Wauw, bedankt voor het sturen van dit reisverslag. Als dit een poging was mij te weerhouden moet ik zeggen dat dit toaal is mislukt

Nee even serieus. Dit verslag heeft de drang deze reis te maken alleen maar verdubbelt. Wat een avontuur en wat een geweldig verslag.
Het verhaal van de grensovergang klink idd misschien een beetje intimiderend, maar het is wel zo fijn te weten dat je niet aan je lot word overgelaten. Aan de andere kant is het ook wel een wake up call dat dit nodig is. Wat de diefstal betreft, dit kan overal ter wereld gebeuren en heeft in het bijzonder niets met Pakistan te maken. In India is mijn iPhone met al mijn video's ook gestolen/verloren.
Ik moet meegeven dat deze persoon wel in de 30 is, en ik slechts 20. Daarbij denk ik dat de veiligheids-situatie enkel is verslechterd ten opzichte van 2010 (of niet?). Wellicht is het uitstellen van deze reis een beter iedee. Wellicht ook niet
Een alternatief (voor komend jaar, ooit zal ik deze reis nog maken) zal alleen Turkije en Iran zijn, en vanaf daar door de vliegen naar Zuid-Oost Azie. De trans Azie express van Istanbul naar Tehran lijkt me een geweldige ervaring, en Iran een geweldig (en redelijk veilig) land..