Ik ga nu, anderhalf jaar later, toch nog naar australie om te reizen! Zeker geen spijt van mijn beslissing toen, maar als ik het anders had kunnen doen! Ik raad ook iedereen aan om zelf te zoeken. Stuur persoonlijke mails en er is altijd wel een organisatie die positief terug mailt!Aussie schreef:Jammer Rebec! Ik ben inderdaad blij dat ik ook toch nog even heb doorgezet. Persoonlijk, nu ik deze ervaring heb, zou ik volgende keren zelf direct op zoek gaan.Rebec schreef:Jij bent niet de enige die het probleem had waarbij het bemiddelingsbureau geen stage kon vinden. Was bij mij ook niet gelukt. Op het laatst toch zelf aan de gang gegaan. had wel een stage gevonden, maar uiteindelijk niet gegaan! Goed dat jij wel lekker gaat! Succes met alle voorbereidingen!
Stage in Australie
Re: Stage lopen in Australië, locatie tips?
-
Korte stage Australie
Al enige tijd ben ik bezig om bijvoorbeeld twee weken mee te kijken in de Australische psychiatrische zorg. Dit koppel ik aan een vakantie in Australie. Ik heb alle papieren binnen om mee te kijken, zoals verzekering, bewijs van goed gedrag, BIG registratie etc etc. Ik had bijna een korte stageplek in Adelaide, maar dit liep net op het laatste moment spaak.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of een ziekenhuis weet die hier open voor staat?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of een ziekenhuis weet die hier open voor staat?
Re: Korte stage Australie
Het lijkt me een uitdaging om een stage te vinden voor zo'n korte periode. Ik weet niet hoe de markt nu is, maar volgens mij liggen de banen in de zorg in Australië niet voor het oprapen.
Zou wel mooi zijn als je wat zou kunnen vinden.
Zou wel mooi zijn als je wat zou kunnen vinden.
-
- Reisexpert
Lijkt me een vraag voor Kimmie!
Peter, volgens mij is ze nu even op vakantie, maar zij kan je misschien wel verder helpen.
Even een PB misschien?
Peter, volgens mij is ze nu even op vakantie, maar zij kan je misschien wel verder helpen.
Even een PB misschien?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
Ja Travelator, met Kim heb ik een tijd geleden contact gehad, maar dat heeft nog niet het gewenste resultaat gehad
Stage Australie
Hooi ik ben hier nieuw dus alvast mijn exuces als ik iets fout doe!
Mijn naam is yorisha en ik zit nu in mijn 2de jaar internationale marketing en communicatie.
vanaf 12 januari tot en met 15 mei moet ik stage lopen in het buitenland en ik wil super graag naar australie!
nu vind ik een bemiddelings bureau nogal duur dus probeer ik het eerst zelf te vinden. Heeft er iemand tips waar ik een goed bedrijf kan vinden in australie??
alvast heel erg bedankt en alle informatie is welkom!

Mijn naam is yorisha en ik zit nu in mijn 2de jaar internationale marketing en communicatie.
vanaf 12 januari tot en met 15 mei moet ik stage lopen in het buitenland en ik wil super graag naar australie!
nu vind ik een bemiddelings bureau nogal duur dus probeer ik het eerst zelf te vinden. Heeft er iemand tips waar ik een goed bedrijf kan vinden in australie??
alvast heel erg bedankt en alle informatie is welkom!

Re: Stage Australie
Hey Yorisha, welkom op het forum! Je hebt je vraag op de juist plek gesteld. Ik heb helaas geen duidelijk direct antwoord maar onder dit topic zie je gerelateerde onderwerpen staan. De vraag is al wat vaker voorbij gekomen dus mogelijk zitten daar nog wat goede tips tussen waar je meteen wat mee kan.
Is het uiteindelijk wel gelukt?
-
Ja, ik heb wat gevonden. Geen psychiatrie, maar ouderenzorg. Melbourne okt/nov 2014!
Ik vertrek zelf ook in September tot en met Februari.
Zit zelf in Sydney, beetje noord in North Narrabeen.
Zit je toevallig in de buurt?
Zit zelf in Sydney, beetje noord in North Narrabeen.
Zit je toevallig in de buurt?
Deze post was van 2013, ben alweer een jaar in Australie. Ik heb mijn farmwork gedaan voor mijn 2nd WHV. Ik vertrek 12 augustus vanuit Sydney naar Nederland. Helaas niet meer in de buurt dan 

