Interrailen oost europa

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
marll

Interrailen oost europa

Bericht door marll »

Hallo,

Ik wil aan het einde van de zomer gaan interrailen in oost europa. De landen die ik wil bezoeken zijn: Turkije daar wil ik heen vliegen en vanuit daar beginnen, bulgarije, roemeniën, hongarije, slowakije, polen, tsjechië, oostenrijk, slovenië, kroatie, bosnië en eindige in servië en vanuit daar terug vliegen. Ik heb een aantal steden al die ik graag wil bezoeken nu was mijn vraag wat nou echte aanraders zijn in die landen. Ik ben van plan tussen de 6 á 8 weken weg te blijven. Ik zie op verschillende site's dat losse kaartjes goedkoper is als interrailen wat is het verstandigste om te doen?
Groetjes
menasil
Reisexpert

Re: Interrailen oost europa

Bericht door menasil »

Aangezien je de langste stukken al per vliegtuig doet, verwacht ik dat je goedkoper uit bent door vervoer ter plaatste te regelen. Zeker omdat in sommige gevallen de bus goedkoper is dan de trein of de bus het enige vervoersmiddel is. In Polen loont een interrailpas niet echt. Het busvervoer is daar goedkoop, je hebt goedkope treinen en voor de dure treinen moet je de reservering sowieso zelf betalen want die zit niet in je pas.

Je hebt bovendien alleen een interrailpas voor 1 maand voor 30 landen en dus niet voor 6 weken of 8 weken.
Brasov
Wereldreiziger

Bericht door Brasov »

Hoi,

Losse kaartjes is inderdaad veel goedkoper dan een interrailpas in jouw geval.

Wel kan je denken aan een Balkan Flexi Pass. Vele malen goedkoper dan een interrailpas en werkt verder precies hetzelfde. Alleen geldig in deze landen: http://www.raileurope.com/rail-tickets- ... index.html. Kosten vind je hier (aan te schaffen op treinstations):http://www.zeleznicesrbije.com/active/e ... a_v01.html.

In de landen die je noemt (ben zelf nooit echt in Oostenrijk geweest) vind ik Istanbul, Brasov en omgeving, Boedapest, Krakau en Auschwitz, Praag, Cesky Krumlov, de Skocjan grotten nabij Divaca, Dubrovnik, de Adriatische kust en Sarajevo echte musts (ook al is een aantal hiervan wel heel erg toeristisch). Zijn nog een hoop mooie steden en gebieden maar dit vind ik wel de hoogtepunten. Verder zou ik, omdat je zo lang reist, een paar stranddagen inplannen zowel aan de Zwarte Zee (Varna en Costinesti hebben mooie stranden en er is ook wat te beleven) als aan de Adriatische Zee (vele eilandjes met mooie stranden). En als je er van houdt kan je meerdaagse trektochten door o.a. de Roemeense bergen doen.

Groet,
Daan
Ssstefanie

Bericht door Ssstefanie »

Hoi allemaal,
Ik heb een gelijkaardige vraag. Ik plan ook een reis die richting uit. Maar wij zijn wel van plan om de heleroute met de trein af te leggen.
Dit is onze route ongeveer: brussel- wenen- bratislava- (budapest) - brasov- bukarest- sofia - thessaloniki - macedonie- beograd - ljubljana- brussel

Ik vroeg me dus af of losse kaartjes dan ook veel voordeliger zijn. Ik ben wel 26+ Op dit moment opteren we toch voor interrail omdat het toch een veiligheidsgevoel geeft dat je je ticket al hebt. Al komen er nog reserveringen bij.

Hopelikk kan iemand goede raad geven.

Groets!
S.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

IK kan dan maar 1 tip geven. Kaartje kopen bij de treinreiswinkel.

Zij weten of een los kaartje goedkoper is dan een interrail en zij kunnen ook al je reserveringen regelen
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Ssstefanie

Bericht door Ssstefanie »

goedkoopvliegenclub schreef:IK kan dan maar 1 tip geven. Kaartje kopen bij de treinreiswinkel.

Zij weten of een los kaartje goedkoper is dan een interrail en zij kunnen ook al je reserveringen regelen

Ik geloof dat we dat niet hebben in België. Bij de nmbs gaan ze niet echt hierop kunnen antwoorden vrees ik.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik denk dat de Nederlandse treinreiswinkel best wil leveren in België. Ik zou ze gewoon bellen of mailen . Je kan bij hun betalen met creditcard, dus geen probleem lijkt mij
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Plaats reactie