringen horen. Dat het bij Azië niet bij de cultuur past snap ik. Maar bij Z-amerika kan ik me daar nog steeds weinig bij voorstellen
Ik was er in de winter, te koud voor een korte broek
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
Ik vind dat het not done is om om het even waar met een ultea kort shortje , waarvan de zakken vaak langer zijn dan de broek, rond te lopen. Ook gewoon degoutant dat veel toeristen in ontbloot bovenlijf of in zwemkleding rondlopen. On topic: een short zou ik niet aanbevelen. Maar een driekwart broek of broek en rok tot onder de knie moet kunnen. Brazilië is weer iets anders volgens mij aangezien er daar een meer ' estetische' cultuur is in vgl. Met peru en bolivie ( daar zou ik het niet doen