(vw)werk met mensen met een verstandelijke beperking

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

(vw)werk met mensen met een verstandelijke beperking

Bericht door Rebec »

Hoi,

ik ben mij een beetje aan het orienteren op mijn volgende grote reis. Nu lees ik heel veel over vrijwilligerswerk doen in Zuid en Midden Amerika met straatkinderen, maar ik zou heeel graag willen werken met mensen met een verstandelijke beperking. Iemand die dat ook heeft gedaan of nog goede organisaties kent? Of ervaringen wil delen?
Waarschijnlijk wordt betaald werk moeilijk denk ik.

Dankjewel alvast.
DonPeru

Re: (vw)werk met mensen met een verstandelijke beperking

Bericht door DonPeru »

Hoi,

Ik woon zelf in Cusco (Peru) en ken hier een kinderopvang voor kinderen met een beperking. Dit zijn zowel kinderen met een verstandelijke beperking als kinderen met een lichamelijke beperking. Zij accepteren ook vrijwilligers. Betaald werk zal je niet kunnen vinden (en mag je als toerist ook niet doen). Als je geinteresseerd bent stuur me dan een mailtje op donny@proyectoperucentre.org zodat ik je uitgebreider kan informeren of zoek even Proyecto Peru Centre op (de vrijwilligersorganisatie die dit goed en goedkoop voor je kan regelen).

GrDonny
Proyecto Peru
ImperialPeru
Vakantieganger
Contacteer:

Re: (vw)werk met mensen met een verstandelijke beperking

Bericht door ImperialPeru »

Hoi!

Samen met een vriendin startte ik twee jaar geleden een Peruaanse NGO op in Curahuasi, genaamd Oye LENA.
Oye LENA is een onderwijsproject en naast naschoolse opvang helpen we elke ochtend ook op een schooltje voor buitengewoon onderwijs met kinderen en volwassenen van 5 tot 25 jaar met zowel verstandelijke als fysieke beperkingen. Het schooltje telt slechts 1 klas met een twintigtal leerlingen van alle leeftijden en alle soorten aandoeningen dooreen! Dit wordt begeleidt door drie Peruaanse leerkrachten maar niet allemaal hebben hiervoor de juiste opleiding gekregen. Onze hulp is hier onmisbaar geworden en ook jouw hulp zou hier meer dan welkom zijn!

Curahuasi, het stadje waar het project plaatsvindt, bevindt zich op 2u30 van de gekende stad Cusco, ver weg van al het toerisme. Het wordt bovendien ter plaatse geleidt door Stefanie die leerkracht is en op het project woont samen met haar Peruaanse echtgenoot en haar dochtertje. Je hebt ter plaatse dus nederlandstalige begeleiding maar woont tegelijkertijd ook tussen de locals waardoor je de Peruaanse cultuur van dichtbij zal leren kennen. Onze vrijwilligers zijn steeds heel enthousiast over hun ervaringen bij ons :) Stuur gerust een mailtje als je graag meer info ontvangt!

Groetjes,
Valerie
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Plaats reactie