Tips, planning drie maanden Zuid Amerika
-
Tips, planning drie maanden Zuid Amerika
Dag allemaal,
graag wil ik rond december dit jaar, voor drie maanden naar Zuid Amerika gaan. De landen Colombia, Peru, Bolivia en Argentinië spreken mij aan. De valkuil die ik heb, en met mij vele andere, is te veel in te weinig tijd willen zien.
Wil kan en wil er met me mee denken, alle inspiratie en ideeën zijn welkom!
graag wil ik rond december dit jaar, voor drie maanden naar Zuid Amerika gaan. De landen Colombia, Peru, Bolivia en Argentinië spreken mij aan. De valkuil die ik heb, en met mij vele andere, is te veel in te weinig tijd willen zien.
Wil kan en wil er met me mee denken, alle inspiratie en ideeën zijn welkom!
Re: Tips, planning drie maanden Zuid Amerika
Hey, ik wil wel met je meedenken, en met mezelf aangezien ik ook nog mn reis aan het plannen ben
Voordat ik dingen vertel die je misschien al weet, hoeveel reis ervaring heb je al? En wil je gaan backpacken en met openbaar vervoer reizen, of heb je een ander soort reis in gedachten?
Gr. Michiel
Voordat ik dingen vertel die je misschien al weet, hoeveel reis ervaring heb je al? En wil je gaan backpacken en met openbaar vervoer reizen, of heb je een ander soort reis in gedachten?
Gr. Michiel
-
Leuk, michiel! Welke reisplannen heb jij?
Zelf heb ik ervaring met backpacken door (stukje) Australië, Zuid Afrika en omliggende landen, Egypte, Borneo, Indonesië en midden Amerika. Reis het liefste lokaal, en als het niet anders kan met een toeriste shuttle. De afstanden in zuid amerika zijn enorm, dus wellicht ergens een binnenlandse vlucht. Bij voorkeur in hotels (of home stay), vind het leuk om ervaringen uit te wisselen en mensen te ontmoeten. Veder ben ik erg actief en ondernemend, tegen een wat zwaardere hike zeg ik geen nee. In zuid chilli schijnt een fantastische hike te zijn, weet alleen niet of die in dit reisje gaat passen....
Heb jij ervaring met backpacken door zuid Amerika?
Zelf heb ik ervaring met backpacken door (stukje) Australië, Zuid Afrika en omliggende landen, Egypte, Borneo, Indonesië en midden Amerika. Reis het liefste lokaal, en als het niet anders kan met een toeriste shuttle. De afstanden in zuid amerika zijn enorm, dus wellicht ergens een binnenlandse vlucht. Bij voorkeur in hotels (of home stay), vind het leuk om ervaringen uit te wisselen en mensen te ontmoeten. Veder ben ik erg actief en ondernemend, tegen een wat zwaardere hike zeg ik geen nee. In zuid chilli schijnt een fantastische hike te zijn, weet alleen niet of die in dit reisje gaat passen....
Je bedoelt de 5-daagse trekking van Torres del Paine?loesengelen schreef:Leuk, michiel! Welke reisplannen heb jij?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
Torres del Paine
Wow, dat is een lijstje om jaloers op te zijn. Geen onervaren reiziger dusloesengelen schreef:Leuk, michiel! Welke reisplannen heb jij?
Mijn backpack ervaring bestaat 'slechts' uit 3 maanden Australie, na m'n afstuderen.
Ik had al plannen om mijn reis voort te zetten in Brazilie, maar toen kwam het echte leven even tussendoor. Baan, huis, je kent het wel.
Nu moet die reis er dan toch van komen. Het plan is om in 2 maanden tijd van Rio naar Lima te reizen, via Bolivia.
Ik twijfel nog over Argentinie en Chili, maar dan trap ik waarschijnlijk in de bekende valkuil.
Fysieke inspanning ga ik ook niet uit de weg, aan het zwembad liggen kan altijd nog. De Inca Trail staat sowieso op de planning.
Torres del paine ziet er ook supermooi uit, maar ligt helaas uit de route.
Als je nog meer interessante hikes weet mag je die rustig hier delen
Ik heb tot nu toe vooral ideeen opgedaan voor Brazilie, dus daar heb je niet veel aan.
Een Braziliaanse vriendin van me noemde wel een aantal plaatsen in andere landen:
Colombia:
Bogota
Medelin
Cartagena
San Andres Island
Providencia's Island
Peru:
Lima
Cusco
Chili:
Santiago
Valparaiso / Vina del Mar
Atacama (Salar de Uyuni)
Argentinie:
Mendonza
Cordoba
Buenos Aires
Geen garantie dat al deze plaatsen inderdaad de moeite waard zijn, maar ik deel ze toch maar even.
Verder wil ik de Nazca lines wel vanuit de lucht bekijken.
Van 't weekend ga ik mn Lonely Planet South America maar eens doorbladeren. Ik laat hier nog wel een berichtje achter als ik iets interessants tegen kom.
Salar de Uyuni ligt in Bolivia en is een zoutvlakte. Atacama is een woestijn in het noorden van Chili.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
baie dankie! Ik ga eens opzoeken wat het allemaal is. Verder ben ik me ook aan het inlezen, voorpret van de reis alsook bekende van het reizen gevraagd voor tips. Idem hier, als ik nog interessante tips heb zal ik ze posten.
Wanneer ben jij van plan te gaan?
ps. in mijn eerdere bericht, bedoelde ik hoStels en geen hotels
Wanneer ben jij van plan te gaan?
ps. in mijn eerdere bericht, bedoelde ik hoStels en geen hotels
Ik denk februari. Duurt helaas nog even, maar ik heb wel alle tijd om mn Spaans te oefenen
Ik dacht al, 3 maanden in hotels, dan moet je een aardig budget hebben.
Ik dacht al, 3 maanden in hotels, dan moet je een aardig budget hebben.