Nachttrein Bangkok - Chiang Mai

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ShaunJanssen

Nachttrein Bangkok - Chiang Mai

Bericht door ShaunJanssen »

Hallo,

16 juli zit ik in Bangkok met aansluitend 2 overnachtingen in Suneta Hostel Khaosan. Ik wil vervolgens met de nachttrein richting Chiang Mai, maar is het handiger om deze vooraf te reserveren of ter plaatse in Bangkok (indien er ook nog andere backpackers deze trein willen nemen). En ik wil graag de plaatsen Ayutthaya en Pai nog bezichtigen. Wat is handiger?

Groetjes,

Shaun
Kir87
Reiziger

Re: Nachttrein Bangkok - Chiang Mai

Bericht door Kir87 »

Hi!
Wij hebben afgelopen jaar vanaf Bangkok minivan genomen naar Ayutthaya (daar ben je zo) en in Ayutthaya kun je de trein pakken verder naar het noorden, Chiang Mai.
Toen wij er waren ging de trein trouwens niet helemaal naar Chiang Mai, dus dat zou je rond die tijd even moeten vekijken.
Treinen boekten wij altijd een paar dagen van te voren, via guesthouse, internet of op het station.
Vanuit Pai kun je met scooter of minivan makkelijk naar Pai.
Veel plezier!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Hoi shaunjanssen.

Ik ben in 2009 en vorige jaar in thailand geweest.
In 09 hebben wij de route bkk, ayutthaya, lopburi, phitsanuluk, sukhothai, chiang mai gedaan. Denk een van de vaste backpackers routes is. En zo is het wel fijn reizen naar chiang mai. Vorig jaar hebben we route naar chiang mai gedaan zonder ergens uit te stappen, deze reis duurde dan ook 14 a 15 uur en dat was soms wel afzien, vooral 3de klas maar een ervaring rijker. Mijn advies is om vroegtijdig te boeken voor een sleeper train, deze zitten snel vol!

Gr Tom
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Hoi Shaun,

Je kunt gemakkelijk vanaf Bangkok naar Ayutthaya met de bus of trein. Vanaf Ayutthaya kan je dan het beste de nachttrein pakken, die doet er zo'n tien uur over. Boek vooral een lower bed, deze is maar iets duurder maar vele malen comfortabeler (en groter) dan een upper bed.

Boeken kan soms nog een dag van te voren, maar vaak ook niet. Als je zeker wilt zijn van een plek boek dan een paar dagen van te voren.

Als je eenmaal in Chiang Mai bent kan je vanaf daar naar Pai.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Vertrouw btw in die trein ook het personeel niet. Vriend van me is daar 20 euro aan baht kwijt geraakt en de enige die in de kabine geweest is was het personeel om het bed op te maken...

Gelukkig wel al zijn pasjes laten zitten.
Globetrotter10

Bericht door Globetrotter10 »

Ik heb gewoon lekker het vliegtuig naar Chiang Mai gepakt, vanwege het comfort, het besparen van tijd want tijdens die 14 uur zie je vrijwel niks van de omgeving. Hebben echter wel geinformeerd naar de trein en deze zat toen 2 dagen vantevoren vol. Echter kan dit ook aan de periode gelegen hebben.
@Ralph; klopt! Nederlans koppel die wij spraken in Chaing Mai vertelde ons dat hun iPod ineens kwijt was, na lang zoeken en een duidelijke boodschap richting het personeel bleek ie in de ruimte van het personeel te liggen 'oh wat toevallig' was reactie van het personeel. Nu is het wel zo dat je je waardevolle spullen altijd bij je moet houden :X
[Verwijderd]
Laatst gewijzigd door Erik op 23 apr 2014 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd
Joost1983

Bericht door Joost1983 »

Ik ga in juni voor 5 weken naar Thailand en wil dan ook vanaf Ayutthaya de nachttrein richting Chiang Mai pakken om vervolgens na mijn bezoek in Pai en Chiang Mai weer naar beneden af te reizen langs sukhothai, phitsanuluk en lopburi. daarna wil ik naar het zuiden reizen richting de eilanden.

Ik vraag me alleen btj af of de plekken sukhothai, phitsanuluk en lopburi erg de moeite waard zijn of dat deze misschien beter overgeslagen kunnen worden? Verder ben ik 1.90 en ben ik wel nieuwsgierig of ik comfortabel kan liggen in de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai.

Iemand hier ervaring mee? :)
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Sukothai is een klein stadje met aardig wat historie en heel wat oude tempels ( national park) verder niet heel veel te beleven. Lopburi is monkey town waar de apen over straat lopen, en wel een mooi stadje om te zien :). Met phitsanuluk ben ik niet bekend.
Joost1983

Bericht door Joost1983 »

piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Ik heb onlangs een nachttrein genomen van Bangkok naar Chiang Mai. Ik heb in de ochtend mijn ticket gekocht en dezelfde dag om 18:00 uur vertrokken.
Neem inderdaad een lower bed. Het lower bed is groot genoeg om je tas er ook kwijt te kunnen. Personeel komt vriendelijk over, maar heb dezelfde verhalen gehoord van reizigers in dezelfde trein als ik.
*O* *O* *O*
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ha Joost, ik ga binnenkort richting Phitsanulok om een vriendin op te zoeken die daar woont en werkt. Stuur me over een paar weken even een reminder, dan kan ik je wellicht wat informatie geven over deze stad.... : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Nou ik ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt Phitsanulok.
Wij zijn er drie keer geweest omdat het nu eenmaal op onze route lag en precies aan het eind van een dag reizen.
En tot nu toe niets interessants kunnen ontdekken.
Zoals Australiërs een beetje plat zeggen: a town for a piss and a look. _O-
Plaats reactie