Dag allemaal,
Net een maandje terug na een prachtige reis naar Indonesië, kunnen wij de verleiding niet weerstaan om alvast na te denken over een nieuwe reis. Omdat Azië ons erg goed bevallen is, denken wij eraan om volgend jaar zo'n 4 á 5 weken naar Thailand te gaan.
Qua route kunnen we wel wat moois bedenken, maar de twijfel zit in het beste seizoen. Voor ons werk is april/ mei een perfecte periode om een lange reis te maken. Maar naar wat ik zo lees, zijn dit niet de beste maanden om naar Thailand te gaan. Omdat we in Thailand meer willen ondernemen dan alleen in het zuiden op het strand liggen, lijken ons de té hoge temperaturen dan geen pretje.
We denken er nu aan om in de maand februari of maart te gaan. De verschillende berichten hierover zijn helaas erg tegenovergesteld. We lezen dat de temperaturen vanaf februari al weer oplopen en dat de natuur erg dor en droog kan worden. Persoonlijke ervaringen van andere reizigers hierover zijn daarom zeer welkom! Dank alvast.
Thailand in februari/ maart
Re: Thailand in februari/ maart
Afgelopen februari reisden we van het zuiden Krabi via de Isaan naar Chiang Mai. Eind februari begin maart waren we in Pai en daar werd het overdag wel warmer. Maar nog best te doen.
Ik zou voor februari kiezen.
Ik zou voor februari kiezen.
-
- Reisexpert
Re: Thailand in februari/ maart
Ik ben al sinds eind april in het noorden en het is inderdaad warm, maar ik kan goed tegen de hitte, dus vind het lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Maar het wordt inderdaad wel echt heel warm.
Hoe het hier in feb/maart is, weet ik niet...
Hoe het hier in feb/maart is, weet ik niet...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl