Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Visum nodig voor vlucht met tussenstop op Australië?

Bericht door Kims »

Hi,

Nederlanders op doorreis hebben geen 'transit visa' nodig mits je dus niet door de immigratie gaat/je bagage in- en uitcheckt etc.

Voor de specifieke info zie: http://www.immi.gov.au/visitors/transit/no-visa.htm

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Charly7

Re: Visum nodig voor vlucht met tussenstop op Australië?

Bericht door Charly7 »

Okee dank je wel!
dongenvught

Foutje in visum aanvraag Australië

Bericht door dongenvught »

Hoi, Ik ga 13 juli als au-pair naar australie. Nu heb ik een foutje gemaakt bij de aanvraag, namelijk het geboortejaar. De mail heb ik al binnen en hierop gelijk geantwoord om de fout door te geven. Maar ik krijg geen reactie. Het MOET toch echt veranderd gaan worden. Hoe kan ik dit nu nog snel regelen? Graag zsm een reactie.

groetjes Renee
Kims
Reisexpert

Re: foutje in visum aanvraag

Bericht door Kims »

Hi Renee,

Dat moet je inderdaad veranderen, anders is je visum niet goed gelinkt aan je paspoort en kan het zijn dat je vliegtuigmaatschappij moeilijk gaat doen. Vaak worden visa emails gestuurd vanaf een computer en kun je niet terugmailen op dat adres.

Heb je een WHV aangevraagd? Dan kun vind je hier de manieren om contact op te nemen: http://www.immi.gov.au/contacts/visa-enquiries/whm.htm

Als je op een ander visum gaat, kun je zelf hier onder kijken: http://www.immi.gov.au/contacts/visa-enquiries/

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
mzzx

Tweede visum voor Australië aanvragen

Bericht door mzzx »

Hey, ik had een vraagje. Heeft iemand recent nog een 2e visum voor Australië aangevraagd? Lees overal dat het zo'n 2-3 weken duurt. En ik wacht inmiddels al ruim 3 weken. Iemand enig idee?
Metor
Wereldreiziger

Re: Tweede visum voor Australië aanvragen

Bericht door Metor »

Het laatste jaar duurt het bij vele beduidend langer. Heb veel reizigers ontmoet waarbij het zelfs 2 maanden duurde voordat ze hun 2e visum kregen. Ze zijn strenger geworden en controleren meer.
saar90

Bericht door saar90 »

kan inderdaad zo'n twee maanden duren.. best lang
mzzx

Bericht door mzzx »

Dat is best lang inderdaad.. dus nadat ik de formulieren heb geupload met waar ik heb gewerkt e.d. kan het zon 2 maand duren voor ik uberhaupt iets hoor?
dalstra1986

Visum aanvraag ??

Bericht door dalstra1986 »

Binnenkort begin ik met mijn visum aanvraag voor een working holiday visa.
Ik heb me er al goed inverdiept en denk alles voor elkaar te hebben alleen heb ik nog een aantal vraagjes zodat ik wat beter weet wat ik kan verwachten zodra ik de aanvraag begin.

Ik weet dat ik mijn visum aanvraag online moet doen. Nu heb je een aantal documenten nodig zoals paspoort, pasfoto's, geboortebewijs en rekeningafschrift nu neem ik aan dat je deze moet inscannen en dan gewoon kan toevoegen maar ik weet dit niet zeker!? Dus weet iemand hoe dit in zijn werk gaat.
Aangezien ik sinds het telebankieren geen afschriften meer krijg vraag ik me af hoe ik ga aantonen dat het bedrag heb. Kan je gewoon een kopie online maken of moet je de bank echt even vragen om een afschrift en die inscannen. Heeft iemand hier tips over hoe dat is gegaan.

Alvast bedankt voor de reactie :) zodat ik goed voorbereid aan mijn aanvraag kan beginnen *O*
Michelle89
Reisexpert

Re: Visum aanvraag ??

Bericht door Michelle89 »

Voor de aanvraag van je WHV hoef je verder niets in te scannen of mee te sturen. Het enige wat je gereed moet houden is je paspoort voor je gegevens en eventueel je ticket voor de data dat je vliegt.

Het bedrag moet je aantonen bij aankomst in het land, dus bij de immigratie van Australië. Ze kunnen daar naar vragen maar hoeft niet. Je kan daarvoor een recente printscreen maken van je bankrekening met daar het bedrag (moet omgerekend 5000 AUD zijn) op.
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Aangezien ik sinds het telebankieren geen afschriften meer krijg vraag ik me af hoe ik ga aantonen dat het bedrag heb. Kan je gewoon een kopie online maken of moet je de bank echt even vragen om een afschrift en die inscannen.
Je bank geeft je de mogelijkheid om je "voormalige" afschriften te downloaden/printen.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Daarnaast kun je altijd naar de bank gaan en vragen om een uitdraai met stempel. Dit is dan kosteloos alleen moet je even naar je bank.
STFN

Visum 6 maanden aanvraag

Bericht door STFN »

Hallo allemaal,

7 oktober vlieg ik richting down-under en verblijf exact 3 maanden (tot 7 januari). Echter vind ik het een beetje gewaagd om een 3 maanden visum aan te vragen, aangezien er best een kans is dat ik iets langer wil blijven. (flexibel terug ticket..)

Echter word ik niet veel wijzer van het vele dat op internet/forums te vinden is m.b.t. de 6 maanden visum.

Die van 3 maanden is ook gratis aan te vragen (e-visitor). Echter over die van 6 of 12 maanden is niks duidelijks te vinden.

Ik hoor het graag of iemand van jullie ervaring erin heeft?!

Alvast bedankt :)
Francine
Reisexpert

Re: Visum 6 maanden aanvraag

Bericht door Francine »

Voor het zesmaanden visum betaal je wel wat, tegen de honderd dollar, meen ik. Kijk even op www.immi.gov.au daar staat de enige juiste informatie over visa naar australie
Francine
Reisexpert

Re: Visum 6 maanden aanvraag

Bericht door Francine »

En daar kun je ook meteen je visum kopen. Rechtstreeks bij de australische overheid.
Plaats reactie