Het Australië kletstopic
Re: Het Australië kletstopic
Ja bart, ik heb nu alle hoogtepunten wel gehad. Noord, oost, zuid, west en midden. Perth naar Darwin moet je zeker doen. Ik vond het een geweldige trip! Mijn laatste 2 maanden staan in het teken van afscheid nemen. Ik zit nu weer in Melbourne waar ik nog een keer een werkvakantie ga doen met mensen met en verstandelijke beperking en zit weer bij mijn workaway gezinnetje! Zeker een site wat goed voor jou zou zij aangezien je niet mag werken. Heb door deze site vele leuke mensen leren kennen en gratis in de grote steden gewoond. Ik ga na melbourne terug naar toowoomba waar ik al een maand heb gewoond om daar afscheid te nemen en dan van Brisbane naar Sydney roadtrippen en afsluiten in sydney... Heeel veel plezier bart!
Bedankt voor je reactie Michelle.
23 december t/m 1 januari zit ik in the original backpackers hostel in Sydney!
23 december t/m 1 januari zit ik in the original backpackers hostel in Sydney!
Michelle:
De Kimberly's kijk ik naar uit. Daar ben ik dus nog niet geweest. Dus Perth naar Darwin staat hoog op mijn lijstje. Ik moet wel zeggen dat ik in 2008 wel al een stuk boven perth ben geweest: Tot aan Monkey Mia. En dat vond ik al heel erg gaaf! 26 en 30 graden beetje fris... Daar heb ik ook zin in. Ik kan niet wachten, maar het is toch echt pas in december. Maar jij zit er nog 1,5 jaar, dus wie weet kom ik je nog een keer tegen!
Travel23:
Misschien een alternatief voor het geval dat je niets kunt vinden:
Katoomba ligt op 2,5 uur treinen van Sydney. Ligt praktisch in de Blue mountains, dus is een mooie plek. Zelf ben ik daar in hostel "The Flying Fox" verbleven. Gezellige plek. Heb net even gekeken naar de kosten en beschikbaarheid. vanaf 22 december 10 nachten kost 350 dollar, en is nog vrij. Moet je denk ik wel met oud op nieuw de nacht door tot de eerst volgende trein
Rebec:
Ik kende wel WWOOF, maar Workaway kende ik nog niet. Ik heb de site gevonden en dat ziet er veelbelovend uit! Dank voor de tip!! Verder zit het er dus bijna op voor je. Hoe voelt dat? Heb je zin om naar huis te gaan?
De Kimberly's kijk ik naar uit. Daar ben ik dus nog niet geweest. Dus Perth naar Darwin staat hoog op mijn lijstje. Ik moet wel zeggen dat ik in 2008 wel al een stuk boven perth ben geweest: Tot aan Monkey Mia. En dat vond ik al heel erg gaaf! 26 en 30 graden beetje fris... Daar heb ik ook zin in. Ik kan niet wachten, maar het is toch echt pas in december. Maar jij zit er nog 1,5 jaar, dus wie weet kom ik je nog een keer tegen!
Travel23:
Misschien een alternatief voor het geval dat je niets kunt vinden:
Katoomba ligt op 2,5 uur treinen van Sydney. Ligt praktisch in de Blue mountains, dus is een mooie plek. Zelf ben ik daar in hostel "The Flying Fox" verbleven. Gezellige plek. Heb net even gekeken naar de kosten en beschikbaarheid. vanaf 22 december 10 nachten kost 350 dollar, en is nog vrij. Moet je denk ik wel met oud op nieuw de nacht door tot de eerst volgende trein
Rebec:
Ik kende wel WWOOF, maar Workaway kende ik nog niet. Ik heb de site gevonden en dat ziet er veelbelovend uit! Dank voor de tip!! Verder zit het er dus bijna op voor je. Hoe voelt dat? Heb je zin om naar huis te gaan?
- Michelle89
- Reisexpert
Oef, in december in de Kimberleys is toch wel een hele onderneming. Veel wegen zijn overspoeld en het is blóedheet. Vaak rond de 45 graden met een hoge luchtvochtigheid. Alle locals hier vluchten dan ook naar het zuiden. Ik zelf ook, ik ben hier over 2,5 maand klaar met werken en dan ga ik weg (uit dit gehucht ).
Ow, nee ik bedoel dat mijn reis naar Australia in December begint. Ik hoef niet meteen naar het heetste gedeelte van het land
- Michelle89
- Reisexpert
Ah oke, gelukkig maar! Zou zonde zijn als je hierheen komt en de wegen en mooie plekken zijn dicht.
