Betaald werk in Zuid Amerika

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Ephona

Betaald werk in Zuid Amerika

Bericht door Ephona »

Hallo!

Ik vroeg mij af of het mogelijk en realistisch is om in Zuid Amerika een betaalde baan te krijgen?
Ik heb niet echt een voorkeur voor een land, het ideaalst zou zijn in de paardenwereld.
Op dit moment ben ik werkzaam op een stoeterij in Denemarken en vanaf November ga ik voor een jaar naar Nieuw Zeeland. Na Nieuw Zeeland wil ik graag door naar Zuid Amerika, maar daar wil ik graag langere tijd backpacken. Op den duur zullen de centjes opraken en zal ik dus wat moeten werken om weer wat te kunnen sparen.

Graag hoor ik jullie ervaringen!

Babeth
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Betaald werk in Zuid Amerika

Bericht door Tikva »

Niet realistisch ben wel eens backpackers tegen gekomen die tegen kost en inwoning achter de bar of in hostel werkten. Maar ben niet in argentinie geweest wat volgens mij echt een paardenland is. Je weet nooit wat je daar kunt regelen maar met werkvergunning zal wel lastig zijn dus denk dat je dan ook in natura betaald gaat krijgen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Tikva schreef:Niet realistisch ben wel eens backpackers tegen gekomen die tegen kost en inwoning achter de bar of in hostel werkten. Maar ben niet in argentinie geweest wat volgens mij echt een paardenland is. Je weet nooit wat je daar kunt regelen maar met werkvergunning zal wel lastig zijn dus denk dat je dan ook in natura betaald gaat krijgen.
In Argentinie wil je niet werken gezien de argentijnse peso niets waard is. Om daar te verblijven is het prima maar naar een andere munt eenheid wisselen wil je echt niet. Dus je moet iemand vinden die gek genoeg is om je in dollars te betalen, en dat zijn er niet veel.
Als je wilt sparen dan is Zuid Amerika niet het juiste continent. Zoals gezegs is werken voor kost en inwoning wel te doen maar de spaarpot goed vullen zal je niet snel lukken. Al is niets onmogenlijk ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je zou kunnen kijken of je werk voor een Nederlandse opdrachtgever kunt doen in Zuid-Amerika. Op die manier wordt je in Euro's betaalt en kun je langer blijven reizen. Ook dit zal niet gemakkelijk zijn, maar als je ergens handig in bent en misschien je talen spreekt is het ook niet onmogelijk.
Ephona

Bericht door Ephona »

Tegen kost en inwoning heb ik inderdaad heel wat kunnen vinden wat ik ook zeker eens wil doen daar. Ik zal eens kijken naar Nederlandse opdrachtgevers, dat is wel een goede tip!
ImperialPeru
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door ImperialPeru »

Eigenlijk is het niet moeilijk, ik ken enorm veel buitenlanders (Belgen, Nederlanders, Amerikanen) die werk hebben gevonden in Peru (voornamelijk in toeristische steden zoals Cusco/Arequipa). Dit kan door in een hostel te werken (zo zijn er verschillenden mooie en goede ketens!) voor gratis verblijf (soms ook maaltijd), maar ook gewoon een betaalde job vinden is niet zo moeilijk als je wat talen spreekt. Spaans is hier dan toch wel een must, en zeker ook Engels! Maar hoe meer talen, hoe beter en gemakkelijekr :) Ik kan je wel contacten doorgeven als je interesse hebt, zowel in de horeca als in scholen (secretariaat, les geven, toerisme, ...).
Ik hoorde ook dat het in Argentinië ook niet zo moeilijk is (toch in Buenos Aires niet).
Succes!
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
BowieR

Bericht door BowieR »

imperialPeru,

Ik heb een vraagje..
Ikzelf ben half spaans, dus kan overweg met die taal.
Ik werk nu in Belgie maar ben het hier beu, daarom zou ik graag tewerkgesteld worden kanten van zuid amerika.
Ik las dat je contacten hebt die zouden kunnen helpen?
Ik ben namelijk zeer geinteresseerd

Alvast bedankt
Plaats reactie