Wij zijn er zo goed als uit dat we volgend jaar een maand gaan backpacken in Indonesië. We overwogen om misschien toch terug te gaan naar Australië, maar de bankrekening laat een reis naar Indonesië iets beter toe

Wellicht herkenbaar voor de 'reisverslaafden' onder ons: het ene tripje staat nog voor de boeg en de andere is alweer 'in de maak'. Uiteraard ligt de lonely planet ook al klaar, maar daar nemen we rustig de tijd voor, want het is pas volgend jaar.
Voor de globale kostenraming ven verkennen van mogelijkheden, ben ik wel alvast benieuwd naar de kosten van tours e.d.. Twee tours die we op Java zeker willen doen en waar ik uit de lonely planet en internet niet helemaal wegwijs uit wordt, wil ik daarom even voorleggen aan de kenners op dit forum.
Vanuit Bogor willen we de natuur in, naar bv. gunung halimun np voor een dag of drie en vanuit daar richting Bandung reizen. Ik kan echter geen informatie vinden over de kosten van een dergelijke tour. Ook willen we een tour doen naar Bromo, Kawah Ijen en door naar Bali. Dit willen we alleen opsplitsen in twee delen, waarbij we tussen Bromo en Kawah Ijen nog een dag of twee relaxen in bv. Kalibaru. Suggesties zijn welkom!