Hoe veel tijd bij Lake Titicaca?
Hoe veel tijd bij Lake Titicaca?
Hola!
Min vriend en ik willen graag een accommodatie vooruit boeken na ons bezoek aan Lake Titicaca aan de Peruaanse kant. Maar we vinden het erg lastig in te schatten hoeveel tijd je daar nodig hebt om de hoogtepunten te bezoeken. Tevens vragen we ons af of Puno de moeite waard is?
Heeft iemand ervaring/tips?
Groetjes
Min vriend en ik willen graag een accommodatie vooruit boeken na ons bezoek aan Lake Titicaca aan de Peruaanse kant. Maar we vinden het erg lastig in te schatten hoeveel tijd je daar nodig hebt om de hoogtepunten te bezoeken. Tevens vragen we ons af of Puno de moeite waard is?
Heeft iemand ervaring/tips?
Groetjes
Re: Hoe veel tijd bij Lake Titicaca?
Als ik de verhalen van een vriend mag geloven is LT bij Puno echt niets aan en bij de kant van Bolivia wel oké. Moet ook eerlijk zeggen dat het er ook echt vreselijk lomp uitziet aangezien het heel erg nep en slecht 'geacteerd' is (zie video's op Youtube). Zelf ga ik er ook heen en zal ik er maar kort blijven. Altijd eigen smaak natuurlijk
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
2 a 3 dagen is voldoende. Het is mooi maar niet heel veel te beleven. Bezoek aan isla del sol voor een mooie wandeling (eventueel met overnachting).
Zowel Copacabana als Puno zijn zelf niet echt interessant.
Zowel Copacabana als Puno zijn zelf niet echt interessant.
Ik heb isla del sol vanuit copacabana bezocht, en heb er een nacht overnacht.
Ik ben van het noorden van het eiland naar het zuiden gelopen. Ik vond het geweldig: de landschappen, de ruïnes, de rust. De havenplaatjes zijn best druk/toeristisch (met name de zuidelijke) maar daarna waan je en echt in een andere wereld.
Ik ben van het noorden van het eiland naar het zuiden gelopen. Ik vond het geweldig: de landschappen, de ruïnes, de rust. De havenplaatjes zijn best druk/toeristisch (met name de zuidelijke) maar daarna waan je en echt in een andere wereld.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Hoi!
Wij zijn afgelopen zomer naar Peru geweest. Het titicacameer stond ook bij ons op de lijst, maar we vonden het niet heel bijzonder. Het is vooral 'je moet er geweest zijn als je in Peru bent'. In Puno is er weinig tot niks te beleven. Eten is er overigens wel goed te doen. In welke maand gaan jullie?? Wij waren er in augustus en zijn in Puno flink ziek geweest. Het was er ontzettend koud en we hadden ook een slecht hotel. We kunnen je dus wel wat afraden Als je er naartoe gaat heb je in principe aan één dag genoeg.
Veel plezier!
Wij zijn afgelopen zomer naar Peru geweest. Het titicacameer stond ook bij ons op de lijst, maar we vonden het niet heel bijzonder. Het is vooral 'je moet er geweest zijn als je in Peru bent'. In Puno is er weinig tot niks te beleven. Eten is er overigens wel goed te doen. In welke maand gaan jullie?? Wij waren er in augustus en zijn in Puno flink ziek geweest. Het was er ontzettend koud en we hadden ook een slecht hotel. We kunnen je dus wel wat afraden Als je er naartoe gaat heb je in principe aan één dag genoeg.
Veel plezier!
Ik heb er twee dagen doorgebracht. Eerste dag vanuit Puno naar de rieteilanden (vond het te gemaakt toeristisch) en daarna naar Amantani, zonsondergang vanaf de heuvel en overnachten bij een gastgezin. Dag erna naar Taquile en daar een wandeling gemaakt en geluncht. Vond het opzich wel de moeite waard. Wel even zoeken naar een touroperator die de gastgezinnen en eilanders goed behandeld.
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
3 dagen is net iets te veel, twee dagen is perfect!
Mensen die maar 1 dag gaan zijn vaak teleurgesteld, omdat ze dan vooral het eiland Uros bezoeken (het meest artificiële). Tijdens de tweedaagse uitstap verblijf je in een lokaal gezin waardoor je de gewoonten en cultuur van heel dichtbij kan meemaken. Voor de overnachting maak je ook een wandeling naar de top van het eiland Amantaní waar je een erg mooie zonsondergang kan bewonderen. De tweede dag bezoek je het eiland Taquile waar je unieke uitzichten hebt over het meer.. (of zo gaat het toch tenminste bij de excursies die wij aanbieden!) In mijn ogen toch wel een must en de moeite waard! Groetjes
Mensen die maar 1 dag gaan zijn vaak teleurgesteld, omdat ze dan vooral het eiland Uros bezoeken (het meest artificiële). Tijdens de tweedaagse uitstap verblijf je in een lokaal gezin waardoor je de gewoonten en cultuur van heel dichtbij kan meemaken. Voor de overnachting maak je ook een wandeling naar de top van het eiland Amantaní waar je een erg mooie zonsondergang kan bewonderen. De tweede dag bezoek je het eiland Taquile waar je unieke uitzichten hebt over het meer.. (of zo gaat het toch tenminste bij de excursies die wij aanbieden!) In mijn ogen toch wel een must en de moeite waard! Groetjes
Valérie - Imperial Peru Travel Agency
Http://www.i-peru-travel-tours.com
Http://www.i-peru-travel-tours.com
-
- Reisexpert
Smaken verschillen maar wij vonden copacabana leuk. Bleven er drie nachten en ook twee nachten op isla del sol. Op een dag ervaar je isla del sol niet echt. De mooiste zonsopgang en ondergang zagen we op isla del sol. Noorden is minder toeristisch dan zuiden van het eiland
Ik zat in het midden, en daar waren helemaal geen toeristen (Maar de zonsondergang viel ook een beetje tegen. Iets met regen...)zaratoestra schreef:De mooiste zonsopgang en ondergang zagen we op isla del sol. Noorden is minder toeristisch dan zuiden van het eiland
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie