projecten zuid/midden amerika

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Anna Laura

projecten zuid/midden amerika

Bericht door Anna Laura »

Hallo Allemaal,

Deze winter zou ik graag in midden of zuid amerika een project willen volgen. Bv een combinatie van reizen/leren en vrijwilligers werk.
Heeft er iemand aanraders voor organisaties of dergelijke projecten?

Alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Re: projecten zuid/midden amerika

Bericht door bolletjeom »

http://www.ecoletravel-ecuador.com/

ik heb zeer goede ervaringen met bovenstaande spaanse school/ reisburo in Quito, Ecuador.
Er zitten ook nederlanders op kantoor dus je kunt ze gerust mailen in het Nederlands.
Ze hebben ook een aantal leuke vrijwilligersprojecten
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

quetzal trekkers in nicaragua. je kunt daar als gids aan de slag (tochtjes op vulkanen begeleiden, uiteraard krijg je eerst zelf wat training hierin) dit valt te combineren met werken in het weeshuis dat zij sponsoren. leuke mensen
amassakoul
Anna Laura

Bedankt allebeide! Ik ga het even goed bekijken!
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik heb samen met mijn vriendin twee maanden in een weeshuis in Honduras gewerkt. Een geweldige en zeer verrijkende ervaring. Zij vertelden mij dat er regelmatig mensen komen helpen als vrijwilligers, soms voor slechts een week en in sommige gevallen voor onbeperkte tijd (1 meisje werkte er nu al 2,5 jaar).

Hier is hun website: http://www.hogaremanuel.com/ als je er heen gaat moet je wel iedereen de groeten doen van ons! :)

als je meer info wil, stuur een berichtje en ik help je verder.
zomersproetjes
Reiziger

Bericht door zomersproetjes »

Stichting Kinderen van Ecuador (http://www.kinderenvanecuador.nl) opgericht door de Nederlandse Melanie.
woutersl
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door woutersl »

Hoi Anna-Laura,

Een beetje afhankelijk van wat voor vrijwilligerswerk je zou willen doen weet ik nog wel wat leuke projecten! Stichting kinderen van Ecuador was mij ook bekend. Een leuk project met dieren is merazonia.org/
Stuur me anders even een berichtje, ik weet nog wel wat projecten, maar die moet ik even opzoeken!

Succes en veel plezier!
Op zoek naar leuk vakantiewerk of vrijwilligerswerk kijk dan op http://www.wereldwerk.eu Op deze website kan je zelf reageren op werkgevers of tegen een kleine vergoeding gekoppeld worden aan vrijwilligerswerk.
Anna Laura

Merizona ziet er erg leuk uit!
Ik heb inmiddels een organisatie gevonden!
2 maanden costa rica en panama!
AnnaH

Bericht door AnnaH »

Heeft iemand ervaring met Merazonia.org in Equador?
Of met institutoasis.com/index.htm in Costa rica?

of iemand andere goede tips voor vrijwilligers werk met dieren?

Thnx!
DonPeru

Bericht door DonPeru »

Hoi, als je op een dierenasiel wilt werken dan kan dat in het prachtige Cusco in Peru. Neem dan even contact op met Proeycto Peru Centre (zie http://nl.proyectoperucentre.org), een lokale organisatie in Cusco.

GrDonny
Proyecto Peru
ImperialPeru
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door ImperialPeru »

Oye LENA is een onderwijsproject in Curahuasi (Peru) op 2u30 van de stad Cusco met Machu Picchu. Het is niet toeristisch en spotgoedkoop. Naast onderwijs biedt Oye LENA ook gratis warme maaltijden aan de kleuters aan, workshops voor de ouders en lokale scholen, doktersbezoeken en behandelingen, activiteiten en opvang en helpt het ook op de lokale school voor buitengewoon onderwijs. Het project heeft sinds kort ook een boerderij waar alle handige harry's welkom zijn! Ideaal als je niet van de drukte houdt van de steden en graag een unieke ervaring wil beleven tussen de lokale bevolking op het platteland. Je hebt ter plaatse ook Vlaamstalige begeleiding, wat altijd handig kan zijn!

Wil je toch eerder een ervaring in de stad, dan is Proyecto Peru in Cusco zeker een aanrader! Zij hebben veel verschillende projecten (voor iedereen wel iets naar wens!). Bovendien zijn zij zeer flexibel en organiseren zij wekelijks activiteiten voor de studenten en vrijwilligers, je leert dus zoiezo andere mensen kennen (toeristen maar ook locals) wat je ook een superervaring garandeert :)

Scuces!
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Plaats reactie