Budget Chili-Argentinie

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
MarjoleinRachid

Budget Chili-Argentinie

Bericht door MarjoleinRachid »

Hallo!

In 2015 gaan wij 2 maanden naar Chili (Patagonië) en Argentinië. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en ons meer kunnen vertellen over kosten? Waar moeten we rekening mee houden, wat raad je ons aan om als budget mee te nemen, heb je tips? We horen het graag!

Groetjes
Erik
Site Admin

Re: Budget Chili-Argentinie

Bericht door Erik »

Ik verwacht dat je moet rekenen op een bedrag van €50,- per persoon per dag. Dit zou dan alles moeten omvatten behalve de vliegtickets. Maar wanneer je langer gaat en meer budget leeft zou je rond de €1.000,- per maand moeten kunnen rondkomen (volgens sommige sites).
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Argentinie lukte ons voor €35 pp per dag. En we waren niet super budget. Dit was uiteraard wel met de wisselkoers op de zwarte markt. Voor Chile heb je eerder €50 nodig.
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Ik hoorde eind vorig jaar van iemand die naar Patagonie geweest was dat hij spijt had niet meer contante euro's bij zich te hebben. Contante euro's wissselen scheen koerstechnisch heel voordelig uit te komen.
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Dollars is populairder, maar euros werken ook. Inderdaad veel cash meenemen om op de zwarte markt te wisselen. Dit loont enorm in Argentinie
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Voor Argentinië dollars pinnen (50 of 100$ biljetten). Je kan op de zwarte markt op dit moment in Buenos Aires ongeveer 15 pesos voor een dollar krijgen (ik hoor verschillende verhalen, normale koers is 9 of zoiets). Zelf kreeg ik 14,5 pesos omdat ik 20$ biljetten had. 15 of 9 is dus nogal een groot verschil en maakt alles goedkoop. Een voorbeeld in Patagonië: 2 nachten hostel inc ontbijt, een gletsjertrekking (inc entree van Nationaal park) kostten mij ongeveer 90 euro. Een pizza halen kun je aan 6 euro denken inclusief drinken. El Chalten is dan weer wat goedkoper. Een hostel voor €8 per nacht, je koopt lunch (€3 pp) in en je kookt zelf (€3 pp) en je kunt de hele dag gewoon hiken. Water kost geloof ik €0,40 per fles. Alles is gebaseerd op mijn rate, dus afhankelijk van wat je zelf kunt vinden wordt het duurder of goedkoper.

Ik zit nu net in Chileens Patagonië en dat is stukken duurder. Water kost €1,50, busritten zijn duur en overnachten in Torres del Paine inc. Eten zo'n 100 euro per nacht in hut, 80 euro in tent of veel minder in tent die je zelf meeneemt, maar dan moet je alsnog duur eten kopen. Mijn hostel in Puerto Natales is zo basic als maar kan en kost €12 per nacht. Een steak met patat kost ongeveer €10.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
MarjoleinRachid

Bericht door MarjoleinRachid »

Dank voor de reacties!!

Ook overnachting tips toevallig??
Plaats reactie