Sulawesi > Filipijnen
-
Sulawesi > Filipijnen
Hoi allemaal! Wij gaan reizen in Sulawesi, van zuid maar noord, om vervolgens over te steken naar de Filipijnen. Echter weten wij niet wat dan de beste en voordeligste optie zou zijn (vliegen, boot of pond)? Heeft iemand ervaring en/of goede tips?
Re: Sulawesi > Filipijnen
Vliegen lijkt mij het meest praktische. Via Bali, Jakarta of Kuala Lumpur. Als je op tijd boekt moet dat rond de 100-125 euro kunnen, enkele reis.
Ik heb vorig jaar naar deze route gekeken, andersom, van de Filipijnen naar Sulawesi. Er was geloof ik sprake van een verbinding tussen Bitung en Davao, maar Mindanao is niet overal even veilig. En: Filipijnse veerboten hebben niet de beste reputatie, dus ik zou zeker goede informatie proberen in te winnen.
Ik heb vorig jaar naar deze route gekeken, andersom, van de Filipijnen naar Sulawesi. Er was geloof ik sprake van een verbinding tussen Bitung en Davao, maar Mindanao is niet overal even veilig. En: Filipijnse veerboten hebben niet de beste reputatie, dus ik zou zeker goede informatie proberen in te winnen.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Re: Sulawesi > Filipijnen
Behalve de veiligheid, is de grensovergang over water niet altijd open voor toeristen. Ik zou daarom vliegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie