Route op Flores

Stel hier je vragen over Indonesië.
bryan88

Re: Route op Flores

Bericht door bryan88 »

We gaan in augustus.

Ik weet nog niet zo goed in hoeverre ik vooraf dingen wil vastleggen. Van vorige reizen in Azie (2008 en 2010) ben ik gewend niks van te voren te boeken. Ik lees alleen nu steeds dat veel accomodatie vol zit in het hoogseizoen op Flores. Dus nu is m'n afweging of ik alles wil vastleggen en dus niet flexibel ben of op de bonnefooi ga, maar risico loop tijden aan het zoeken te zijn naar onderkomen. Dit laatste vind ik zonde van de tijd. We hebben ruim 3,5week in Indonesie. Vorige reizen 2 en 4 maanden, dus ben nu qua tijd iig minder flexibel.
Heb je tips wat dit betreft?

Zijn er overigens ook andere organisaties die een boottocht aanbieden van Flores naar Lombok? Ik heb zelf niks kunnen vinden..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In 2006 of 2007 was er een andere organisatie (slechter dan Perama, minder veilig en heel Spartaans) maar in 2012 heb ik die niet meer gezien. Geen idee of die nog bestaan.

Ik snap dat je flexibel wilt zijn. Voor een paar euro koop je echter een lokale sim-kaart, en dan is het een kleine moeite om 1-2 dagen voor aankomst even te bellen om iets te reserveren.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
hutje
Vakantieganger

Bericht door hutje »

Als je wilt kan ik je in contact brengen met onze chauffeur.
Een betrouwbare chauffeur is altijd handig.

Boot zat bij ons vol, maar ik weet niet hoe dat op de terugweg is.
Als je je schema van tevoren al hebt vastgelegd kun je best de boot ook vastleggen denk ik. Als je flexibel reist kun je dat ook nog de week ervoor zelf regelen, bv via internet of in LB zelf. De hutten zullen dan wel vol zijn, maar op het denk is er nog plaats wellicht. Je weet het echter nooit zeker natuurlijk. Er zijn anderee organisaties, die kom je onderweg ook tegen, maar.... Ik zou altijd kiezen voor een betrouwbare organisatie.

Jouw verhaal lezende zou ik een simkaart en / of via internet proberen te plannen zodra je weet wat je gaat doen. Flores heeft weinig accomodaties en helemaal weinig goede accomodatie.

Maar goed, als je op de bonnefooi gaat kan dat wel, wij kwamen meer mensen tegen die dat deden, maar je bent gewoon beperkter in je keuze.
bryan88

Bericht door bryan88 »

Ja graag! Zeker handig indd! Wist hij onderweg nog wat mooie plekken ed te vinden?
En vond je het makkelijk om een chauffeur te vinden, of was dat wel even zoeken?

Is accommodatie trouwens duurder als je het vooraf vast legt (geen onderhandel mogelijkheid..)? En als ik het in NL al wil boeken (we gaan na aankomst in Jakarta meteen door naar Maumere), is het dan het beste om via lonely planet accomodatie te vinden of heb je wat dat betreft ook nog tips? :-)

Ik hoor het graag :)

Groetjes! Judith
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bij goedkope accommodatie kun je soms onderhandelen over de prijs wanneer je langere tijd blijft en het laagseizoen is, bij middenklasse en topklasse hotels ben je vaak goedkoper uit wanneer je online boekt.

Op Flores is de keus qua accommodatie redelijk beperkt (met uitzondering van Labuan Bajo), dus onderhandelen schiet niet zoveel op. Zeker niet wanneer je het risico loopt dat dingen vol zitten (in de eerste accommodaties van mijn keuze in Labuan Bajo was bijvoorbeeld geen plek).

Boeken kan met behulp van de Lonely Planet, maar ook booking.com en hostelworld kunnen handig zijn. Echter, Flores loopt qua online boeken wat achter ten opzichte van andere eilanden van Indonesie, dus je kan beter gewoon even bellen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie