Weer in Peru/Bolivia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
mark33

Weer in Peru/Bolivia

Bericht door mark33 »

Ik vertrek 16 maart naar Peru en trek vervolgens door naar Bolivia en vraag me af wat voor soort kleding ik mee moet nemen. Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over het weer in deze landen rond deze periode?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Weer in Peru/Bolivia

Bericht door Tikva »

Peru en Bolivia hebben 4 klimaten op een dag. In de ochtend en in de shaduw is het winter in de middag in de zon zomer. Veel laagjes dus. Goede schoenen (ongelijke straten), lange broek en korte mouwen met een vest of blouse plus nog een fleecetrui.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Er is niet zoiets als "het weer in Peru" omdat Peru drie klimaatzones heeft. Waarschijnlijk zul je hoofdzakelijk in het Andesgebergte zijn. Daar is het in maart nog wel regentijd. Dus hou wel rekening met regen, maar gewoonlijk meer in de vorm van buien en niet de hele dag. Verder is het inderdaad een goed idee om met laagjes te werken, zodat je naar gelang de omstandigheden iets kunt aan- of uittrekken.
mark33

Bericht door mark33 »

Bedankt voor jullie reacties! Hoe zit het met de mogelijkheid om daar goedkoop kleren te kopen. Ik heb 5 maanden in Azie rondgereisd en daar kon je bijna overal goedkoop kleren kopen. Is dat in deze landen ook het geval?
HendrikHerman
Reiziger

Re: Kleding in Peru/Bolivia

Bericht door HendrikHerman »

Ja, dat kan in Peru ook. Vooral op markten e.d. Veel van die kleding komt uit .....Azië. De lokale kleding industrie heeft veel last van import daar vandaan.
Plaats reactie