zelf alles regelen of met een touroperator reizen

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jornjelluma

zelf alles regelen of met een touroperator reizen

Bericht door Jornjelluma »

hoi,

Ik ben van plan om vanaf half-september te gaan rondreizen in zuid-amerika, Ik zal vertrekken vanaf curacao waar ik nu werk en woon, Ik vroeg me af of het goed te doen is om voor ongeveer 6 maanden met een budget van 10.000 euro te reizen van quito naar of buenos aires of rio (twijfel gevalletje) en of dat over land allemaal makkelijk en goed te doen is met het openbaar vervoer of eventueel bustours. Of dat jullie me toch aanraden om bijvoorbeeld een gap tour of dergelijk te nemen. Daarnaast vroeg ik mij af of er problemen kunnen komen omdat je vaak bij elk land toch een bewijs moet hebben dat je weer vertrekt maar nog niet kan aantonen. Als mensen mij nog andere tips kunnen geven hoor ik het graag!!

vriendelijke groeten jorn
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: zelf alles regelen of met een touroperator reizen

Bericht door Tikva »

Ik zou niet snel iemand aanraden georganiseerd op reis te gaan zeker niet voor 6 maanden. In zuid-amerika is het openbaar vervoer over het algemeen prima geregeld. Mocht je toch eens geen zin hebben of het niet handig zijn om zelf alles te regelen, er worden binnen de landen zelf ook genoeg tourtjes aangeboden.

Je hebt ook voldoende budget voor die periode al moet je natuurlijk wel opletten met te lang in dure landen blijven of dure trips zoals de galapagos.

Dat verhaal van een bewijs het land uit gaat eigenlijk alleen op bij de eerste bestemming waar je op vliegt. Het hangt ook vooral af van de luchtvaartmaatschappij. Bij de landsgrenzen vragen ze hier normaal gesproken niet naar.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ImperialPeru
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door ImperialPeru »

Zoals reeds gezegd werd, is je budget meer dan voldoende! Ik ken mensen die met minder geld veel meer hebben gezien en gedaan :-)

Een geheel georganiseerde reis is uiteraard wel duurder, en over het algemeen is het openbaar vervoer in Zuid Amerika gemakkelijk en goedkoop te regelen. Wat ik je wel zou aanraden is om toeristische uitstappen wel georganiseerd te doen. Het is niet alleen gemakkelijker maar vaak ook veiliger om te doen! In Peru bieden wij verschillende uitstappen aan aan zeer redelijke prijzen, mail gerust voor meer informatie.

Succes!
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Nadeel van georganiseerd is ook dat je aan bepaalde dingen gebonden bent en dus niet echt je eigen ding kan doen.
En vooral zes maanden is dan lang.
Wat als jij het ergens super leuk vind en langer wilt blijven? -O-
Plaats reactie