Vervoer naar/van Flores (en een klein vraagje omtrent visa

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Laura27

Vervoer naar/van Flores (en een klein vraagje omtrent visa

Bericht door Laura27 »

Ha avonturiers!

Ik ga deze zomer richting Indonesië en zal Bali en Lombok aandoen. Ik heb daarvoor exact 29 dagen de tijd. In die tijd zou ik ook graag Flores aandoen, maar ik heb er wat vragen over.

- Hoeveel dagen besteden op/rond Flores?
- Hoe kom ik daar en hoe kom ik er weer weg? Ik ben nl geen voorstander van vliegen tijdens m'n reis. Heb hier al veel over gezocht en gegoogled, maar ik zie door het bomen het bos niet meer.

Daarbij heb ik een andere vraag. Ik kom er net achter dat ik voor het boeken niet goed gekeken heb naar de eisen rondom visa 8)7 |:(

Raden jullie aan om een visa on arival te halen? Ik ben ten slotte 29 dagen in het land en een VOA is 30 dagen geldig. Of raden jullie aan om er vast één in NL te halen. (is ook langer geldig toch?)

Tnx alvast :)
Jenny
Reisexpert

Re: Vervoer naar/van Flores (en een klein vraagje omtrent vi

Bericht door Jenny »

Ik zou gewoon een VOA kopen en niet in NL een visum aanvragen. Dit wat zelfs een tijdje niet mogelijk als je minder dan 30 dagen in Indonesie bleef, maar misschien is dat veranderd.

Tja, hoeveel dagen je in Flores moet blijven hangt af van wat je wil zien en doen. Je kan er voor kiezen om met Perama dan Kombok naar Labuan Bajo te varen en terug, dan ben je ongeveer 6 dagen onderweg.

Wil je echter doorreizen naar Maumere, dan zou ik daar ruim een week voor uittrekken. Of het dubbele als je niet wilt vliegen en terug moet naar Labuan Bajo waar de boten vertrekken. Persoonlijk zou ik dit echter niet doen, omdat Flores eigenlijk maar één hoogdwerg heeft. Dat betekent dat je heen en terug dezelfde weg aflegt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Laura27

Bericht door Laura27 »

Thnx voor je reactie! Ik ga dan maar gewoon voor de VOA en ik ga me nog eens verdiepen in Flores dan :)
hutje
Vakantieganger

Bericht door hutje »

Flores kan in 5-7 dagen. Net wat je wilt. Ik zou zeker 1 weg vliegen. Wij kwamen met Perama en vlogen vervolgens vanaf Ende naar Bali.

grt nathan
Plaats reactie