Compilatie filmpje Salar de Uyuni trip 2014

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Compilatie filmpje Salar de Uyuni trip 2014

Bericht door dannydekoning »

Net terug van een prachtige reis. Zie hier een compilatie filmpje van onze Salar de Uyuni trip.

https://www.youtube.com/watch?v=k4f_HrOkXMs
Erik
Site Admin

Re: Compilatie filmpje Salar de Uyuni trip 2014

Bericht door Erik »

Video is niet beschikbaar in je land.
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Zure auteursrechten ;) Bedankt voor het melden!
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Helaas niet de gewenste muziek onder het filmpje vanwege de auteursrechten :( maar zie hier een compilatie van onze Salar de Uyuni trip met prachtige auteursrechtvrije muziek ;)

http://youtu.be/5EoISQrkuV0
michiel

Bericht door michiel »

Coole video, daar ga ik ook zeker heen.

Hoeveel daagse trip was dit?
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

michiel schreef:Coole video, daar ga ik ook zeker heen.

Hoeveel daagse trip was dit?

Moet je zeker doen Michiel is echt super! Wij deden een trip van 3 dagen/2nachten, dit bieden de meeste touroperators aan. Je hebt ook vier dagen maar dan word je gewoon teruggebracht naar de bestemming van waar je vandaan kwam. Wij hebben de trip gedaan van San Pedro naar Uyuni.
michiel

Bericht door michiel »

Klinkt goed, 3 dagen, 2 nachten it is!

Nog even een algemeen vraagje, met welk(e) vervoersmiddel(len) hebben jullie gereisd (bus/trein/?).
En heb je dit ter plekke geregeld, of vooraf geboekt?

Ik twijfel een beetje over hoeveel ik vooraf moet boeken. Bij mijn vorige reis (Australie) had ik niks vooraf geregeld, maar daar spraken ze geen Spaans ;)
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Leuk om te zien! Ik heb deze trip in 2007 gedaan. Alle herinneringen komen weer boven.
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

michiel schreef:Klinkt goed, 3 dagen, 2 nachten it is!

Nog even een algemeen vraagje, met welk(e) vervoersmiddel(len) hebben jullie gereisd (bus/trein/?).
En heb je dit ter plekke geregeld, of vooraf geboekt?

Ik twijfel een beetje over hoeveel ik vooraf moet boeken. Bij mijn vorige reis (Australie) had ik niks vooraf geregeld, maar daar spraken ze geen Spaans ;)

Hoi Michiel,

Wij hebben bijna niets van te voren geboekt (alleen tickets voor MP en de treinreis naar aguas calientes). Maar ook dit kan je allemaal heel eenvoudig in Cuzco regelen. Hostel/hotel konden wij altijd wel een dag van te voren boeken via tripadvisor of booking.com. Hebben alleen in San Pedro (chile) drie nachten in een tent geslapen omdat hier bijna alles volgeboekt was (wij waren er toen de Chilenen ook vakantie hadden). Was ook wel weer een aparte ervaring omdat het snachts -15 was. Als je geen spaans spreekt (zoals wij) is het soms wel is lastig maar in handgebaren spaans waren we heel goed dus daar kom je ook heel ver mee ;)

Wij hebben een paar binnenlandse vluchten geboekt waaronder (Sucre - La paz 50 euro p.p). Daarnaast veel busreizen en een hele leuk treinreis (de treinbus, zie foto). Dit is een een oude bus die op een treinrails rijdt. Deze gaat twee maal per week (dinsdag en donderdag) vanaf Potosi naar Sucre. Veel reizigers en ook Bolivianen weten niet van het bestaan af. Zo vertelde onze taxichaffeur dat er geen trein ging, maar wij lieten ons toch maar afzetten voor het treinstation. Om 7:00 uur is de kaartverkoop bij het treinstation (je kan deze niet van te voren boeken). Om acht uur vertrekt de de trein en rond 15:00 kom je aan in Sucre. Is een mooie reis door de bergen. Zeker de moeite waard!

Afbeelding
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Cool. Is het aanbod van de Uyuni trip ook net zo goed in San Pedro als in Uyuni zelf?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Jep dat kan zeker! Wij kwamen soms tegenliggers tegen die hun trip begonnen vanuit Uyuni.
michiel

Bericht door michiel »

Bedankt Danny voor je uitgebreide reactie!

Ik spreek ook geen Spaans, dus ik ben blij om te horen dat het evengoed best mogelijk is overnachtingen en vervoer daar te regelen. Zijn er nog busmaatschappijen/tour operators die je kunt aanraden (en kun je die ook online boeken)? De treisbus lijkt me in ieder geval wel een ervaring op zich, goede tip!

Hoop wel dat het minder koud is als ik ga, moet niet denken aan -15 :N
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

michiel schreef:Bedankt Danny voor je uitgebreide reactie!

Ik spreek ook geen Spaans, dus ik ben blij om te horen dat het evengoed best mogelijk is overnachtingen en vervoer daar te regelen. Zijn er nog busmaatschappijen/tour operators die je kunt aanraden (en kun je die ook online boeken)? De treisbus lijkt me in ieder geval wel een ervaring op zich, goede tip!

Hoop wel dat het minder koud is als ik ga, moet niet denken aan -15 :N
De namen van de tour operators en busmaatschappijen weet ik niet meer. In Potosi hebben we een mijn-trip gedaan. Dit hebben we geboekt bij ex mijnwerkers. Dit was wel een indrukwekkende trip.
Vanaf Copacabana naar Cuzco (Rond de 12 uur) hebben we een luxe nachtbus geboekt. Dit is zeker aan te raden. Je betaald misschien iets meer maar dan heb je wel wat meer ruimte (Je kan echt helemaal liggen in de stoelen).
ShairaLeila

Bericht door ShairaLeila »

Leuk filmpje! Krijg nu helemaal zin in mijn reis
Plaats reactie