Goede video editor voor fotofilmpjes?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
JoscoJones

Goede video editor voor fotofilmpjes?

Bericht door JoscoJones »

Hoi allemaal, ik heb heel veel foto's gemaakt tijdens mijn reis in Australië en ik wil dus een mooi filmpje maken met mijn eigen muziek erbij maar ik weet niet goed welk progamma daar het beste voor is. :?

Ik heb nu een filmpje gemaakt met Windows Movie Maker : http://www.youtube.com/watch?v=tHz61T-5r1Y
Het resultaat vind ik echter niet echt mooi. Graag wat commentaar hierop! :)

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beter kan doen en met welk programma?

Thanks ^O^
Sandervh
Reisexpert

Re: Goede video editor voor fotofilmpjes?

Bericht door Sandervh »

zelf ben ik een groot voorstander van adobe premier pro, kost veel als je hem legaal wil. zelf even uitvinden hoe dit dus ook voor niks kan ;)

en dan is eigenlijk alles wel mogelijk met dat programma, mits je de juiste tutorial hebt: https://www.youtube.com/watch?annotatio ... 9vxBkDKLmg

misschien dat je er iets aan hebt.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik vind hem je filmpje niet verkeerd hoor. Natuurlijk kan het mooier, strakker en vetter, maar vergeet niet dat je met een programma als Premiere Pro ook gewoon veel moet leren om een fatsoenlijk filmpje te maken. Niet voor niets gaan volledige opleidingen over dit soort programma's ;)

Met Premiero Pro kan je veeeeel meer dan met WMM, maar je bent én veel langer bezig en bijna alle extra's ga je toch niet gebruiken.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Niet helemaal eens met bovenstaande. Als je een filmpje wilt maken dan zal je er sowieso tijd in moeten stoppen. Met de programma's van Adobe kun je heel gemakkelijk bestanden uitwisselen en is de opzet overal vrijwel hetzelfde. Als je dus een beetje kunt photoshoppen begrijp je ook de logica van de andere programma's wel een beetje. Verder is Adobe zo'n beetje de industriestandaard dus er is enorm veel over te vinden (ook bij adobe zelf) en je kunt het mogelijk ook nog eens voor je werk gebruiken.

Als je student bent kun je op een aantal plaatsen een goedkope legale versie kopen.
JoscoJones

Hey allemaal, bedankt voor jullie reacties! ^O^ Ik ga kijken of ik dat programma kan downloaden, is het gebruiksvriendelijk voor beginners? :)

Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Premiere Pro heeft een flinke leercurve, maar wanneer je de tijd er in stopt en op internet tutorials volgt dan is het prima te doen. Je kunt het programma de eerste 30 dagen gratis gebruiken daarna moet je het aanschaffen.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Erik schreef:Niet helemaal eens met bovenstaande. Als je een filmpje wilt maken dan zal je er sowieso tijd in moeten stoppen. Met de programma's van Adobe kun je heel gemakkelijk bestanden uitwisselen en is de opzet overal vrijwel hetzelfde. Als je dus een beetje kunt photoshoppen begrijp je ook de logica van de andere programma's wel een beetje. Verder is Adobe zo'n beetje de industriestandaard dus er is enorm veel over te vinden (ook bij adobe zelf) en je kunt het mogelijk ook nog eens voor je werk gebruiken.

Als je student bent kun je op een aantal plaatsen een goedkope legale versie kopen.
Ik weet enorm veel van Illustrator en Photoshop, maar bij mij is de logica van Premiere Pro regelmatig ver te zoeken. Je kunt er meer mee, maar de voorbereiding en leercurve zijn erg groot, zoals je al aangeeft.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Met name de layers en waar je welke optie moet vinden vind ik overal wel hetzelfde. Ook dat alle bestanden goed uitwisselbaar zijn vind ik een enorm voordeel. Video is heel wat anders dan een foto bewerken, dus ja soms blijft het even zoeken naar die ene optie. Maar dat heb ik ook (nog steeds) soms in Photoshop.

Wanneer je toch wat moet leren zou ik kiezen voor een programma waar de sky de limit is :) Anders kun je ook wel foto's bewerken in Paint, ook veel eenvoudiger, maar je kunt er uiteindelijk weinig mee.
JoscoJones

Goed, heb een manier gevonden om Adobe Premiere Pro te downloaden. Heb zelf een of twee keer met After Effects gewerkt d.m.v. tutorials er continu bij te gebruiken maar dat was niet voor filmpjes met foto's. Het lijkt er op maar een aantal dingen zijn toch wel heel anders.

Is er niet een programma die de meeste dingen atomatisch voor je doet? Zoals verschillende effecten toevoegen, foto's afstemmen op een beat, noem het maar op...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heeft Google hier pas geleden niet iets voor uitgebracht?

Update volgens mij is dit het: https://support.google.com/plus/answer/3113884 Dat is dan weer een app, dus misschien als je een Androd tablet hebt dat je er wat mee kunt?
Plaats reactie