Beste forummers,
Volgend jaar willen wij weer naar Autsralie. Aantal dingen weet ik al wel, maar blijkt dat ik toch ook nog wel heleboel vragen heb. Hopelijk hebben jullie tips voor mij.
Een ding is zeker het wordt de westkust. We willen waarschijnlijk in mei of juni weg. Maar eigenlijk gewoon op moment dat het beste past bij dit gebied (wat natuurlijk in meerdere klimaatzones ligt dus ik loop een beetje vast).
We willen liefst Darwin Perth, maar als anderom logischer is in voorjaar ook prima natuurlijk. Zoals gezegd denk ik aan mei en juni en dan raden aantal mensen mij aan juist in Perth te beginnen zodat je daar voor winter zit? Klopt dat? En is juni voor Darwin/Kakadu en Kimberleys goede tijd? Of toch beter iets eerder of later?
We willen verder Perth-Broome wrs met huurauto gaan doen en Broome-Darwin met bus en/of tours. Aangezien het al weer 10 jaar geleden is dat ik voor het laatst in Oz was ben ik nogal geschrokken van prijzen van oa de tours. We willen vooral gaan slapen in hostels. Nu snap ik dat budget van heel veel factoren afhangt, maar heeft iemand idee wat je per week (we gaan 2 maanden) nodig hebt voor vervoer, accomodatie, eten enz enz? Wat houden jullie als richtbudget aan?
Hoor het graag of iemand tips heeft qua reisperiode (en van noord naar zuid of andersom) of ideeen over budget. Want ondanks dat weer natuurlijk altijd anders kan zijn dan normaal in een periode willen we toch effe slimme keuze maken in wanneer we vertrekken en waarvandaan.
Goodday!
Sandra
darwin perth of perth darwin, reistijd en budget
- Kims
- Reisexpert
Re: darwin perth of perth darwin, reistijd en budget
G'day,
Qua tijd van het jaar maakt het niet veel uit welke kant je opreist. Het is winter dus in Perth koud en waarschijnlijk stormachtig en in het Noorden mooi en mild omdat het droge seizoen dan is begonnen. Als jullie de Gibb River Road willen doen, is die zeer waarschijnlijk open in mei, meestal vanaf april al ligt het natuurlijk aan de regenval.
Er zijn verschillende posts over deze route en mogelijkheden geschreven. Als je even zoekt, vind je ze zo. En onder reisinformatie is ook het een en ander te vinden.
De prijzen voor toers en autohuur liggen inderdaad hoog. Daar ontkom je niet aan mits je meelift met backpackers en kosten deelt.
Ik zou lekker gaan kamperen op jullie route. Het gaat om de natuurplekken en daar kun je over het algemeen alleen verblijven door te kamperen. Er zijn geen hostels in national parks. Scheelt ook in kosten.
Succes ermee!
Qua tijd van het jaar maakt het niet veel uit welke kant je opreist. Het is winter dus in Perth koud en waarschijnlijk stormachtig en in het Noorden mooi en mild omdat het droge seizoen dan is begonnen. Als jullie de Gibb River Road willen doen, is die zeer waarschijnlijk open in mei, meestal vanaf april al ligt het natuurlijk aan de regenval.
Er zijn verschillende posts over deze route en mogelijkheden geschreven. Als je even zoekt, vind je ze zo. En onder reisinformatie is ook het een en ander te vinden.
De prijzen voor toers en autohuur liggen inderdaad hoog. Daar ontkom je niet aan mits je meelift met backpackers en kosten deelt.
Ik zou lekker gaan kamperen op jullie route. Het gaat om de natuurplekken en daar kun je over het algemeen alleen verblijven door te kamperen. Er zijn geen hostels in national parks. Scheelt ook in kosten.
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!