Doh, zie het nu pas ja.
Goeie ervaring gehad neem ik aan? Waar ben je uiteindelijk allemaal beland?
Goeie ervaring gehad neem ik aan? Waar ben je uiteindelijk allemaal beland?
Stage lopen Australië - Nieuw Zeeland
Hallo allemaal!
Ik ben Lisan en ben 18 jaar oud. Ik ben tweedejaars studente HRM aan de Avans Hogeschool.
In het derde jaar van mijn studie moet ik stage gaan lopen. Nu kan ik deze stage gaan doen in het buitenland wat me erg gaaf lijkt! Ik heb wat vraagje hierover waar jullie mij misschien mee kunnen helpen?!
Als ik mijn stage in het buitenland ga doen, dan lijkt me het echt vet om dat in Australië of Nieuw Zeeland te doen. Ik vind het alleen lastig om een keuze te maken, omdat ik niet goed weet wat de verschillen zijn. Wel heb ik gehoord en gelezen dat het leven in Nieuw Zeeland een stuk goedkoper is dan in Australië, klopt dit?
Ik heb op een aantal sites gekeken van bemiddelingsbureaus, en zij kunnen alles voor je regelen, maar dan wel tegen een flinke vergoeding. Ik ben niet zo'n rijke student dus ik wil de kosten zo laag mogelijk houden
. Maar wat zeggen jullie: is het juist slim om een bureau je stage te laten regelen of niet? Het lijkt me namelijk erg lastig om bijvoorbeeld een plek te vinden om te wonen, omdat ik niemand ken die in een van de twee landen woont. Ik heb wel contact gehad met een bemiddelingsbureau en die gaven aan dat ik rekening moet houden met €1000,- per maand aan kosten: huisvesting, en leven. Ik schrok wel heel erg van dit bedrag eigenlijk, omdat ik zelf van een lager bedrag uitkwam. Weten jullie of dit klopt?
Ik hoor het graag van jullie. Als er nog tips zijn hoor ik die ook graag!
Ik ben Lisan en ben 18 jaar oud. Ik ben tweedejaars studente HRM aan de Avans Hogeschool.
In het derde jaar van mijn studie moet ik stage gaan lopen. Nu kan ik deze stage gaan doen in het buitenland wat me erg gaaf lijkt! Ik heb wat vraagje hierover waar jullie mij misschien mee kunnen helpen?!
Als ik mijn stage in het buitenland ga doen, dan lijkt me het echt vet om dat in Australië of Nieuw Zeeland te doen. Ik vind het alleen lastig om een keuze te maken, omdat ik niet goed weet wat de verschillen zijn. Wel heb ik gehoord en gelezen dat het leven in Nieuw Zeeland een stuk goedkoper is dan in Australië, klopt dit?
Ik heb op een aantal sites gekeken van bemiddelingsbureaus, en zij kunnen alles voor je regelen, maar dan wel tegen een flinke vergoeding. Ik ben niet zo'n rijke student dus ik wil de kosten zo laag mogelijk houden

Ik hoor het graag van jullie. Als er nog tips zijn hoor ik die ook graag!

Re: Stage lopen Australië - Nieuw Zeeland
Australië is meer zon zee strand of grote steden. Nieuw Zeeland is meer natuur rustig en stil. Afhankelijk waar je naar op zoek bent kun je jezelf richten op een van deze landen. Australië lijkt mij iets makkelijker voor het vinden van een stage?
Een bemiddelingsbureau zorgt dat al jouw zaken geregeld worden. Als je dat niet wilt (of het budget te hoog vindt) dan zal je dat allemaal zelf moeten uitzoeken. Wat ze kunnen regelen is bijvoorbeeld je ticket, visa woonruimte en plek om af te studeren.
Alles is goed zelf te doen, (genoeg voorbeelden op het forum) maar het kost je wel tijd om het uit te zoeken. Inschrijven kan misschien altijd nog
?
Volgens mij geldt voor rondreizen door Australië ongeveer een bedrag van €1200 daar zit dan alles in. Het lijkt mij dat ergens op een plek wonen goedkoper zal zijn, maar hoeveel durf ik niet te zeggen.
Een bemiddelingsbureau zorgt dat al jouw zaken geregeld worden. Als je dat niet wilt (of het budget te hoog vindt) dan zal je dat allemaal zelf moeten uitzoeken. Wat ze kunnen regelen is bijvoorbeeld je ticket, visa woonruimte en plek om af te studeren.
Alles is goed zelf te doen, (genoeg voorbeelden op het forum) maar het kost je wel tijd om het uit te zoeken. Inschrijven kan misschien altijd nog

Volgens mij geldt voor rondreizen door Australië ongeveer een bedrag van €1200 daar zit dan alles in. Het lijkt mij dat ergens op een plek wonen goedkoper zal zijn, maar hoeveel durf ik niet te zeggen.
Tijdelijke baan met diploma HBO-Verpleegkunde
Goede middag,
In januari wil ik graag Australië en eventueel nieuw-Zeeland komen bewonderen voor ongeveer 3-5 maanden. Ik heb een diploma voor HBO-Verpleegkundige en het zou daarom helemaal super zijn als ik hiermee wat kan tijdens mijn reis. Dus tijdelijk ergens werken om zowel wat geld te verdienen als werkervaring op te doen.
Heb jij tips of ideeen, ik hoor het heel graag!
Groetjes Diede.
In januari wil ik graag Australië en eventueel nieuw-Zeeland komen bewonderen voor ongeveer 3-5 maanden. Ik heb een diploma voor HBO-Verpleegkundige en het zou daarom helemaal super zijn als ik hiermee wat kan tijdens mijn reis. Dus tijdelijk ergens werken om zowel wat geld te verdienen als werkervaring op te doen.
Heb jij tips of ideeen, ik hoor het heel graag!
Groetjes Diede.