Hulp gevraagd bij planning reis door Zuid Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
loesengelen

Hulp gevraagd bij planning reis door Zuid Amerika

Bericht door loesengelen »

Dag allemaal,

half december wil ik voor drie maanden gaan backpacken door Zuid Amerika. In hoofdlijnen is het idee, het volgende. De exacte invulling zal ter plaatse gebeuren. Ik wil vliegen op Bogota en terug vanaf Santiago, of Buenos Aires of Rio.

Wat is het meest logische om te doen, vanuit Bolivia naar Santiago, buenos aires en rio? of vanuit blovia naar rio, buenos aires en Santiago.

Lees graag jullie reactie
loesengelen

Re: Hulp gevraagd bij planning reis

loesengelen schreef:Dag allemaal,

half december wil ik voor drie maanden gaan backpacken door Zuid Amerika. In hoofdlijnen is het idee, het volgende. De exacte invulling zal ter plaatse gebeuren. Ik wil vliegen op Bogota en terug vanaf Santiago, of Buenos Aires of Rio.

Wat is het meest logische om te doen, vanuit Bolivia naar Santiago, buenos aires en rio? of vanuit blovia naar rio, buenos aires en Santiago.

Lees graag jullie reactie
nog een aanvullende vraag; maakt het uit of je van het zuiden naar het noorden reist. Of beter noorden naar het zuiden. Dit ivm oa de grote hoogteverschillen
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Vliegen op Bogota dus? Je weet dat Bogota niet in Bolivia ligt?
loesengelen

ketting schreef:Vliegen op Bogota dus? Je weet dat Bogota niet in Bolivia ligt?
haha dat weet ik, maar het eerst stuk ga ik van bogota/colombia naar peru naar boliva....en dan hoe verder.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ah, dan snap ik hem. Vanuit Bolivia naar Santiago is logischer. Bovendien is terugvliegen vanaf Rio of BA waarschijnlijk goedkoper. Ik denk dat het al best veel is voor 3 maanden. Ben je ook nog van plan om naar Patagonia te gaan?
Mbt de hoogteverschillen, dit kun je het beste geleidelijk opbouwen in een paar dagen en dan ook niet meteen inspannende activiteiten gaan doen. Dus eerst een paar dagen op ca. 2500 meter hoogte verblijven en dan rustig verder. Niet van Lima naar Potosi vliegen bijvoorbeeld. Als je in Peru eerst naar Arequipa en Cusco gaat en dan Bolivia in zou dat een mooie opbouw zijn. Vanaf daar ga je niet veel hoger.
loesengelen

dank voor je reactie!

Hoe het allemaal gaat lopen, weet ik ook nog niet. Goed dat je het nog zegt, de valkuil die iedereen kent... te veel in te weinig tijd willen zien....
ImperialPeru
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij planning reis door Zuid Amerika

Bericht door ImperialPeru »

Ik denk dat het dan omwille van de weersomstandigheden beter is om eerst Patagonië te doen als je dit ook wil zien (wat volgens mij een echte aanrader is!) en dus van bolivie naar chile en zo voort.
In Bolvië mag je de vierdaagse tour op de zoutvlakte van Uyuni trouwens niet overslaan! En in Peru Machu Picchu uiteraard, maar ook het Titicacameer en als het kan de Amazone (Puerto Maldonado) :) Ook de Colca Canyon is heel populair bij de toeristen! Veel plezier!
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Plaats reactie