'Strafblad' opvragen in Australië (WA)
'Strafblad' opvragen in Australië (WA)
Hallo iedereen,
Ik ben 3 of 4 jaar geleden aangehouden in Perth voor wildplassen. Hiervoor moest ik eigenlijk voor de rechter kommen maar omdat het mijn laatste dag was in Australië ben ik natuurlijk nooit kommen opdagen, dus weet ik niet als ik een boete heb gekregen of misschien zelfs erger... Nu wil ik terug naar Australië en ik vroeg me af of ik vanuit Nederland kan na gaan als ik een straf heb gekregen om verrassingen bij de grens te voorkomen. Toen ik was aangehouden had ik mij Australische adres opgegeven dus ik heb nooit thuis een boete kunnen ontvangen...
Alvast bedankt voor alle hulp
Ik ben 3 of 4 jaar geleden aangehouden in Perth voor wildplassen. Hiervoor moest ik eigenlijk voor de rechter kommen maar omdat het mijn laatste dag was in Australië ben ik natuurlijk nooit kommen opdagen, dus weet ik niet als ik een boete heb gekregen of misschien zelfs erger... Nu wil ik terug naar Australië en ik vroeg me af of ik vanuit Nederland kan na gaan als ik een straf heb gekregen om verrassingen bij de grens te voorkomen. Toen ik was aangehouden had ik mij Australische adres opgegeven dus ik heb nooit thuis een boete kunnen ontvangen...
Alvast bedankt voor alle hulp
Re: 'Strafblad' opvragen in Australië (WA)
Als jij (of je advocaat namens jou) nooit voor de rechter is verschenen ben dus niet veroordeeld en heb je ook geen strafblad.
De kans is heel erg klein dat je voor zoiets een probleem krijgt aan de grens. In het allerergste geval dien je de boete als nog te betalen.
De kans is heel erg klein dat je voor zoiets een probleem krijgt aan de grens. In het allerergste geval dien je de boete als nog te betalen.
Kun je in Australië niet veroordeeld worden bij verstek?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Mocht je er achter willen komen of je een veroordeling hebt, kun je een national police check doen bij de Australian Federal Police (AFP), zie: http://www.afp.gov.au/en/what-we-do/pol ... hecks.aspx
Succes ermee!
Mocht je er achter willen komen of je een veroordeling hebt, kun je een national police check doen bij de Australian Federal Police (AFP), zie: http://www.afp.gov.au/en/what-we-do/pol ... hecks.aspx
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Hier zijn ze zover ik weet behoorlijk streng op in Australie, je visumaanvraag zullen ze wel goedkeuren(daar controleren ze bijna niet bij Europees burgers, en controleren ze alles op paspoortnummer) maar wanneer je het land in wilt zullen ze waarschijnlijk klaar staan om een boete te innen met nogal wat "rente" of als je geluk hebt mag je alsnog voorkomen. Helaas ben je in hun ogen "er van door gegaan" en zullen ze je waarschijnlijk opsluiten (of borgsom) totdat je moet voorkomen.
Niet verschijnen betekent zeker niet niet veroordeeld. Dat zou wel heel makkelijk zijn. Meteen opsluiten lijkt mij niet, maar je hebt wel kans om de boete alsnog te krijgen, inclusief incasso tot een bepaald maximum. Check idd de website die Kimp geeft.
Als jij (of je advocaat) niet voor de rechter verchijnt mag hij je niet veroordelen gezien jij je niet hebt kunnen verdedigen. Er zal wel een verzoek tot arrestatie uitgaan om je als nog voor de rechter te krijgen.
De vraag is of de politie daadwerkelijk de moeite neemt om je als nog te arresteren als je het land binnen komt.
Voor meer info en duidelijke uitleg over wetgeving in Oz:
http://www.legalaid.wa.gov.au/Informati ... harge.aspx
De vraag is of de politie daadwerkelijk de moeite neemt om je als nog te arresteren als je het land binnen komt.
Voor meer info en duidelijke uitleg over wetgeving in Oz:
http://www.legalaid.wa.gov.au/Informati ... harge.aspx