Het is heel dubbel! Ik heb enorm veel zin om iedereen te zien maar ik ben echt van diy land gaan houden en zal het enorm missen! Het ligt helaas ook niet om de hoek van nederland!
Rebec: Ik ken dat gevoel nog wel van een vorige keer. Inderdaad een dubbel gevoel.
~~
Iemand nog wakker in Australië? En wat houd je zo bezig nu?
Ik kan niet wachten tot ik zelf zo 's avonds in het hostel een kaartje kan leggen of zo.
~~
Iemand nog wakker in Australië? En wat houd je zo bezig nu?
Ik kan niet wachten tot ik zelf zo 's avonds in het hostel een kaartje kan leggen of zo.
- Michelle89
- Reisexpert
Ik ben nog wakker, ben tv aan het kijken op mn kamer... zoals de meeste avonden hier.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
australië ligt zeker niet om de hoek... daarom was het ook superleuk om mijn Australische huisgenootje in Kopenhagen op te zoeken tijdens haar scandinavie reisje! Hadden elkaar al dik 2 jaar niet gezien! hopelijk duurt het niet weer 2 jaar haha
Zo even heel het kletstopic doorgelezen, wat heerlijk om al jullie ervaringen te lezen!!
En wat een geweldige site/forum is dit!
Ik ben nog vrij nieuw hier op het forum dus zal me even voorstellen, ik ben bas 25 jaar en woonachtig in het gezellige Brabant.
Ik ben van plan om binnen nu en anderhalf jaar te vertrekken naar Australië voor minimaal een jaar.
De eerste stap is al genomen, ik heb mijn huurhuis opgezegd en ben weer bij mijn ouders gaan wonen om zo maximaal te kunnen sparen!
Lonely planet is gekocht dus de voorpret kan beginnen, dat de tijd maar heel snel gaat.
En wat een geweldige site/forum is dit!
Ik ben nog vrij nieuw hier op het forum dus zal me even voorstellen, ik ben bas 25 jaar en woonachtig in het gezellige Brabant.
Ik ben van plan om binnen nu en anderhalf jaar te vertrekken naar Australië voor minimaal een jaar.
De eerste stap is al genomen, ik heb mijn huurhuis opgezegd en ben weer bij mijn ouders gaan wonen om zo maximaal te kunnen sparen!
Lonely planet is gekocht dus de voorpret kan beginnen, dat de tijd maar heel snel gaat.
Van harte welkom! En wat een heerlijk vooruitzicht, Bas! Veel succes met sparen en mocht je hulp nodig hebben wat routes, sights e.d. betreft, dan weet je ons te vinden
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Sparen gaat helemaal goed komen, heb weinig vaste lasten en heb een fulltime baan en in het weekend nog een extra baantje dus dat komt helemaal goed!
Kwa route wil ik niet al te veel vast leggen, want hoe ik het hier allemaal lees schat ik de kans heel groot dat ik wel 2 jaar down under blijf.
Dus meer dan genoeg tijd om alles te zien, en als het me ergens heel goed bevalt langer te blijven hangen.
Ben alleen nog aan het twijfelen of ik met een organisatie ga of alleen.
Maar heb nog tijd genoeg om hier over na te denken.
Wat is een reëel bedrag voor een jaar down under?
Uiteraard wil ik daar tussendoor ook werken om echt het Aussie leven te ervaren.
Kwa route wil ik niet al te veel vast leggen, want hoe ik het hier allemaal lees schat ik de kans heel groot dat ik wel 2 jaar down under blijf.
Dus meer dan genoeg tijd om alles te zien, en als het me ergens heel goed bevalt langer te blijven hangen.
Ben alleen nog aan het twijfelen of ik met een organisatie ga of alleen.
Maar heb nog tijd genoeg om hier over na te denken.
Wat is een reëel bedrag voor een jaar down under?
Uiteraard wil ik daar tussendoor ook werken om echt het Aussie leven te ervaren.
Morgen over precies 4 maanden zit ik in Australië!!!!
Oud&Nieuw in Sydney, ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat is
Daarna lekker rond reizen en mooie avonturen beleven, en vooral veel, heel veel zien!!
Oud&Nieuw in Sydney, ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat is
Daarna lekker rond reizen en mooie avonturen beleven, en vooral veel, heel veel zien!!
Wat gaaf! Hoe lang ga je naar Australië en weet je al wat je zo ongeveer wilt zien?