Hiking - Welke schoenen nodig?
Hiking - Welke schoenen nodig?
Hi,
Vraagje: beste echte hiking schoenen meenemen of zijn de wandeling doenbaar op gewone sneakers? We hebben goede hiking schoenen maar natuurlijk zwaar om mee te zeulen....
Graag jullie ervaringen
Thanks!
JoKi
Vraagje: beste echte hiking schoenen meenemen of zijn de wandeling doenbaar op gewone sneakers? We hebben goede hiking schoenen maar natuurlijk zwaar om mee te zeulen....
Graag jullie ervaringen
Thanks!
JoKi
Re: Hiking
Zelf neem ik meestal halfhoge schoenen mee. Bij modderige paadjes ben ik toch altijd een beetje bang dat ik door mijn enkel ga...
Maar er zijn zat reizigers die op gympen of sandalen lopen. De gids zal vaak flipflops dragen. Het hangt se maar met van af waar je voorkeur ligt, en hoeveel wandelingen je denkt te gan maken.
Maar er zijn zat reizigers die op gympen of sandalen lopen. De gids zal vaak flipflops dragen. Het hangt se maar met van af waar je voorkeur ligt, en hoeveel wandelingen je denkt te gan maken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Hiking - Welke schoenen nodig?
Hangt helemaal van de hiking af. Heb er heel wat gedaan zoals Himalaya, kilimanjaro maar ook vulkanen in midden Amerika die ik echt niet zonder goede bergschoenen had willen doen. Maar er zijn ook hikes zoals in laos met weinig hoogteverschil die ook op sandalenen kunnen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Waar je sowieso naar moet kijken bij de aanschaf van schoenen is dat ze voldoende grip hebben. Of het nu sneakers zijn of goede wandelschoenen. Zodra je gaat glibberen en glijden bij de eerste druppels regen dan is het vragen om blessures.
Sommige mensen hebben ook zwakke enkels, dus als je weet dat je dit hebt kun je het beste wel stevige schoenen kopen.
Heb je ook al eens naar de sportieve wandelschoen gekeken? Zoals bijvoorbeeld: https://www.aroundtheglobe.nl/product-t ... 21151.html Beetje een mix tussen de echte bergschoenen en de gympen, maar wel lekker licht en voldoende grip voor de meeste wandelingen?
Sommige mensen hebben ook zwakke enkels, dus als je weet dat je dit hebt kun je het beste wel stevige schoenen kopen.
Heb je ook al eens naar de sportieve wandelschoen gekeken? Zoals bijvoorbeeld: https://www.aroundtheglobe.nl/product-t ... 21151.html Beetje een mix tussen de echte bergschoenen en de gympen, maar wel lekker licht en voldoende grip voor de meeste wandelingen?
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ikzelf sleep nog altijd mijn bergschoenen wel mee, op reisdagen heb ik ze meestal aan zodat ze niet zwaar in mijn backpack zijn.
Zelf heb ik door mijn bergschoenen in Australië nog veel kunnen hiken ondanks dat ik een flinke enkelblessure had opgelopen en achteraf zelfs een breuk had.. Door de bergschoenen, brace en tape heb ik nog ontzettend veel dingen kunnen doen!
Ik weet dat ik blessuregevoelig ben en ik klapte nog wel eens door mijn enkel, ook bij flinke wandelingen in Nederland heb ik mijn berg/wandelschoenen aan.. ik denk dat die van mij in het echte hooggebergte niet zullen voldoen maar in de bergen zoals de alpen en op oneven ruig terrein kom ik er goed mee uit de voeten!
Zelf heb ik door mijn bergschoenen in Australië nog veel kunnen hiken ondanks dat ik een flinke enkelblessure had opgelopen en achteraf zelfs een breuk had.. Door de bergschoenen, brace en tape heb ik nog ontzettend veel dingen kunnen doen!
Ik weet dat ik blessuregevoelig ben en ik klapte nog wel eens door mijn enkel, ook bij flinke wandelingen in Nederland heb ik mijn berg/wandelschoenen aan.. ik denk dat die van mij in het echte hooggebergte niet zullen voldoen maar in de bergen zoals de alpen en op oneven ruig terrein kom ik er goed mee uit de voeten!
Ik heb pas geleden deze gekocht, en die kan ik echt aanraden! Heel licht, maar lekker hoog ivm enkels. Heb ze gekocht voor mijn reis door Zuid Amerika dus nog niet daar getest, maar afgelopen maand aan 1 stuk door ingelopen in NL, en geen seconde spijt gehad! Volgens mij is eind vd maand weer uitverkoop bij Bever, ik heb ze voor 85 euro op de kop weten te tikken
http://www.bever.nl/the-north-face-scho ... olour=5172
http://www.bever.nl/the-north-face-scho ... olour=5172
Heb werkelijk alles gedaan op mijn gympen (van katoen, All Stars en Ellesse). Ik heb maat 41 dus die nemen niet zoveel ruimte in in mijn tas en ze zien er niet zo oncharmant uit. Ik heb half Azié en half Australië doorkruist op mijn all stars. Voor hikes over niet al te hoge bergen of door de jungle heb ik geen bergschoenen nodig. Ik heb nooit last van mijn enkels en ik zweer erbij dat je met een goede balans, en het goed neerzetten van je voeten, al veel ellende kunt voorkomen. Ik heb zelfs de Pacaya vulkaan in Guatemala ermee beklommen (okee, het was wel lastig, maar het ging).
Vorig jaar heb ik voor het eerst categorie A bergschoenen gekocht, voor Peru de Inca Trail, dat leek me toch beter.
Uiteindelijk bleek de Inca Trail volgeboekt dus zijn we eerst naar Afrika gegaan. Daar, moet ik zeggen, waren ze toch erg handig, als goede bescherming tegen dikke doornstruiken en bij het afdalen van zeer steile, modderige paadjes. (Zo glibberig ben ik ze nog niet eerder tegengekomen).
Het ligt er natuurlijk aan wat je gaat doen (dagtrips of meerdaagse trekkings) en wat het klimaat is van het gebied waar je heen gaat, warm/koud/droog/nat. Ga je vooral dagtochten maken door warmere gebieden dan zou ik overwegen om mijn bergschoenen thuis te laten.
Vorig jaar heb ik voor het eerst categorie A bergschoenen gekocht, voor Peru de Inca Trail, dat leek me toch beter.
Uiteindelijk bleek de Inca Trail volgeboekt dus zijn we eerst naar Afrika gegaan. Daar, moet ik zeggen, waren ze toch erg handig, als goede bescherming tegen dikke doornstruiken en bij het afdalen van zeer steile, modderige paadjes. (Zo glibberig ben ik ze nog niet eerder tegengekomen).
Het ligt er natuurlijk aan wat je gaat doen (dagtrips of meerdaagse trekkings) en wat het klimaat is van het gebied waar je heen gaat, warm/koud/droog/nat. Ga je vooral dagtochten maken door warmere gebieden dan zou ik overwegen om mijn bergschoenen thuis te laten.
In Zuid-Amerika heb ik bergschoenen gebruikt tegen de regen (mijn Asics zijn niet waterdicht). Geen enkele klim had het echt nodig, maar ik heb ook vrij sterke enkels. Inca trail had absoluut genoeg aan sneakers, al liep ik tegen de regen met mijn wandelschoenen. In Patagonië alles gedaan met mijn Asics, behalve Perito Moreno gletsjer. Mijn Asics zitten nu alleen wel vol gaten die ik heb laten 'maken' in Cusco.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl