Estland: Tallinn bezoeken in maart

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Estland: Tallinn bezoeken in maart

Bericht door Erik »

Uit de mailbox:
In het weekend van 22 maart zijn wij met 8 mannen op vakantie in Tallinn.
Wij zouden graag op zaterdag of zondag graag wat willen bezoeken.
We verblijven in Old Town in een appartement.
Onze interesse gaat uit naar:
Patarei Gevangenis. (Zelf rondkijken)
Bastion tunnels
en het Openlucht museum Rocca Al Mare.

Kunnen we deze 3 bezienswaardigheden wel bekijken in maart a.s?
Zo ja, wat zijn ongeveer de kosten, afstand? En moeten we dit rechtstreeks regelen met de bezienswaardigheden?

Daarnaast een andere vraag, in maart kan het ook nog best koud zijn in Tallinn,

zijn er ook wintersport evenementen in Tallinn . Bv ski schans springen of in een bv Premia Jaahall, Ijshockey wedstrijden?
Retse
Wereldreiziger

Re: Tallinn bezoeken in maart

Bericht door Retse »

Ik zit me af te vragen of een bezoek aan Tallinn, Riga en Vilnius de eerste helft van maart leuk zal zijn. De LP lezende word ik niet zo vrolijk van het weer die tijd. Dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen in maart. Alvast bedankt voor de reacties.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

mijn bezoek aan Tallinn was in augustus, maar ik ben wel in de winter in riga geweest. zelf zie ik het probleem niet zo qua weer?

ja, het kan regenen. maar tijdens mijn bezoek in augustus heb ik ook heel veel regen gehad. steden in de Baltische staten zijn ingericht op slecht weer, en overal zijn wel gezellige cafes en barretjes met vuurkolven waar je kan schuilen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Volgens mij is Tikva in maart geweest, weet dat alleen niet zeker. Het kan zijn dat de gevangenis op dat moment nog dicht is, maar dat staat ongetwijfeld op de site vermeld. Verder sluit ik mij aan bij de andere reacties. Ik denk dat het weer misschien slecht kan zijn maar dat de stad daar op zich prima op in is gesteld. Net als op de kou. Ook met regenachtig weer vind ik het een mooie stad.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nee ik ben in de zomer in Tallinn geweest niet in maart. De gevangenis vond ik eigenlijk niet zo heel bijzonder hoor. Het is toch vooral een vervallen gebouw. Volgens mij niet open in maart of ze moesten wat speciaals hebben.

Als je ook maar enige interesse hebt in boten dan zeg ik seaplane harbour. Super cool museum met zelf een onderzeeer waar je in kunt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie