eerste keer backpacken Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
malou1993

eerste keer backpacken Indonesië

Bericht door malou1993 »

Hey!

Aankomende zomer ga ik voor het eerst twee maanden door Indonesië backpacken in mijn eentje. Zero ervaring hiermee en zelfs in Europa niet erg veel gezien, maar ik kijk er enorm naar uit om Indonesië te verkennen. Ik ga in juli en augustus, maar vind het moeilijk om een route te bepalen, omdat ik graag de tijd wil nemen voor wat ik wil zien (cultuur, natuur, alles wat Indonesië prachtig maakt). Ik zou het erg graag op een goede beginnersroute willen gooien (ik hoorde dat Bali een goed 'beginnerseiland' is) en zo goed mogelijk voorbereid te zijn wanneer ik ga. Vanwege mijn geringe ervaring zou ik erg dankbaar zijn voor handige tips en eventuele noodzakelijke do's en don'ts, ik kan alle hulp bijzonder goed gebruiken :)

Groetjes!
Jenny
Reisexpert

Re: eerste keer backpacken Indonesië

Bericht door Jenny »

Heb je al eens naar routes gekeken op dit forum en andere fora?

De meeste mensen die voor de eerste keer naar Indonesie gaan kiezen voor een start in Jakarta, reizen over Java door naar Bali, en als ze tijd over hebben bezoeken ze Lombok en de Gili-eilanden. Eventueel kun je de reis afsluiten met een boottocht naar Flores/de Komodovaranen met Perama Tours.

Je hebt dan een hoop cultuur (Yogya, Bali), vulkanen (Bromo, Ijen, Rinajni), strand (Pangadaran, Bali, Gili), duiken/snorkelen (Bali, Gili), jungle (Pangadaran) enz.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bt123

Bericht door bt123 »

Weet iemand wat een beetje een goede backpack is? Vind het best veel geld. Wil dus niet zomaar een backpack kopen. Maar weet ff niet waar ik het moet zoeken. 0_0
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ga naar een buitensportzaak als de Bever, Perry Sport of de Zwerfkei. Pas verschillende tassen (ook met gewicht) en kijk welke het lekkerste zit.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hier zou je ook nog even kunnen inlezen waar je op moet letten: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si589.html
Plaats reactie