Toerisme stageplaats met onderzoek in Zuid Amerika

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
atzedijkstra

Toerisme stageplaats met onderzoek in Zuid Amerika

Bericht door atzedijkstra »

Ik studeer Internationaal Toeristisch Management en ik ben op zoek naar een stageplaats waar ik begin mei 2015 een stage van 13 weken uit kan voeren met onderzoek. Omdat een betaalde stage lastig te vinden is (wat ik natuurlijk wel het liefst heb), ben ik op zoek naar een vergoeding op een andere manier. Bijvoorbeeld gratis woning / maaltijden.
Iemand die nog tips voor mij heeft?
Laatst gewijzigd door atzedijkstra op 25 okt 2014 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenny
Reisexpert

Re: Toerisme stageplaats met onderzoek in Zuid Amerika

Bericht door Jenny »

Ik denk dat het heel lastig gaat worden een betaalde stage in het buitenland te vinden, zeker in Zuid-Amerika. Vergeet niet dat mensen daar zelf vaak maar heel weinig verdienen.

Maar misschien kun je een beurs aanvragen? Erasmus werkt alleen binnen Europa, maar er zijn meer organisaties.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
DonPeru

Re: Toerisme stageplaats met onderzoek in Zuid Amerika

Bericht door DonPeru »

Een betaalde stage zal zeker lastig worden, officieel zou je dan een werkvergunning nodig hebben en die krijg je niet voor een stage. In Peru (waar ik woon) moet je dan bijvoorbeeld minimaal een jaarcontract kunnen overleggen. In de meeste landen is het echter wel mogelijk om zwart te werken, maar voor een korte stage zie ik dat niet snel gebeuren. Voor een stage zonder vergoeding geldt dat je dit op een toeristenvisum mag doen, dus dat is een stuk eenvoudiger, hoef je niets voor te regelen!

Als je goed Spaans en Engels spreekt kan ik wel een onbetaalde stage voor je regelen in Cusco. Kijk even op http://www.internship.edu.pe/tourism.html voor alle beschikbare toerisme stages in Cusco.

GrDonny
Proyecto Peru
Plaats reactie